Toon posts:

wie kan mij helpen een ftp server op te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,
ik ben al een paar maanden bezig om een ftp/thuisservertje op te zetten en dit heb ik allemaal al gedaan:

(....... staat voor ip adressen, accounts en wachtwoorden die ik liever niet verspreid)

ftp account gemaakt : (.........).myftp.org

no-ip duc geinstalleerd

filezilla client geinstalleert:

Status: Adres oplossen van (...).myftp.org
Status: Verbinden met (........(mijn ip address)
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Inactivity timer = 120 seconds. Use 'site idle <secs>' to change.
Commando: USER admin
Antwoord: 331 SpeedTouch (00-90-D0-F0-CC-1E) User 'admin' OK. Password required.
Commando: PASS ********
Antwoord: 230 OK
Commando: SYST
Antwoord: 215 UNIX Type: L8
Commando: FEAT
Antwoord: 500 Unknown command.
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando: PWD
Antwoord: 257 "/"
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 TYPE is now 8-bit binary
Commando: PASV
Antwoord: 227 Passive mode OK (.......)(ip adres)
Commando: LIST
Antwoord: 150 Opening data connection for /bin/ls
Antwoord: 226 Options: -l : 0 matches total
Antwoord: 227 Passive mode OK (......)(ip adres )
Commando: LIST -a
Antwoord: 150 Opening data connection for /bin/ls
Antwoord: 226 Options: -a -l : 0 matches total
Status: Mappenlijst succesvol ontvangen.

dit ziet er volgens mij normaal uit, maar zodra ik een bestand probeer te uploaden krijg ik de volgende melding:

Status: Upload starten van C:\Users\max\Desktop\Pictures\begin website copy.jpg
Antwoord: 227 Passive mode OK (........)(ip adres)
Commando: STOR begin website copy.jpg
Antwoord: 553 You have no access here
Fout: Fatale fout.

Ik heb alle ftp poorten (21) opengezet in mijn router met behulp van portforward.com, maar het zou best kunnen dat dat niet helemaal klopt:

mijjn pc staat achter 2 routers :
sweex
zyxell zywall 5
en dan een thompson modem.

kan iemand zien wat ik fout doe en even helpen?

M.V.G Max

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
lijkt op een rechtenprobleem. Hoe staan je rights van die map?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:29
Dit zegt het allemaal al.
De gebruiker waarmee je probeert in te loggen heeft niet de juiste rechten voor het uploaden van bestanden.
Even de rechten aanpassen en het zou moeten werken.

Edit: spuit 11 dus :(

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 16-04-2009 15:29 ]

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Lijkt erop dat je geen rechten hebt om bestanden toe te voegen aan de 'destination'-locatie. Heb je die rechten al bekeken? Probeer voor de grap gewoon eens een map te maken, kijken of dat wel lukt.

(edit) alledrie wel heel kort achter elkaar...

[ Voor 11% gewijzigd door M-Opensource op 16-04-2009 15:30 ]

"Find what you love and let it kill you"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bent aan het FTP'en naar je modem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal (hier word tenminste WEL gereageerd)

een map aanmaken lukt ook niet:

Status: Map '/1' aanmaken...
Commando: MKD 1
Antwoord: 550 You are not allowed to make directories.
Commando: MKD /1
Antwoord: 550 You are not allowed to make directories.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
alt-92 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:35:
_O-

Classic :)

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:29
8)7

@ mezelf: niet te snel willen reageren, maar voortaan eerst goed lezen, dan pas reageren...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oftewel portforwarding staat nog niet goed ingesteld :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:22

g0tanks

Moderator CSA
edit: laat maar zitten :P

Even bij het forwarden van je poorten niet de poort 21 forwarden naar je modem maar naar je PC waarop je je FTP server hebt staan.

[ Voor 164% gewijzigd door g0tanks op 16-04-2009 15:43 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 12:58
zoals ze voorheen zeiden je rechten staan wellicht niet goed, die 550 geeft al aan dat je geen rechten hebt om dus een mapje aan te maken

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
btw; ik zou de logingegevens van mijn modem even aanpassen als ik je was. Ik neem aan dat je gewoon admin admin hebt oid

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar mijn pc heeft toch geen poorten alleen mijn router?
en hoe kom ik aan die rechten. Tot waar ik ben gekomen begrijp ik het, maar verder..... leg het me maar uit alsof ik een noob ben.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:22

