• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste,

Ik heb hier een Windows 2003 Enterprise Server staan met 2 netwerk kaartjes waar RRAS, DNS en DHCP op draait voor het regelen en routen van mijn internet verbinding.
Nu kan ik makkelijk een enkele poort forwarden van mijn binnen netwerk naar het internet, dit gaat zonder problemen.

Maar nu moet ik een poort range van 100 poorten in een keer forwarden, is hier een manier voor? of moet ik al deze 100 poorten handmatig forwarden?

Als er geen standaard manier voor is, zou er dan een oplossing zijn om dit via CMD te doen? misschien is het d.m.v. een batch file schrijven met commando's die een poort toevoegen wel zo gebeurd.

Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door lumix91 op 16-04-2009 13:48 ]

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 11:27
Wat je kan doen is in je router ip van de server als DMZ instellen
volgens mij gooi je dan wel alle poorten open maar als het toch niet bedrijfskritisch is kan dat wel ( dacht ik )

Verwijderd

mistermerlijn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:50:
Wat je kan doen is in je router ip van de server als DMZ instellen
volgens mij gooi je dan wel alle poorten open maar als het toch niet bedrijfskritisch is kan dat wel ( dacht ik )
... ?

Zijn win2k3 bak is de router :+

Ineens een range forwarden met de GUI gaat niet, het moet per poort, maar dat is weer niet zo'n probleem met netsh, wat je inderdaad vanuit CMD kan aanroepen (en dus vanuit een batch file)

http://www.lmgtfy.com/?q=forward+port+range+windows+2003
Hit nummer één. Bevat antwoord, hint over netsh, en zelfs een compleet prefabbed scriptje om automatisch de portrange te doen - just add water.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 10:07 ]