[EEE901] Onvoldoende schijfruimte op C:

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Sinds een paar maanden heb ik de EEE901 netbook. Ik weet dat er maar 4GB schijfruimte op station C beschikbaar is, maar ik krijg iedere keer de melding dat er onvoldoende schijfruimte is. Ik heb al CCleaner een paar keer gedraaid, EEE pc scrinker en al een paar keer schijfopruiming laten draaien, Dan haalt ie iedere keer maar zo'n 40 MB eraf. ook geprobeert om te defragmenteren, maaar dat gaat ook niet meer. Ik heb nog maar 37MB vrij.

Ik heb alle programma's op de D-schijf geinstalleerd, maar dit zijn er zoiezo niet veel, alleen Adobe reader.
Google Earth is de enige die op station C staat, omdat ik deze niet op D krijg.

Nu heb ik gekeken hoe groot alle bestanden zijn op station C, en dit is maar 2,05 GB (incl. verborgen bestanden). Toch geeft verkenner aan dat er 3,74 GB gebruikt is! Waar is dan de 1,7GB gebleven!!

Wie van de EEE901 gebruikers heeft hetzelfde probleem, en tips om het op te lossen?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik zou zeggen stel de vraag even in het desbetreffende topic :)

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01 11:42
The Stimp! schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:24:
Sinds een paar maanden heb ik de EEE901 netbook. Ik weet dat er maar 4GB schijfruimte op station C beschikbaar is, maar ik krijg iedere keer de melding dat er onvoldoende schijfruimte is. Ik heb al CCleaner een paar keer gedraaid, EEE pc scrinker en al een paar keer schijfopruiming laten draaien, Dan haalt ie iedere keer maar zo'n 40 MB eraf. ook geprobeert om te defragmenteren, maaar dat gaat ook niet meer. Ik heb nog maar 37MB vrij.

Ik heb alle programma's op de D-schijf geinstalleerd, maar dit zijn er zoiezo niet veel, alleen Adobe reader.
Google Earth is de enige die op station C staat, omdat ik deze niet op D krijg.

Nu heb ik gekeken hoe groot alle bestanden zijn op station C, en dit is maar 2,05 GB (incl. verborgen bestanden). Toch geeft verkenner aan dat er 3,74 GB gebruikt is! Waar is dan de 1,7GB gebleven!!

Wie van de EEE901 gebruikers heeft hetzelfde probleem, en tips om het op te lossen?
Heb je al een schijfcontrole gedaan? En staat hibernate niet aan? Ik heb verder geen EEE, maar dat zijn 2 dingen die wel eens schijfruimte kunnen schelen.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Waarschijnlijk swap of hibernate file of zoiets.

Je gebruikt XP?

Bij mijn Vista laptop verdwijnt er geregeld 20GB als ik slaap nog eens draai :)

[ Voor 38% gewijzigd door Graviton12 op 16-04-2009 11:31 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21

The Zep Man

🏴‍☠️

De methode om schijfruimtetekort te diagnostiseren is WinDirStat. Laat die eens je C-schijf scannen. Je komt er dan snel genoeg achter wat zoveel ruimte vreet. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Windirstat kan je gewoon downloaden en via usb stick draaien http://portableapps.com/apps/utilities

Leuke tool

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-01 17:10
Denk in je system volume information (als je xp of zoiets gebruikt). Om dat makkelijk weg te krijgen zet je system restore uit.

Waar dat ook al weer zit? Geen idee heb geen windows meer sinds 5 jaar.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Dit heeft niets met complete systemen & laptops te maken... Verder is dit wel een vrij basic probleempje. Die data staat gewoon op je schijf en je zult gewoon uit moeten zoeken waar en hoe. Naast de gegeven tips kun je ook kijken naar je wisselbestand. Ook wil Systeemherstel uitschakelen wel eens veel ruimte vrijgeven.

Hoe dan ook, dit zijn dingen die je prima zelf moet kunnen oplossen door gewoon te googlen naar mogelijke oorzaken. Verder hoort dit niet in de CSL, als het al op GoT hoort, dan in Windows Clients. Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.