[OSX] Extra zwart/wit-driver voor Canon IPC-1 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Omdat het een probleem is met de OSX drivers twijfelde ik of het een apple probleem of een printer probleem is, maar uiteindelijk besloten dat het hier thuishoort. Mochten mods het niet eens zijn dan kan het alsnog naar apl ;)

We werken hier met een Canon IPC1 printer, wat een behoorlijk uitgebreid apparaat is met drivers waar zoveel opties inzitten dat je er gek van wordt, gecombineerd met vrij karige documentatie. Nu is de Fiery driverpackage best een mooi stukje software op de PC, echter op mac osx is het redelijke prut. Sommige opties missen, sommige dingen werken niet lekker of zitten op onlogische plekken. En om voor elk wissewasje de monteur te laten komen is ook niet alles, die lijken vaak zelf maar half te weten hoe het werkt.

Probleem is als volgt. De printer kan zowel kleur als zwart/wit printen, en dit wordt afzonderlijk geteld. Zwartwit is een stuk goedkoper als kleur. Om echter iets zwart/wit te printen moet je vrij diep in de driverinstellingen graven, wat vrij omslachtig werkt. Er is geen enkele manier om hier een standaardinstelling voor op te slaan. Hierdoor wordt het vaak in de haast vergeten, waardoor je dure kleurenmailtjes e.d. print wat niet echt wenselijk is. Nu dacht ik slim te zijn door een tweede printdriver aan te maken waarbij de instelling standaard op grijswaarden stond, dan hoef je alleen maar een andere printer te selecteren wat een stuk sneller zou gaan. Alleen kan ik nu geen enkele manier vinden om in de printdriver een dergelijke instelling te wijzigen. Is er een manier om dit te bewerkstelligen, of weet iemand een andere manier om zoiets makkelijker te regelen in de OSX variant van Fiery drivers?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Okay, printdrivers van professionele printapparatuur onder OSX is blijkbaar ook voor GoT te specifiek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
je kan verschillende printer instellingen opslaan. Ik heb bv een profiel voor draft z/w en een highcolor glossy. Deze faciliteiten biedt osx zelf en zijn niet driver specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
lowfi schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:30:
je kan verschillende printer instellingen opslaan. Ik heb bv een profiel voor draft z/w en een highcolor glossy. Deze faciliteiten biedt osx zelf en zijn niet driver specifiek.
Zou je kunnen aangeven waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 11-06 17:54

wouterve

Swinger of States

Hierzo:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/s4tbo4.jpg

Maak je voorkeursinstellingen, klik die dropdown aan het sla de instellingen op als een preset, and you're done. Easy as pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
wouterve schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:11:
Hierzo:

[afbeelding]

Maak je voorkeursinstellingen, klik die dropdown aan het sla de instellingen op als een preset, and you're done. Easy as pie!
Voor niets alles afgezocht!

Nee wacht... dat ziet er hier anders uit ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r8Z0YJ5U3a2s5msXqDF66ewN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Nu online
Ik zit zelf nu neit achter een osx computer maar je kan het een beetje zien in in dit screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.techiecorner.com/wp-content/uploads/2008/09/convert-doc-to-pdf-mac-print-window-300x291.jpg

In het 2e dropdown menuutje staat standard maar ook save & save as. Je kan dus instellingen die je op onderin doet (en op andere schermen) daar opslaan onder een eigen naampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hmm, daarbij pakt ie vaak niet alle instellingen is mijn ervaring, plus zou ik graag een OS breede oplossing zien, dit is per programma anders helaas.

Overigens, ik werk wel op OSX maar ben nog steeds geen kei erin, apple fanboys mogen zullen mij niet overtuigen hoe fijn het is ;)

[ Voor 32% gewijzigd door DarkX op 22-04-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Nu online
Het print window is een OS brede oplossing. Er kunnen echter wel voor sommige programmas bepaalde print instellingen zijn die in ander programmas niet werken. Zoals ook te zien is in mijn screenshot (firefox 3e dropdown). Dingen als papier formaat en kleurinstellingen werken voor alle programmas.
Pagina: 1