Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Non-cliché romantisch / gezellig weekje buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n vriendin en ik zitten met een klein dillema'tje. In de vakantie zouden we graag twee keer op reis gaan, eenmaal in het begin van juli en daarna een keertje in het begin van september (na de 2e examenperiode).

Nu hebben we langs de ene kant al besloten om naar Rome te gaan, en waren we dit origineel van plan te doen in het begin van juli. Maar toen we de prijzen daar zagen, waren we toch ietsje gescrikt, en vroegen we ons af of het niet beter was de reis naar Rome te zetten in het begin van september (buiten seizoen dus, en normaal gezien een tikkeltje goedkoper).

Nu zoeken we dus een plaatsje wat niet zó toeristisch is, maar ook weer niet te simpel..
Er zijn tientallen andere steden die wel nog in onze hoofden spoken (Praag, stadje in Spanje of Portugal, Duitsland, ...), maar concreet kunnen we niet direct op iets "ideaal" botsen.

We zijn van plan er toch wel een weekje te blijven, dus er moeten toch wel een aantal zaken te doen zijn. Het speelt ons geen parten of het culturele, attractieve of eender welke bezighoudingen zijn, zolang we maar iedere dag iets kunnen vinden om te bezoeken of om rond te lopen.

Mijn vraag is dus of er mensen zijn die in de afgelopen jaren wel ergens geweest zijn, wat niet zó bekend is, maar waar toch wel nog aardig wat te beleven is. Ons budget zou maximaal liggen rond de 700-800 euro. Ik beschik zelf over een auto, maar langere afstanden (1000+ km) zouden we toch liever doen met een vliegtuig of andere.

Eender welk voorstel is dus welkom! Alvast bedankt :>

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik met mijn vriendin gedaan heb is naar Sevilla gevlogen, daar tijdje geweest (veel te zien!), de trein genomen naar Malaga en in Malaga even gebleven, toen uit Malaga teruggevlogen naar NL

1 stad voor een week vonden we wat beperkt :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 16-04-2009 14:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kijk ook zeker naar Ryanair en dan vooral het vliegen vanaf Dusseldorf (Weeze). Vlieg je voor een prikkie heel Europa door.

Van de zomer naar Milaan gevlogen en na paar dagen milaan met trein ook verder door Italie gegaan om later weer via Milaan terug te vliegen!

/edit:

vliegen kan spotgoedkoop. Incl alles (dus ook hun vreemde 5euro cc kosten per enkeltje) betaalde ik van de de zomer 25 euro voor een retour milaan pp. 15 Euro pp retour Wroclaw (Polen). En een paar maanden geleden 10 euro pp retour naar Londen.

De truc by ryanair is lid te worden van de nieuwsbrief en niet te lang van te voren te boeken (ze hebben vaak een actie die voor de komende 2/3 maanden geldig is) dan moet je direct boeken. Uiteraard is vaak het weekend een stukje duurder, maar ook dit kan soms erg mee vallen (Londen en Polen bijv vloog ik gewoon in het weekend)!

[ Voor 52% gewijzigd door swtimmer op 17-04-2009 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moest je het niet erg vinden het ongeveer bedrag te vermelden, dan zou ik dat ook wel enorm interessant vinden :P. Over de prijzen in Sevilla ben ik trouwens aangenaam verschoten. Nogmaals een bevestiging dus dat we niet direct de toeristentrekkers moeten gaan zoeken, en dat er op andere plaatsen ook erg veel te beleven is.

Ook het vermelden waard trouwens, is dat we uit België vertrekken (aangezien ik een van jullie linkersonderbuurtjes ben).

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben voor 100E met 2 man naar guadamar (redelijk zuidelijk spanje, oostkust) gevlogen met ryanair.
Ook vanaf weeze, en dat is vanaf hier (denbosch-eindhoven)vrij goed te doen.

Linkerbuurtjes? UK, of een zeehond?

Verwijderd

Topicstarter
Ryanair heeft inderdaad wel een aantal leuke aanbiedingen staan zie ik net, alleen jammer dat vanuit Zaventem (België dus) niet alles even makkelijk te bereiken is. Sevilla zit er al niet direct in.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Lissabon is mij zelf goed bevallen. De oude stad is erg mooi met krakkemikkige trammetjes en taxichauffeurs die echt belachelijk hard rijden door smalle kronkelende straatjes waar wasgoed hangt, er is een supermooi aquarium, je kan een dag met de trein naar een badplaats in de buurt. Juli is alleen best wel heet volgens mij, ik was er een keer in juni en toen was het al 23 graden. De stad zelf is niet duur, en de mensen zijn supervriendelijk. De jongeren spreken wel Engels en de ouderen Frans. Ik zou zelf nog wel n keertje terug willen iig :)

Ik ben toen met de TAP gevlogen, Portugese luchtvaartmaatschappij. Volgens mij vliegen ze ook Lissabon - Brussel.