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:45:
en hoe kom ik aan die rechten. Tot waar ik ben gekomen begrijp ik het, maar verder..... leg het me maar uit alsof ik een noob ben.
Het probleem is (waarschijnlijk) dat je de poort 21 niet goed forwardt. Je forwardt het naar je modem inplaats van de computer waar je FTP server op staat. Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig. Kijk daar even wat het IP van je computer is (achter adres) en gebruik dat adres om je poort te forwarden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ramen, maar ook poorten. ;)

elke host die een service over IP aanbied heeft een poort.
Van waarvandaan test je dit?
Teken het desnoods even uit :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt je myftp account laten doorverwijzen naar je externe IP adres. Die komt uit op een modem / router. Deze moet ingesteld staan dat IP requests naar een bepaalde poort (eventueel komend van een extern IP adres) moeten worden doorgezet naar een intern IP adres (bijvoorbeeld een FTP server op een machine in je netwerk). Zolang je dat niet doet, probeert je modem / router de requests af te vangen. Dit werkt tot op zekere hoogte, maar je kan dus niks doen op je modem / router, vandaar dat je die access denied's krijgt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 09:08
Ik denk eerder dat dit een loopback probleem is ,
Die Speedtouch modem/routers hebben geen loopback opties, dus als je binnen je eigen netwerk op het externe IP adress van je speedtouch verbinding maakt kom je op het interne IP van je speedtouch uit (ook als je wel de juiste poorten geforward hebt).

Je zult dus de ftp even door iemand anders buiten jou eigen netwerk moeten laten testen.

[ Voor 3% gewijzigd door eXcyle op 16-04-2009 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid:

ik heb een zyxall zywall 5, ip van dat router is 192.168.1.1
als ik dan op sua/nat druk heb ik een portforward toegevoegd genaamd:P

# Active Name Start Port End Port Server IP Address
1 FTP 21 21 192.168.2.1

dan komt de 2e router: sweex broadband router:

dan klik ik op virtual server en vervolgens vul ik in:

Private IP Private Port Type Public Port Comment
192.168.2.100 21 TCP+UDP 21 ftp

klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het best laten testen, maar als ik zelf ipv ftp:// http:// krijg ik het inlogscherm van mijn modem. er zit wel een wachtwoord op, maar kan het kwaad als ik op dit forum dat adress zet? want ik ben natuurlijk wel bang dat iemand in mijn netwerk komt met hele andere doeleinde.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Wat ik mis in je lijstje van wat je al gedaan hebt is de FTP server. Je moet natuurlijk ook ergens een FTP server hebben draaien, met alleen de filezilla client kom je er niet.

Probeer eerst eens de FTP werkend te krijgen op je interne netwerk, dan kun je daarna altijd nog het poortmappingsprobleem oplossen. Maak dus met je filezilla client verbinding met "localhost", niet met "xxxxx.no-ip.com" of wat je externe hostname ook is. Ben je in staat te ftp'en met localhost?

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ftp account via www.(......).myftp.org en daar log ik ook mee in via filezilla en via no-ip.

Hoe moet ik dan ftp'en via localhost?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even een vriend gebelt, maar die krijgt bij ftp://..... de melding netwerk time out ofzo en bij http:// krijgt hij de melding dat het adress niet bestaat

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 12:58
als ik het goed lees heb je dus 2 routers en gateways de ene 192.168.1.x en de sweex is de 192.168.2.x, lijkt me handig om lekker 1 segement te maken ipv 2 want anders gaat je routing het allemaal niet leuk vinden....dus de 192.168.1.x dhcp maken en die sweex gewoon als switch laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
kan je dat iets anders uitleggen zodat ik het begrijp?

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:13:
ik heb een ftp account via www.(......).myftp.org en daar log ik ook mee in via filezilla en via no-ip.

Hoe moet ik dan ftp'en via localhost?
Voor zover ik weet is myftp.org gewoon een van de domeinnamen do no-ip aanbiedt, dat wil zeggen je krijgt daar alleen een dynamic-dns account. Het enige wat ze voor je doen is dat ze xxxxxx.myftp.org vertalen naar jouw externe IP adres. Vervolgens is het aan jou om op je eigen PC een FTP server / webserver / gameserver / wat dan ook te draaien. Zodra je die op je eigen machine hebt draaien kan je daar ook lokaal verbinding mee maken, door via filezilla met "localhost:21" te verbinden, of via een webbrowser naar ftp://localhost/ te gaan. Op dat moment speelt de hele dienst van myftp.org geen enkele rol, dat komt pas later als je mensen van buitenaf toegang wilt verschaffen.

