Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

"Windows 7 is a lie": iemand deze al gelezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.731 views

Verwijderd

Topicstarter
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=756824

Afgezien dat M$ het niet zo goed voor heeft met de consument, heb ik mijn twijfels.
Maar gezien het feit dat EU (en vooral UK VS met Echelon, zie ook de film The Listening) een wet wouden invoeren voor het spioneren via internet van alle thuis-pc's, zou het best es kunnen dan meer en meer de populaire OS'en vol spyware zitten.
Dus als ze wetten invoeren, kunnen ze en doen ze het al langer.

Apple wou ook voorheen een patent aanvragen voor het maken van een volledig computerscherm dat fungeert als camera (om de pixel een gevoleige cel).

Hebben jullie nog vertrouwen in je PCs?

Lach even naar je webcammetje en geef me je fingerprint, zodat ik kan zien dat je akkoord bent met mij?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is precies je doel met dit topic?

Behalve trollen naar MS en een bron die geschreven lijkt "like it was done by a 10 year old".

Als ik je topic nog een keer lees, lijkt het meer om de conspiracy achter MS te gaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-11 16:50
Die post waar je naar linkt is al net zo beroerd geschreven als je eigen post. Credibility = 0

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens als het over wetten gaat, dan heeft het toch ook weinig meer met Windows te maken?
Maar ik heb voorlopig nog volledig vertrouwen in het CBP.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

my cousin works for microsoft and he tells me the new OS will be full of new tech that will spy and log everything you do from emails to surfing plus it will have a microchiped base that will identify all users by a huge data base
Meer dan een :') kan ik het echt niet geven.
het feit
Welk feit? Bron?

1 post in windows, verder dit 'omg teh conzpirozy!~!' bericht... Ga je toch fijn Linux draaien? :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, heel Windows 7 is een complot. Gesteund door de Amerikaanse overheid en CIA :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 15:25
Beetje onzin lijkt me, als MS alles bij zou houden van je computer dan is er echt wel ergens ter wereld een tweaker die daar achter komt :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58

MsG

Forumzwerver

Windows is een experiment van de overheid om aan te zetten tot het minder gebruiken van de computer, zodat de ziektekosten niet enorm stijgen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 22:18
Dit is van het zelfde niveau als "Bush heeft de twin towers op laten blazen" en "AIDS is door de CIA ontwikkeld".
Dikke onzin dus!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Thomaszki schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:11:
Beetje onzin lijkt me, als MS alles bij zou houden van je computer dan is er echt wel ergens ter wereld een tweaker die daar achter komt :P
Inderdaad, dataverkeer van én naar je computer kan je makkelijk monitoren.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:36
:')

Sorry, kon het niet laten

Ik geloof best dat er code in zit die dingen logt (vind je het gek bij bèta software?), maar van de rest geloof ik helemaal geen ene *****.
Als jij kan bewijzen dat het werkelijk zo is, dan pas geloof ik je.
Eerder niet.

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 07:42

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Ook de reacties op de post waar je naar linkt... Ook die mensen geloven er niet zo in ;) Zodra Windows 7 ga ik het gewoon lekker installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Thx guys voor de reacties, nu weet ik wat voor soort mensen hier zitten.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dit slaat natuurlijk echt nergens op. Misschien moet je ook maar je alu hoedje opzetten want ik denk dat Google je ook 24 uur per dag in de gaten houd...

Als MS een OS zou maken dat vol met spyware zou zitten en dit zou uitlekken dan kan het bedrijf natuurlijk wel opdoeken.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

EDIT schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:14:
..
Als jij kan bewijzen dat het werkelijk zo is, dan pas geloof ik je.
Eerder niet.
Kom op zeg...bewijs genoeg!
How do I know this....my cousin works for microsoft
;)

Money for nothin' and your chicks for free

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:15:
Uhhh is dat juist goed of slecht?

Money for nothin' and your chicks for free

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
Hebben jullie nog vertrouwen in je PCs?
Een beetje tweaker kan tot in de details zien wat er op zijn computer gebeurd.

Het valt echt wel op als er naar het internet gestreamd wordt, tekst gaat al iets moeilijker.
Maar dat is dan weer een kwestie van ervoor te zorgen dat er tijdens idle typen niets wordt verstuurd.

Dit is gewoon pure onzin, als Microsoft (M$, grappig hoor, niet dus) zich met zo'n dingen zou bezig zijn hadden ze heus er heus al lang problemen mee. Zoiets gaat echt niet onopgemerkt aan het oog voorbij.

[ Voor 23% gewijzigd door TaraWij op 16-04-2009 13:21 ]

• anandus
  • Niet online
Mensen die niet zomaar alles klakkeloos aannemen? ;)

Maar een discussie opzetten is geen probleem natuurlijk, als je er een goede aanzet voor maakt.
Wat is het discussiepunt, wat vind je zelf en vooral waarom? :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Mensen met gezond verstand en relativeringsvermogen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

DeeJee schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:16:
[...]

Kom op zeg...bewijs genoeg!

[...]

