data op ext2 partitie zien in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:47

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Matched: lezen, ext2
Bestaat er een proggie waarmee je de data op een ext2 partitie kan zien/kopieren.
Ik heb namelijk een linux partitie (slack7.1)die stuk is, hij wil er niet meer van booten, en opstarten met een bootflop helpt ook niet, dan kan je niet inloggen omdat hij niet van de schijf kan lezen.

Dus wie weet er een programmaatje waarmee ik nog wat data kan terugwinnen?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:06

Yucko

One clown to rule them all !

Geen matches
ja die progjes zijn er, maar helaas is mijn scsi hdd gecrasht. Hier stond dit progje op ... helaas :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Geen matches
Op dinsdag 27 februari 2001 19:25 schreef JaJoah het volgende:
ja die progjes zijn er, maar helaas is mijn scsi hdd gecrasht. Hier stond dit progje op ... helaas :(
en je weet ook de naam niet meer?
:/

Verwijderd

Geen matches
ik zou opstarten van een (linux) bootflop en e2fsck draaien als ik jou was

• Yucko

Yucko

Geen matches
Ik heb eventjes zitten zoeken op het net en kwam het volgende progje tegen:

www.davecentral.com/11922.html

Ik hoop dat je er iets aan hebt

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Geen matches
[Dubbelpost]

Verwijderd

Matched: windows, ext2
Even een vraag van mijn kant!
Je zegt dat je Ext2-filesysteem niet meer bereikbaar is, waarom ga je dan opzoek naar een Windows-oplossing|:(

Als ik problemen heb met m'n FAT-filesyteem los ik dat toch ook niet via Linux op.

Wat ik wil zeggen is, dat de linux-disaster recovery tools voor Ext2 natuurlijk beter
werken dan eventuele windows-progjes

Zie ook het andere topic dat er op dit moment over gaat (e2fsck)

• Yucko

Yucko

Geen matches
Ooit gezien dat je een message kan editen ?? zow hoef je niet 2x een tekst te posten ;)

En ja ... eeuhm ... bij mij was destijds geen redden meer aan ... ik dus gewoon alles op mijn 2e systeem (win98) eventjes mijn homedir eraf gehaald. De rest maakte mij geen fuck uit. Dist. zette ik er zow wel weer op. Ging me alleen om mijn homedir.

Maar eeuh ... hij moet maar kijken of ie er wat mee doet. Ik probeer alleen maar te helpen B-)

[edit]: En btw, hij zei bovenaan in eerste bericht iets over dat een bootflop niet werkte, dus :Y)

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 19:43 schreef nelske het volgende:
Even een vraag van mijn kant!
Je zegt dat je Ext2-filesysteem niet meer bereikbaar is, waarom ga je dan opzoek naar een Windows-oplossing|:(

Als ik problemen heb met m'n FAT-filesyteem los ik dat toch ook niet via Linux op.

Wat ik wil zeggen is, dat de linux-disaster recovery tools voor Ext2 natuurlijk beter
werken dan eventuele windows-progjes

Zie ook het andere topic dat er op dit moment over gaat (e2fsck)
Mja, op zich klinkt het erg krom...
Maar mn hd is niet zo groot, en er past een windows partitie op (om cd's te bakken) en een linux voor mn serverdingetjes.
Maar ik kan niet meer in die linuxpartitie, hij boot niet meer en hij geeft bij van alles allerlei read errors.
Dus mn laatste 'redmiddel' is mn windows partitie.

[edit]
Precies wat je zegt JaJoah

Verwijderd

Geen matches
Je hebt toch een rescue-flop of niet?
Anders moet je die een aanmaken.
Vervolgens daarvan booten en je schijfje repareren.
Je kunt wel proberen te helpen, maar doe het dan tenminste ook goed. Maar goed als jullie eigenwijs willen zijn, ga lekker je gang. Ik zou vooral niet luisteren naar iemand met jaren linux-ervaring:?

Enne wat die dubbelpost betreft, dat lag aan GOT. Ik poste de eerste keer en toen gaf ie "server unavailable". Dus druk ik op back.
Verder zag ik toen dat ik iets vergeten was, dus dat voegde ik nog even toe.
Toen ik hem daarna poste stonden ze er wel allebei|:(. Maar goed het is al zielig dat je over zoiets moet beginnen

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Matched: lezen
Op dinsdag 27 februari 2001 19:43 schreef nelske het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat m'n dosflop een kapotte fat32-partitie niet meer kon lezen, maar BeOS prima...kon alles backuppen...

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

daar is wel een programma voor (ext2 read only onder windows). Het is geloof ik nog niet stabiel. www.google.com/
Pagina: 1