Dus: eerst FTP server installeren en configureren. Daar valt vast wel een howto voor te vinden op sites als howtoforge of wikihow.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Topicstarter
netvor schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:12:
[...]

Voor zover ik weet is myftp.org gewoon een van de domeinnamen do no-ip aanbiedt, dat wil zeggen je krijgt daar alleen een dynamic-dns account. Het enige wat ze voor je doen is dat ze xxxxxx.myftp.org vertalen naar jouw externe IP adres. Vervolgens is het aan jou om op je eigen PC een FTP server / webserver / gameserver / wat dan ook te draaien. Zodra je die op je eigen machine hebt draaien kan je daar ook lokaal verbinding mee maken, door via filezilla met "localhost:21" te verbinden, of via een webbrowser naar ftp://localhost/ te gaan. Op dat moment speelt de hele dienst van myftp.org geen enkele rol, dat komt pas later als je mensen van buitenaf toegang wilt verschaffen.

Dus: eerst FTP server installeren en configureren. Daar valt vast wel een howto voor te vinden op sites als howtoforge of wikihow.
die howto kan ik nergens vinden, ben ik al eerder naar op zoek geweest, daarom vraag ik het op dit forum. ik weet ook niet hoe ik dan localhost ftp kan aanmaken, want ik krijg dezelfde meldingen

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:30:
kan je dat iets anders uitleggen zodat ik het begrijp?
Een poging:
Zoals ik het nu zie is de fysieke situatie nu zoiets als dit:
Thomson ====> Zyxel router =====> Sweex router ======> PC/FTP-server

Om te beginnen ga je op de Sweex router de DHCP server uitschakelen zodat deze geen adressen meer doorgeeft, want dat is overbodig. De ethernet-kabel die van de Zyxel naar de Sweex gaat moet je ook op een 'normale' aansluitingen inpluggen, dus niet op de WAN aansluiting indien het een breedband-router zou zijn. Stel vervolgens op je PC een vast IP adres in dat in hetzelfde subnet zit als de Zyxel router (dus iets in de aard van 192.168.1.2). Zorg er ook voor dat de Zyxel router dat specifieke adres niet meer via DHCP kan uitdelen aan andere PC's.
Je stelt vervolgens op de Zyxel router een port forward in op poort 21 naar het IP adres van je FTP server. Als je een firewall draait op je PC moet je natuurlijk er ook voor zorgen dat deze binnenkomende FTP verbindingen toelaat.
Het enige wat je nog vergeet is een FTP-server installeren op je PC, want dat heb je wel nodig natuurlijk :+
Google maar wat op "windows + ftp + server" en je vindt echt wel wat.

edit: nog wat toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door Darkstar op 16-04-2009 23:36 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
D4rkSt4r schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:34:
[...]

Een poging:
Zoals ik het nu zie is de fysieke situatie nu zoiets als dit:
Thomson ====> Zyxel router =====> Sweex router ======> PC/FTP-server

Om te beginnen ga je op de Sweex router de DHCP server uitschakelen zodat deze geen adressen meer doorgeeft, want dat is overbodig. De ethernet-kabel die van de Zyxel naar de Sweex gaat moet je ook op een 'normale' aansluitingen inpluggen, dus niet op de WAN aansluiting indien het een breedband-router zou zijn. Stel vervolgens op je PC een vast IP adres in dat in hetzelfde subnet zit als de Zyxel router (dus iets in de aard van 192.168.1.2). Zorg er ook voor dat de Zyxel router dat specifieke adres niet meer via DHCP kan uitdelen aan andere PC's.
Je stelt vervolgens op de Zyxel router een port forward in op poort 21 naar het IP adres van je FTP server. Als je een firewall draait op je PC moet je natuurlijk er ook voor zorgen dat deze binnenkomende FTP verbindingen toelaat.
Het enige wat je nog vergeet is een FTP-server installeren op je PC, want dat heb je wel nodig natuurlijk :+
Google maar wat op "windows + ftp + server" en je vindt echt wel wat.

edit: nog wat toegevoegd
als ik hem in een normaal gat steek, heb ik tog geen internetverbinding meer?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb het ondertussen lang genoeg aangezien - rocketjenll dit is echt niet de manier waarop we op GoT graag topics zien, ik mis elke vorm van inzet (of kennis) van jouw kant, dus ik ga dit topic sluiten.

Zoals je in de FAQ kan lezen (Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren) is onze doelgroep mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de manier waarop je dit in topic reageert laat dat nou niet echt blijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.