Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hej,

ik heb een probleempje met mijn videokaart.
Ik heb 1 van mijn 8800GTX'jes gehouden nadat ik mijn game systeem had geupgrade.
Ik dacht laat ik eens die 8800GTX in mijn zusjes systeem doen, meteen de eerste keer dat ik hem erin deed en alles had geinstalleerd en herstarte kreeg ik de melding dat de kaart niet voldoende energie krijgt. Nou zat er in eerste instantie een 550W voeding in dus ik dacht dan doen we er een 770W voeding in. Alles aangesloten maar kreeg alweer diezelfde melding. Het probleem is ook dat de kaart dan niet op volledige sterkte doet presteren.

Weet iemand waar dit aan kan liggen want met een 770W voeding moet je normaal toch wel 1 8800GTX kunnen draaien lijkt mij?

de rest van de setup van de pc bestaat uit:
amd x2 5000
2gb ddr2
160gb hd
EN8800GTX
DVD brandertje
voeding is MS-Tech 770W
moederbord is ASRock ALiveXFire-eSATA2 R3.0
en een paar fans stuk of drie vier kleintjes.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want snapt er niks van waarom hij niet wil werken :S

Groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Niet per ongeluk vergeten de videokaart van extra stroom te voorzien dmv. van de 2 x 6pins molex? :P

edit: ik bedoel inderdaad de 2 stekkers aan het einde van je kaart. Het lijkt me voor de prestaties van
de kaart wel handig deze beide aan te sluiten. Daarnaast lijkt het me dat er iets niet in orde is met de
rest van je systeem als deze rare praktijken vertoont bij het aansluiten van beide molex-stekkertjes.

Het is misschien handig zoals Wiethoofd als zegt om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
even door te nemen en wat extra informatie te geven over je voeding.

[ Voor 87% gewijzigd door Crijnn op 16-04-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt die twee stekkers aan het einde van de kaart?
Ik heb daarvan de laatste alleen aangesloten want zodra ik ze allebei aansluit dan begint het hele systeem te piepen als een gek :S

Edit: Ik ben ook niet zo'n computer geleerde dus alle hulp hier is welkom :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en aan de hand daarvan onderdelen gaan testen.

Graag ook wat meer informatie van het systeem neerzetten, zo dekt asrock moederbordje niet echt de lading, of eigenlijk teveel. Ook het merk voeding graag vermelden.

Test de GTX nog eens in een ander systeem en kijk of hij daar (mits correct aangesloten) wel werkt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merk voeding is MS-Tech

wat kan er fout zijn bij het aansluiten dan? Ik heb een zo'n stroomstekker erop aangesloten, als je de kaart erin hebt zitten en ernaar kijkt is het de rechter stekker,de linker heb ik niks ingedaan omdat dan het systeem gaat piepen als een gek zoals hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het goed is ziet je 8800GTX er ongeveer zo uit qua stroom-connectoren:
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/514/OCZ_8800_GTX_power.jpg
in beide moet een 6pins pci-e stekker. Deze kan/kunnen rechtstreeks uit de voeding komen of gevormd worden door 2 4pins molex-kabels op een verloopstukje aan te sluiten wat de tweede aansluiting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:35:
merk voeding is MS-Tech

wat kan er fout zijn bij het aansluiten dan? Ik heb een zo'n stroomstekker erop aangesloten, als je de kaart erin hebt zitten en ernaar kijkt is het de rechter stekker,de linker heb ik niks ingedaan omdat dan het systeem gaat piepen als een gek zoals hierboven vermeld.
Het systeem gaat piepen; maar is hetmisschien je videokaart zelf die piept?
En tel het aantal piepjes (om de hoeveel seconden komt er een reeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hej daar ben ik weer, precies zoals wiethoofd zei heb ik ze allebei al erin gestoken maar deze keer had ik de tweede connector terwijl hij uitstond erin gedaan en nu piept hij niet meer en krijgt hij voldoende stroom :D

Alleen nou komt het volgende probleem...als ik bv CoD 4 opstart en een server join blijft de pc varierend van 5sec tot 1min elke keer weer anders, aan. Dus me pc valt gewoon vanzelf uit...dit kan toch niet liggen aan het feit dat hij te weining stroom krijgt lijkt mij :S voeding moet genoeg kunnen leveren.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je hebt in eerste instantie toch geen stroomstekkers in je videokaart gestoken terwijl je pc aanstond :? 8)7

Over je probleem hierboven, ik zou de temperaturen eens checken.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 16-04-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

1. Sluit NOOIT tijdens het aanstaan van de computer intern stroomkabels aan!
2. Voor je CoD4 probleem kan je ook de eerder genoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken. Check je temperaturen, meet je voeding door (dit kan alleen als je computer/voeding aanstaat).

Zorg er ook voor dat je van verschillende 12-volts lijnen de 6pins pci-e aansluitingen maakt, als dit allemaal van 1 lijn moet komen is het niet gek dat je computer uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Volgende keer maar gewoon de handleiding van je videokaart doorlezen, nooit met voedingkabeltjes spelen als je computer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol
Pagina: 1