[feat] Aparte schermen in de V&A ivm missende gegevens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat gegevens niet volledig in worden gevuld bij advertenties. Ouderdom ontbreekt, garantie/bon staat op Nee terwijl de tekst anders zegt, enzovoorts. Errug irritant.

Mijn idee: maak een schermenprocedure waarbij je elk gegeven apart in moet voeren (met de huidige opties). Je begint bijvoorbeeld met de titel, het volgende venster gaat over de prijs, erna hebben we het over de bon, enzovoorts. Pas als je het ingevuld hebt, dan kan je door naar het volgende gegeven en scherm. Zo brei je dan je advertentie in elkaar, het zou een hoop gerotzooi en onduidelijkheid schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik snap je punt. Aan de ene kant is het een goed, omdat men meer gaat nadenken over de verschillende gegevens. Aan de andere kant kan het zo zijn dat je echt iets niet weet. Dus het verplicht stellen iets in te vullen zou voor complicaties kunnen zorgen. Je zou wel een drop-down box kunnen maken, dat initieel op een "wit vlak / geen keuze" staat en dat de adverteerder perse iets moet invullen of een vinkje die erbij staat moet aanklikken als dit "onbekend" is. Deze extra handelingen zal men dwingen meer over de in te voeren gegeven na te denken.

Weet niet hoe anderen hier over denken? En of men dit vind opwegen tegenover het bereikte effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Wat zou je niet zeker moeten weten? Ouderdom / Bon / Nieuwprijs product (te selecteren) / Naam / Postcode / Betaalvoorkeuren / Verzendvoorkeuren / Beschrijving.

Als je deze zaken niet zeker weet, dan is de V&A gewoon geen geschikte plaats voor je product. Imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou inderdaad ook bepaalde gegevens verplicht in laten vullen.

Zo is nu trouwens al de woonplaats automagisch ingevuld als deze in je profiel bekend is.
quote: Regeneration
Aan de andere kant kan het zo zijn dat je echt iets niet weet.
Dan vul je de daarbij horende waarde in en vermeld je het in je advertentietekst.
Deze extra handelingen zal men dwingen meer over de in te voeren gegeven na te denken.
Het is mooi dat Tweakers de V&A heeft, maar als je iets wilt verkopen zal je daar wel moeite voor moeten willen doen lijkt me.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Jejking schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:45:
Wat zou je niet zeker moeten weten? Ouderdom / Bon / Nieuwprijs product (te selecteren) / Naam / Postcode / Betaalvoorkeuren / Verzendvoorkeuren / Beschrijving.

Als je deze zaken niet zeker weet, dan is de V&A gewoon geen geschikte plaats voor je product. Imo.
Nou nou, zo streng hoeven we toch niet te zijn? ;)

Je zou toch best niet weten hoeveel maanden oud het product is, als je bijvoorbeeld de bon kwijt bent? Maar wel globaal bijv tussen 24 en 30 maanden. Dan zou je die al niet in kunnen vullen, omdat je 24 tot 30 maanden niet kan invullen.

De nieuwprijs is te selecteren mits het product in de pricewatch staat met prijzen. Vaak is het opzoeken van nieuwprijzen soms moeilijk als het een ouder product betreft. Dit is dus ook niet altijd in te vullen.
Wiethoofd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:50:
Ik zou inderdaad ook bepaalde gegevens verplicht in laten vullen.
Bepaalde zou kunnen. Houd het ook rekening mee dat men als je ze zo "dwingt" om iets in te vullen, gaat men "zomaar" iets in vullen wat ook tot (nog ergere) foute informatie kan leiden.
[...]

Dan vul je de daarbij horende waarde in en vermeld je het in je advertentietekst.
Wat moet je invullen als je het gewoon niet weet? Of bedoel je iets anders?
[...]

Het is mooi dat Tweakers de V&A heeft, maar als je iets wilt verkopen zal je daar wel moeite voor moeten willen doen lijkt me.
Lijkt mij ook, maar wat is je punt hier?

Ik weet niet of jullie me verkeer begrijpen maar ik vind het een aardig voorstel, alleen is het eigenlijk zo dat de adverteerders zelf de zaken op orde moeten hebben. T.net zou hier niet al te veel mee hoeven te of moeten bemoeien, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Regeneration schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:38:
Nou nou, zo streng hoeven we toch niet te zijn? ;)
Waarom op de FP bij de reacties aan de hand van een beleid modereren, op het forum eisen stellen aan je post/topic start/gedrag maar in de V&A mag je 2 woorden in je advertentie zetten om je product te verkopen. Ik vind dat je daar ook wel wat eisen aan mag gaan stellen. (zo val je ook minder de PW-admins/mods lastig met het reporten van die foute advertenties)
Je zou toch best niet weten hoeveel maanden oud het product is, als je bijvoorbeeld de bon kwijt bent? Maar wel globaal bijv tussen 24 en 30 maanden. Dan zou je die al niet in kunnen vullen, omdat je 24 tot 30 maanden niet kan invullen.
Als je denkt dat het tussen de 24 en 30 maande oud is vul je in: ±28 maanden oud en anders 24 als je denkt dat het daar dichter bij in de buurt ligt.
Wat moet je invullen als je het gewoon niet weet? Of bedoel je iets anders?
Je kunt in die drop-down box een waarde neerzetten: niet bekend, en dat je dan in je advertentie uitwerkt waarom je het niet weet etc.
Lijkt mij ook, maar wat is je punt hier?
Zie het eerste deel van m'n reactie.
Ik weet niet of jullie me verkeerd begrijpen maar ik vind het een aardig voorstel, alleen is het eigenlijk zo dat de adverteerders zelf de zaken op orde moeten hebben. T.net zou hier niet al te veel mee hoeven te of moeten bemoeien, vind ik.
T.net mag wel eisen/verwachten dat je je zaken mbt het product op orde hebt als je deze wilt verkopen. En als je je zaken op orde hebt, waarom dat dan niet meteen duidelijk in je advertentie zetten? Dat voorkomt een hoop vragen in de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:00:
[...]

