Toon posts:

Probleem met Lightbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gister Lightbox 2.0.4. gedownload en alle bestanden (Javascript, CSS enz...) in een map geplaatst. Nu wil ik hem op mijn site zetten en dat lukt ook!
Echter het probleem is, wanneer ik de Lightbox open op mijn site terwijl ik hem bekijk in IE7 zie je ong. 20px rechts in beeld geen schaduw effect (transparante donkere kleur over geheel van scherm) en wanneer je naar beneden scrollt dan zie je onder aan de pagina ook geen schaduw effect.:(
Wanneer ik de site open in Firefox is dit probleem er niet!

Nu heb ik het volgende scriptje in mijn Stylesheet geplaatst: "body{ margin: 0; padding: 0; }", het probleem aan de rechter kant van mijn scherm is verholpen maar wanneer ik naar beneden scroll zie ik onder in het beeld nog steeds geen shaduw effect.........

Als iemand mij zou kunnen helpen zou dat heel fijn zijn want het is namelijk een schoolproject....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten is dit een probleem met IE, zowel IE 6 als 7 hebben dit probleem.
Weet niet of dit ook geld voor IE8. Het is i.i.g. zo dat IE problemen heeft met de laag over het algehele beeldscherm uit te rekken en ook nog eens vast te houden.

[edit] Het aparte is dat dit probleem zich niet altijd voordoet :-\
Maar het punt is dat IE er idd buggy in is, ben ondertussen aan het zoeken voor je.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm oke, ik heb zostrax ook al een mailtje verzonden naar de maker van Lightbox, als hij eventueel het antwoord wist, maar heelaas nog niks terug ontvangen van hem. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik iets gevonden heb waar je allicht wat aan hebt :

http://www.dynamicdrive.com/forums/showthread.php?t=23433&highlight=lightbox+overlay

Ze geven onderaan al aan dat je voor IE een alternatieve aangepaste code kan laten laden.
En dat schijnt te werken.

Maarja het is en blijft IE, nooit probleemloos ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@tankeriv, ik probeer het wel, ik post zostrax wel als het wel of niet gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen...
Binnen de CSS style stond een div gepositioneerd op 'Relative', ik heb hiermee een beetje lopen kloten en tot mijn grote verbazing deed hij het oppeens goed toen ik hem op 'Fixed' zette!

@Tankeriv,
bedankt voor je reactie, op die site schreef ook iemand dat hij een div op anders had gepositioneerd en dat hij het toen wel deed!
Pagina: 1