[ Voor 9% gewijzigd door Frieda op 17-04-2009 20:22 ]

Verwijderd

Wij zijn vorig zomer naar Duitsland geweest.. Paar dagen Munchen, paar dagen Neurenberg.. Helaas van Neurenberg weinig gezien (omdat we op Rock Im Park zaten), maar dat heeft echt een supermooi en leuk binnenstadje.. Heel veel te zien vooral, erg mooie oude (al dan niet gereconstrueerde) binnenstad met poortjes.. Het kasteel schijnt daar ook zeer de moeite waard te zijn.. Ik vond het Zeppelinfield ook erg cool om te zien.. Raar ook om te bedenken dat je dan naar een concertje staat te luisteren met duizenden anderen, waar Hitler vroeger tegenover duizenden zijn speeches hield.. Historisch gezien wel leuk dus ;)

In Munchen hebben we ons ook prima vermaakt.. Als je een citytourtje doet (uitgebreide versie, twee uur met de bus) zie je echt heel veel en ook echt de leuke dingen.. Dan wordt er ook gelijk veel verteld en zie je zoveel meer van de stad dan je zelf in een week zou zien (gewoon omdat je er niet vanaf weet).. Daar ook erg veel keuze aan museumpjes en het rondlopen zelf is ook echt de moeite waard.. Wij hebben dus ook zo'n citytour gedaan, dagje rondgelopen door het centrum, naar het biermuseum geweest (tja, je bent toch in de biercapital natuurlijk) :)

We hadden ons oog voor dit jaar eigenlijk laten vallen op Trier.. Ook erg mooi en historisch.. Qua prijs ook zeer goed te doen.. Check dit linkje ook: http://www.kras.nl/vakant...kantie-duitsland-nh-trier

Ohw; wij zijn dus nogal van de historische crap en het veel zien (musea, gebouwen, algemene indruk door het zwerven door de stad) en dat is me bij beide steden (Munchen en Neurenberg) erg goed bevallen..

Afgelopen najaar zijn we met een goedkope actie via Pharos reizen (van de ANWB) naar Schotland geweest.. Kenmore om precies te zijn.. Ook heeeeel mooi.. Fantastische natuur, mooi om rond te lopen en in de buurt genoeg te doen als je wat wilt rijden.. Wij zaten dus echt in de Highlands in een dorpje (1x zuchten en je bent er doorheen) dat in z'n geheel als nationaal monument is aangemerkt.. Daar in de buurt echt een supergezellige wiskeystokerij.. Mensen daar zijn sowieso erg vriendelijk en beleefd.. Kort door Edinburgh gereden, wat me ook zeker mooi leek.. Als je een goede aanbieding vindt die kant op, zou ik dat ook zeker overwegen..

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Barcalona vond ik erg leuk ook als romantische bestemming..

Of je zou kunnen denken an Oxford...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:49:
Ryanair heeft inderdaad wel een aantal leuke aanbiedingen staan zie ik net, alleen jammer dat vanuit Zaventem (België dus) niet alles even makkelijk te bereiken is. Sevilla zit er al niet direct in.
Ryanair en Zaventem? Denk dat je ergens niet goed leest, Ryanair doet niets op Zaventem, in BE alleen vanaf Charleroi...

Zoals al eerder aangegeven (het helpt echt om te lezen wat mensen schrijven...) is Weeze met de auto vanaf BE goed te doen en daarvandaan zijn vluchten uiterst goedkoop en hebben ze meer bestemmingen, evenals vanaf Hahn ("Frankfurt" - maar dichter bij de BE/LUX grens dan iets anders).

En als je Oosteuropa overweegt, kijk eens naar Wizzair. Ook zij vliegen vanaf Charleroi met een beperkt aantal vluchten (Warszawa, Katowice, Praha, Bucuresti, Budapest, Sofia) en wat hogere prijzen, maar vanaf Dortmund (2.5u rijden vanaf Antwerpen, bovendien gratis parkeren op P+R terrein bij nabijgelegen station) heb je veel meer keus en zijn de prijzen belachelijk laag - ik ga zelf een vlucht naar Timisoara (RO) boeken voor EUR 20 retour incl belastingen 8)7

Qua romantische bestemmingen, tja, hangt een beetje af van de insteek. Praha is erg cliche, maar blijft fantastisch mooi en biedt 100m achter de standaard toeristenroute alle 'normale' dingen die een grootstad interessant maken.

