[iPhone 3G] Jailbroken + Backup terughalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 17:00
Sinds enkele dagen draai ik op mijn iPhone 3G (8GB, maar dat terzijde) OS 2.2.1 maar heb weer oorlog met een corrupte sms.db file in combinatie met iRealSMS (Als iemand voor mij sms.db van een pas geinstalleerde iPhone heeft hou ik me ook aanbevolen!) }:| . In dit geval krijg ik geen badge op mijn Springboard, ik weet al waar de fout zit en heb de fout doorgegeven aan de ontwikkelaar van iRealSMS maar tot die tijd heb ik niets aan die geweldige app.

Nu is mijn vraag; mijn iPhone is dus jailbroken maar ik wil hem graag opnieuw installeren (De Jailbreak is voor mij uitgevoerd door een ander) zonder degene die voor mij de herinstallatie heeft uitgevoerd lastig te vallen. Iedere keer als ik mijn iPhone aan mijn computer (Windows) hang wordt er netjes een backup gemaakt, kan ik zomaar een backup terugzetten zonder problemen, zoals programma's geinstalleerd vanuit Cydia/App Store verloren gaan, of moet ik weer bij degene die mijn iPhone opnieuw geinstalleerd heeft, zeuren? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou een kijkje kunnen nemen in [iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 2 ;)

Je kunt je backup zonder problemen terugzetten, je mist dan wel je 'notities' en de programma's die geïnstalleerd zijn in Cydia/Installer, dit valt te omzeilen/voorkomen maar dat mag hier op tweakers niet besproken worden, al moet googlen op Apt Backup je genoeg bruikbare hits geven met google. De instellingen van je applicaties worden als het goed is wel allemaal meegenomen in de backup.

Ook valt een backup te forceren, rechtsklikken op je iPhone in iTunes en in het menu de juiste kiezen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jermaine schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:36:

Nu is mijn vraag; mijn iPhone is dus jailbroken maar ik wil hem graag opnieuw installeren (De Jailbreak is voor mij uitgevoerd door een ander) zonder degene die voor mij de herinstallatie heeft uitgevoerd lastig te vallen. Iedere keer als ik mijn iPhone aan mijn computer (Windows) hang wordt er netjes een backup gemaakt, kan ik zomaar een backup terugzetten zonder problemen, zoals programma's geinstalleerd vanuit Cydia/App Store verloren gaan, of moet ik weer bij degene die mijn iPhone opnieuw geinstalleerd heeft, zeuren? :$
Een back-up van Cydia applicaties maakt iTunes niet, en terecht. Wel maakt iTunes een back-up van jouw persoonlijke instellingen en de daarbij horende data bestanden. Toen jij voor het eerst de iPhone hebt geconfigureerd is iTunes al begonnen met het maken van een back-up (nieuwe iPhone configuren / reservekopie terug zetten).

Wat je nu kunt doen om een back-up terug te zetten, waarbij je de kans loopt om contacten kwijt te raken als de back-up erg oud is (een back-up wordt gemaakt bij elke synchronisatie, dus de laatste keer dat je hem aansloot en heb gesynchroniseerd met iTunes) loop je risico.
Zodra iTunes voor je staat, klik je met de ctrl + muis op de iPhone of als je windows draait rechtermuisknop op de iPhone, en selecteer je reservekopie terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19
Als je je sms.db verwijdert en vervolgens gewoon je default SMS.app opstart word er een nieuwe schone sms.db aangemaakt.