Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat de rijkwijdte van een HSDPA transmitter is en hoeveel vermogen deze heeft?
Verder vraag ik me af wanneer HSDPA, GPRS helemaal gaat vervangen? HSDPA is vele malen beter heb ik wel gemerkt, zeker voor streaming media. Helaas wil mijn HTC Touch al heel snel overschakelen op het gammele GPRS en dat is met luisteren naar streams niet handig. HSDPA is veel stabieler. Ik heb T Mobile.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 07:31
Het wisselen tussen HSDPA en GPRS doet de telefoon zelf op het moment dat een mast die het HSDPA signaal verzorgt te ver weg is. De telefoon zal dus automatisch schakelen naar een andere mast, als deze mast alleen maar voorzien is van GPRS is zul je het daarmee moeten doen.

In principe zal je telefoon dus nooit GPRS kiezen boven HSDPA als ook HSDPA beschikbaar is (afhankelijk van de telefooninstellingen en de kwaliteit van ontvangst van de telefoon).

Op termijn zal HSDPA GPRS zeker vervangen, welke termijndat is, dat weet in jou geval alleen T-Mobile omdat T-Mobile hun masten hiervoor moeten aanpassen.

edit: Overigens vraag ik me wel af wat in jou geval de waarde is om te weten hoeveel vermogen en rijkwijdte een HSDPA transmitter heeft... of je zou het al over je eigen telefoon moeten hebben....

[ Voor 13% gewijzigd door digital-IMEI op 16-04-2009 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik in een randgebied zit. Ik ontvang hier maar 2 streepjes HSDPA, te weinig om verbinding te maken aangezien er hier aan de overkant van de straat een antenne staat met GPRS, aangezien daar ga ik vanuit omdat dit signaal bikkelhard is en hij dus automatisch dat signaal pakt.
Daarom ben ik benieuwd waar ik dit HSDPA signaal van ontvang en wat het vermogen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 14:15 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:14:
Omdat ik in een randgebied zit. Ik ontvang hier maar 2 streepjes HSDPA, te weinig om verbinding te maken aangezien er hier aan de overkant van de straat een antenne staat met GPRS, aangezien daar ga ik vanuit omdat dit signaal bikkelhard is en hij dus automatisch dat signaal pakt.
Daarom ben ik benieuwd waar ik dit HSDPA signaal van ontvang en wat het vermogen is.
Zodat je daarnaartoe kan gaan wanneer je een stream wil luisteren? 8)7 Kortom: wat schiet je ermee op als je weet waar die mast staat en wat het bereik is? Je lost je probleem er niet mee op. :o

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:14:
Het HSDPA signaal zal vanzelfspreken van de eerst volgende mast komen wat het dichtste bij jou woning is dan... Waar die staat kun je voor zover ik weet niet opzoeken.

Logischerwijs zal jou telefoon automatisch het beste/sterkste signaal oppakken waardoor je dus alleen GPRS hebt.
Uit je vorige topics zag ik dat je WM hebt. Geen idee of het daarbij mogelijk is maar bij Nokia kun je instellen welk signaal hij moet pakken, UMTS, GPRS of beide.
Misschien dat je dit bij jou telefoon ook kunt aangeven waardoor je je telefoon verplicht om een mast te gebruiken die jou van HSPDA signaal voorziet als die binnen bereik is. Houd er wel rekening mee dat als er geen UMTS/HSDPA mast binnen bereik is je dus ook geen bereik hebt

Verwijderd

Topicstarter
Sjengcity schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:20:
[...]
Uit je vorige topics zag ik dat je WM hebt. Geen idee of het daarbij mogelijk is maar bij Nokia kun je instellen welk signaal hij moet pakken, UMTS, GPRS of beide.
Misschien dat je dit bij jou telefoon ook kunt aangeven waardoor je je telefoon verplicht om een mast te gebruiken die jou van HSPDA signaal voorziet als die binnen bereik is. Houd er wel rekening mee dat als er geen UMTS/HSDPA mast binnen bereik is je dus ook geen bereik hebt
Ok, iemand enig idee waar ik dit kan doen op WM?

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:18:
[...]

Zodat je daarnaartoe kan gaan wanneer je een stream wil luisteren? 8)7 Kortom: wat schiet je ermee op als je weet waar die mast staat en wat het bereik is? Je lost je probleem er niet mee op. :o
Ik wil het gewoon weten, simpel...

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:26:
[...]
Ok, iemand enig idee waar ik dit kan doen op WM?
Ok, zelf misschien ook iets meer moeite doen?

vooruit dan; klikkerdeklik

Verwijderd

Topicstarter
Wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik had uiteraard zelf ook al gezocht maar kan niets vinden.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 14:36 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic leidt nergens toe:
• eigen inzet ontbreekt weer
• dubbelpost
• crosspost (Verwijderd in "T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv")

Kortom: slotje.

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 16-04-2009 14:43 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.