Hou er waar dan ook je heen gaat rekening mee dat het in juli loeiheet kan zijn. Ik zou daarom voor juli aanraden om het noorden te overwegen - Stockholm is een absolute aanrader, met combo van mooie stad, veel cultuur, een open uitgaanssfeer, en als je even met z'n tweeen alleen wil zijn kun je de eilanden ten oosten van de stad intrekken te fiets of (veel beter!) te water in een gehuurd bootje. Prijzen van alcohol zijn hoog, maar alle andere zaken zijn goed te vergelijken met BE of zelfs iets goedkoper. Ryanair vliegt vanaf Weeze op "Stockholm" Skavasta. Vanaf Skavasta betaal je iets van EUR 13 voor een bus naar de stad, reken dat mee met de prijs.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, plots wel een aardig hoopje informatie bij. Alvast bedankt voor alle voorstellen, ik zal er mij eens in gaan verdiepen.

Trouwens leek het ons misschien ook tof om in de eerste periode (de ietwat duurdere dus van begin juli), misschien een autovakantie te doen. We zaten dan te denken aan ergens in Frankrijk, de Ardèche leek mij altijd al een leuke streek. Daar zal het trouwens ook niet echt dag en nacht 30° zijn, dus daarmee hoeven we ook niet direct rekening te houden. En als we met de auto gaan, hebben we ook niet direct te maken met de prijzen van vliegtuigtickets, zolang we maar niet verder gaan dan een 1000-1500tal kilometers.

Alleszins bedankt voor de interessante zaken inzake vliegprijzen trouwens, ik had er geen idee van dat er zo'n immens verschil was in prijzen. Waarschijnlijk zal september dan de maand worden waarin we met het vliegtuig een stapje zullen zetten, en kunnen profiteren van de iets lagere prijzen buiten seizoen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij budgetmaatschappijen zijn er nagenoeg geen verschillen per seizoen in tarief, alleen in popularieit van vluchten :o

Verdiep je even in hoe hun prijzen in elkaar zitten:
- per vlucht zijn er x stoelen tegen een idioot lage prijs te koop, zijn die op, dan is er een groep voor een klein beetje meer, dan voor nog iets meer, totdat de laatste stoelen vaak duurder zijn dan een lijnvlucht.
- is een vlucht dus populair, dan wordt het snel duur, maar als je er vroeg bij bent (een van de eerste die boekt) kun je ook in hoogseizoen goedkoop vliegen
- een groot deel van de prijs bij budgetvluchten wordt bepaald door luchthavenkosten. Daarom zijn budgetvluchten vanuit NL bijvoorbeeld altijd relatief duur, terwijl ze vanuit DE vaak geen drol kosten. Vanuit BE zitten ze er ergens tussenin.
- hou er rekening mee dat de geadverteerde kosten echt volledig kaal zijn, het is bekend dat je bij budgetmaatschappijen geen drankjes krijgt, maar tegenwoordig betaal je ook apart voor ingecheckte baggage - en kan dat tov kale prijs soms fors zijn (EUR 20 per tas...). Als je goedkoop wilt vliegen is het dus zaak om je baggage aan te passen aan hun tariefformule. Als je geen vloeistoffen mee moet nemen is het bijna altijd ideaal om te zorgen voor een tas van exact 55x40x20cm voor max handbaggage. Ik heb zo zelfs meermaals PCs vervoerd :z

Belangrijkste is om te onthouden dat hoe flexibeler jij je opstelt, des te goedkoper het gaat worden. Als je bereid bent desnoods een paar honderd km te rijden naar een goedkoop vliegveld, in te pakken zoals voordelig is en bovendien je vliegdata aan te passen aan de goedkoopste vluchten kun je echt voor nagenoeg niets vliegen. Ik heb 5 min terug definitief mijn Wizz vlucht heen en terug van Dortmund - Timisoara voor het laatste weekend van juni (heen 25-6, terug 27-6) geboekt. Voor EUR 19.95 incl betaling en alles. En ja, ik moet daarvoor 2x250km totaal met de auto rijden naar Dortmund, maar dat kost me EUR 37 aan benzine en EUR 3 aan pendelbus parkeerplek <-> vliegveld, dus totaal ben ik EUR 60 kwijt. Als ik koppig vanaf Schiphol (hier om de hoek) had willen vliegen was ik op Timisoara minstens EUR 300 kwijt geweest, en op iets anders daar in de buurt minimaal EUR 150, plus nog gekut ter plekke met slome treinverbindingen of dure taxis.

Kortom, ga er even goed voor zitten, kijk een stuk verder weg dan je allicht nu al doet voor vertrekvliegvelden. Verdiep je in parkeerkosten en evt manieren om die te omzeilen (tip: P+R terreinen bij nabijgelegen stations doen het altijd goed). En tel dan alles bij elkaar op en maak een overwogen keuze. Het is even wat meer werk dan alleen naar de dichtstbijzijndste reisbureau stappen en zeggen "regel het!", maar het kan je rustig een factor vijf aan kosten sparen!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1