Waarom op de FP bij de reacties aan de hand van een beleid modereren, op het forum eisen stellen aan je post/topic start/gedrag maar in de V&A mag je 2 woorden in je advertentie zetten om je product te verkopen. Ik vind dat je daar ook wel wat eisen aan mag gaan stellen. (zo val je ook minder de PW-admins/mods lastig met het reporten van die foute advertenties)
Nogmaals ik vind het best als er bepaalde zaken verplicht zouden worden, maar je kan niet dat bij alles verwachten. En nogmaals dit is mijn mening, wellicht denken de andere crew-leden er anders over.
[...]

Als je denkt dat het tussen de 24 en 30 maande oud is vul je in: ±28 maanden oud en anders 24 als je denkt dat het daar dichter bij in de buurt ligt.
Dat is nu dus niet mogelijk en daarom vullen mensen dat niet in, denk ik.
[...]

Je kunt in die drop-down box een waarde neerzetten: niet bekend, en dat je dan in je advertentie uitwerkt waarom je het niet weet etc.
Zo iets dergelijk had ik ook voorgesteld bij gegevens die je niet (meer) weet. Echter dit is juist de onvolledigheid waar Jejking op doelt, dacht ik, wat hij eigenlijk niet wil zien. Hij wil dat je bij elke gegeven iets kan neerzetten, behalve "niet bekend".
[...]

T.net mag wel eisen/verwachten dat je je zaken mbt het product op orde hebt als je deze wilt verkopen. En als je je zaken op orde hebt, waarom dat dan niet meteen duidelijk in je advertentie zetten? Dat voorkomt een hoop vragen in de reacties.
Zie eerste deel van deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En even een kick na het treurige nieuws te hebben gehoord van Jejking voor een complete ban op Tweakers.net.

Volgens mij moet er een duidelijk, nieuw en aangepast beleid komen die de zaken duidelijk uitleggen. Dingen zoals een te hoge vraagprijs mag best opgemerkt worden met daarbij als referentie een prijs vanuit de Pricewatch. Ook ontbrekende informatie, mag best worden opgemerkt want kwaliteit van V&A behou je door juist zoveel mogelijk informatie over een product te weergeven als verkoper, en geen dumpbak voor een item of product.

Zelf reageer ik al tijden in V&A niet meer, omdat ik ook 2 waarschuwingen te pakken heb. Het is een beetje een taboe tenzij ik een dringende, ontopic vraag zou stellen. Maar ook dan bedenk ik me nog eens 2 keer of de post me niet de nek gaat kosten op de gehele site.

Dus bij deze, Jejking z'n input met dit topic nog voordat het oordeel gevallen was, mag wat mij betreft herzien worden en de moderatie wat minder streng. Want ook bij mijn 2de catch omtrend V&A reacties vond ik de moderatie veels te streng terwijl ik of informatief, behulpzaam of gewoon belang had bij het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik ben het eens met Jejking en Jism, omdat de advertenties niet volledig waren, en daar met een link naar de PW en/of een opmerking wat van zeiden worden/werden ze daarop afgerekend.

Ikzelf reageer ook niet meer in de V&A, niet vanwege waarschuwingen etc. maar gewoon omdat de advertenties vaak onvolledig zijn en je dan blijft reageren om de boel gecorrigeerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelf viel me dit ook al een tijd om, mensen die behulpzaam probeerden te zijn of juist om aanvulling vroegen werden met een waarschuwing op de vingers getikt, terwijl dit helemaal niet nodig is?

Zelf vind ik het ook wel belangrijk om meer gegevens erbij te hebben staan, en tweakers.net streeft toch naar hoge kwaliteit? Dan vind ik ook wel dat je van verkopers moet en kunt vragen om even gegevens erbij te zetten of op te zoeken, kleine moeite lijkt me. Zeker als ernaar dat hoge niveau word gestreden moet dit ook kunnen.

En dat de frontpage het visite plaatje is van tweakers kan ik mij ook in vinden, maar dit soort hulp wat gezien word als fout en wat bestraft moet worden? Nee dat kan er bij mij niet in. Als er nou echt iemand totale onzin verkondigt in een reactie, of iemand volledig zwart maakt of noem maar eens wat op, dan is het logisch om met maatregelen te komen.

Mijn 50cent, wou het toch even kwijt...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

In additie: een preview functie om je advertentie te zien in een pop-up (devtrack: Voorbeeld advertentie: V&A) zodat je kunt zien hoe je advertentie er uit ziet, en dan kan je eventueel errormessages laten zien bij niet ingevulde velden en een kans geven om deze velden alsnog in te vullen alvorens de advertentie online te slingeren.

Pagina: 1