[2008] Terminal Service en Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-01 21:32

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Op het moment heb ik een raar probleem met het openen van een website.
het gaat om deze site.

Als administrator op de 2008 terminal server inlgog ik deze wel openen, als normale gebruiker niet.
Wanneer ik internet explorer dan uitvoer als Administrator, dan werkt het wel. Maar liever geef ik de gebruikers geen administrator wachtwoorden :D

Ik verwacht dat dit ergens in een Grouppolicy zit, maar waar heb ik nog niet kunnen ontdeken. Ook google komt niet heel veel verder. Gebruikers hebben op het moment geen specifieke beveiligings groeuepn, gewoon standaard dus. Niets extra dichtgezet.

Helpdesk van de site komt ook niet verder dan "tijdelijke bestanden verwidjeren en opnieuw proberen"..

Firefox en google Chrome heb ik ook al geprobeert, maar omdat het IE only code is werkt dat ook niet..

Heeft er nog iemand tips?

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan disable je toch even tijdelijk het applyen van de terminalserverpolicy op een testgebruiker :?

en als het geen gpo is dan even met procesmonitor kijken welke registry handles/file handles die site wil openen. dan weet je het snel genoeg

A wise man's life is based around fuck you

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Heb vandaag het de instellingen van administrator naar een nieuwe gebruiker gekopieerd, zelfs toen werkte het niet. Als administrator natuurlijk nog steeds..

Toch eens met een procesviewer stoeien, al komt daar zoveel ruis in dat 't bijna geen doen is.. :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Roel schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:56:
Heb vandaag het de instellingen van administrator naar een nieuwe gebruiker gekopieerd, zelfs toen werkte het niet. Als administrator natuurlijk nog steeds..

Toch eens met een procesviewer stoeien, al komt daar zoveel ruis in dat 't bijna geen doen is.. :(
ruis :? je moet even een filter instellen op iexplore.exe en op je username....

A wise man's life is based around fuck you

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Ja, gedaan en dan krijg je +/- 2000 events.

Heb er gisteravond al doorheen gebladerd, eigenlijk niet veel boeiends gevonden.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

_Arthur

blub

Krijgen de users wel de inlog pagina te zien of dat al niet?

Controleer ook of de users VBscript e.d. mogen uitvoeren.

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Met _Arthur's tip is het opgelost: De pagina liet de balk niet zien om vbscript uit te voeren niet zien.

Simpele pagina gemaakt om te testen of vbscript werkte, en verhip, ineens werkte de bovenstaande link.

Bedankt dus.. :)

Pagina: 1