;)
Klokkenluiders worden vaak niet geloofd, en meteen belachelijk gemaakt en (met een knipoog) in de hilariteit geduwd enz. Maar enige achterdocht is niet onnatuurlijk/onmenselijk, we zijn nog geen cyborgs:
nieuws: Wetenschappers bouwen kever om tot cyborg, maar als we niet opassen, dan worden onder het mom van bv antiterreur wetgeving pijlsnel regelgevingen ingevoerd ten einde de mens in een virtuele wereld gevangen te houden en te laten werken. :P
En dus is die spyware enz in OS-en geen gekke achterliggende gedachte, maar gaat ietwat ver maar zoals einstein al zei: er zijn twee dingen oneindig: de domheid vd mens en het universum, hoewel ik van dat laatste niet zeker ben, wake up, timefor a change :P
Het eerste waar bv obama in wilde invetseren is in breedband internet.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 13:32 ]

• anandus
  • Niet online
Overigens zou ik me meer zorgen maken over de bewaarplicht van ISP's (alle internet- en mailgegevens een jaar bewaren).

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Onderbouw het dan eens. Je rept in een paar zinnen over films, spyware in populaire OS' en, wetten, computerscherm als camera (:?), en vertrouwen in je pc. Je pc is gewoon een stuk hardware dus werk dat laatste eerst maar eens uit.

Wij zitten hier op een bepaald niveau en de TS duikt daar duidelijk onder.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Serieus, een beter onderbouwd antwoord had je niet kunnen bedenken?

Je ramt een post neer, berg conspiracy verhaal en troll naar MS, krijgt uitgebriede reacties terug en dit is het dan?

Je weet trouwens ook dat je provider alles logt wat je over je adsl laat lopen? Zou ik die ook maar meteen afsluiten. Niet te vergeten dat je GSM ook al jaren wordt afgeluisterd, je buurman eigelijk een interpol undercover is die jou volgt en de dame achter de kassa is eigelijk een agente die onderzoekt doet naar jou betalingsgedrag.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
8)7 Ik denk dat het met aliens en dergelijke te maken heeft. Luke Skywalker stapte net ook zomaar uit m'n pc kast (dat past wel met een Coolermaster Stacker Evo) en vroeg of hij gebruik mocht maken van de wc

[ Voor 56% gewijzigd door DenTeD123 op 16-04-2009 13:22 ]

• TaraWij
anandus schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:18:
Overigens zou ik me meer zorgen maken over de bewaarplicht van ISP's (alle internet- en mailgegevens een jaar bewaren).
SinergyX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:19:
Je weet trouwens ook dat je provider alles logt wat je over je adsl laat lopen? Zou ik die ook maar meteen afsluiten. Niet te vergeten dat je GSM ook al jaren wordt afgeluisterd, je buurman eigelijk een interpol undercover is die jou volgt en de dame achter de kassa is eigelijk een agente die onderzoekt doet naar jou betalingsgedrag.
Inderdaad, terwijl jij je zorgen maakt dat er in jouw Windows data wordt verzameld (wat echt niet zo is) wordt er misschien wel achter de schermen data verspreid uit de opslag bij je ISP (wat misschien wel zo is) of GSM provider.

[ Voor 33% gewijzigd door TaraWij op 16-04-2009 13:26 ]

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:46
Dat lijkt enorm op een oud collega van me.. Die gast zag ook overal iets achter. Het is toch simpel als jij denkt dat MS het nodig vindt om jou computer/internet gedrag bij te houden dan ga je toch lekker Linux draaien ofzo.

Ik vind het belachelijk hoe er gedaan wordt over een besturingssyteem dat nog in beta fase zit en daarom van alles en nog wat logged.

Wederom de makkelijkste oplossing.. U dont want it? Go install something else. |:(

• Arnout
  • Laatst online: 19-11 21:03
Samopsa schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:14:
Dit is van het zelfde niveau als "Bush heeft de twin towers op laten blazen"
Even serieus he; Ik denk dat Bush er wel degelijk iets mee te maken heeft. Dit al gelezen? : http://civillibertarian.b...-blew-up-twin-towers.html

• TaraWij
ShockWave_Omega schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:24:
[...]

Ik vind het belachelijk hoe er gedaan wordt over een besturingssyteem dat nog in beta fase zit en daarom van alles en nog wat logged.
Het logt misschien wel het een en het ander, maar er is duidelijk gespecifieert wat en de gebruiker heeft hier dan ook controle over. ;)

Verwijderd

ShockWave_Omega schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:24:
[...]

Dat lijkt enorm op een oud collega van me.. Die gast zag ook overal iets achter. Het is toch simpel als jij denkt dat MS het nodig vindt om jou computer/internet gedrag bij te houden dan ga je toch lekker Linux draaien ofzo.

Wederom de makkelijkste oplossing.. U dont want it? Go install something else. |:(
Beta's zijn ook gratis (zoals vooronderzoeken meestal gratis zijn :P ), en eigenlijk komt niets voor niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 13:30 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

quadris: heb je hier serieus een account voor aangemaakt? Zo kun je overal wel wat achter zoeken. Er zijn zoveel van dit soort onzin verhalen over elk bedrijf..

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ik verwacht dat zo zonder constructieve bijdrage van de topicstarter er geen nuttige discussie kan ontstaan. Mocht iemand wel een dergelijke discussie willen starten kan dat uiteraard alsnog :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.