@hieronder: nee, geintje
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 16-04-2009 13:43 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
De fanguard die erin zit bestaat gewoon uit "rond staaldraad". Dus een extra fanguard die omgedraaid is erbij zetten geeft hetzelfde geluid... Wel orgineel idee trouwensCodeCaster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:31:
Kun je er niet nog eentje monteren maar dan andersom, zodat er met het antigeluid dat daardoor ontstaat een totale stilte valt?
Kan je trouwens even toelichten wat je precies bedoelt, ik vraag me af of ik het begrijp (wat jij bedoelt).
Geavanceerde natuurkunde is geen probleem voor de uitleg
[ Voor 17% gewijzigd door almightyarjen op 16-04-2009 13:36 ]
Verwijderd
Zeker iets met een honingraatstructuur zoals hierboven aangegeven zal juist niet geluidreducerend werken. Dat werkt wel om de flow te richten, maar in dit geval is dat niet expliciet de bedoeling.
Je zou dus eigenlijk iets moeten hebben wat de luchtflow zo min mogelijk breekt, maar ja....
Het idee van de honinggraatstructuur is juist hetvolgende:Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:52:
Lijkt mij dat alles wat je ervoor zet dat de luchtflow breekt extra lawaai veroorzaakt.
Zeker iets met een honingraatstructuur zoals hierboven aangegeven zal juist niet geluidreducerend werken. Dat werkt wel om de flow te richten, maar in dit geval is dat niet expliciet de bedoeling.
Je zou dus eigenlijk iets moeten hebben wat de luchtflow zo min mogelijk breekt, maar ja....
BronIn wind tunnels, stacks of thin aluminum honeycomb cells are used to straighten the airflow for aerodynamic experiments. The tightly packed cells have little air resistance, yet as turbulent air moves through it is forced into a more laminar flow pattern. Less turbulent air creates less noise, and exhausts further and more focused with the same power.
Verwijderd
Honinggraat geeft de minste (lucht)weerstand (dus extra goede flow), de fan blaast het verderweg en met het richten van de flow heeft het niets van doen die honinggraatstructuur (bij een intake). Als je je vingers of de propellor niet beschadigd dan kun je ivm je geluid het beste zonder?Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:52:
Lijkt mij dat alles wat je ervoor zet dat de luchtflow breekt extra lawaai veroorzaakt.
Stadia was beter....
Precies. En aangezien het de airflow een bepaalde richting geeft is het niet de meest stille oplossing.artificial_sun schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:06:
De Nexus Beam air is bruikbaar om de airflow te richten maar niet als fanguard Het werkt alleen fatsoenluik aan de blaaskant, en niet de zuigkant.
Geen fanguard vind ik een beetje "gevaarlijk". D'r zit dat een gat van 10 cm aan de voorkant van de computer waar je met je vingers in kan komen. Ik zeg niet dat de fan gelijk je vingers eraf chopt maar fijn is anders...
Verwijderd
Probeer anders zo een:almightyarjen schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:36:
[...]
Precies. En aangezien het de airflow een bepaalde richting geeft is het niet de meest stille oplossing.
Geen fanguard vind ik een beetje "gevaarlijk". D'r zit dat een gat van 10 cm aan de voorkant van de computer waar je met je vingers in kan komen. Ik zeg niet dat de fan gelijk je vingers eraf chopt maar fijn is anders...
http://shop.freezinghardw...&Pagina=00003&i=1728&c=26 Die dempt het geluid van de fan zelf en houdt stof tegen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 14:45 ]
Dit is inderdaad een goede optie!Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:42:
[...]
Probeer anders zo een:
http://shop.freezinghardw...&Pagina=00003&i=1728&c=26 Die dempt het geluid van de fan zelf en houdt stof tegen.
Zoals er op psu zitten.

Goedkoop en er past nog bijna geen pink door.
je neemt dus wat langere schroeven, en ringen van een paar mm dik, en dat scheelt al een stuk in het geluid!!
het meeste geluid wordt veroorzaakt door de wervelingen die ontstaan als de bladen van de fan rakelings langs het rooster gaan.
Petrolhead en draadjesnerd