Toon posts:

Monitor Splitter op docking station

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb zojuist even rond gekeken, maar ben totaal niet in de markt thuis heb ik gemerkt. Zijn er hier mensen die een docking station hebben en daarop een monitor splitter hebben aangesloten? Zodat je 2 tot max 4 schermen kunt aansluiten?

Ik wil de schermen uiteraard niet klonen, maar wil ze als bureaublad uitbreiding.

Zijn er mensen die me iets kunnen aanraden?

Alvast bedankt! :>

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Tot 3 schermen kan je de Matrox TripleHead2Go gebruiken. Matrox heeft ook wel wat andere, meer professionele producten die meer schermen kunnen aansturen. De TripleHead2Go is niet zozeer voor de zakelijke markt bedoeld.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vaak zitten er op een docking station zowel een DVI als D-sub aansluiting en zou je dus al 2 schermen kunnen aansluiten.

Om een antwoord te geven op je vraag: Je kan niet domweg een simpele splitter plaatsen tussen 1 aansluiting op je docking station en twee of meer monitoren. Klonen zal wel mogelijk zijn. Wil je je bureaublad uitbreiden dan zijn heeft Matrox daar volgens mij een apparaat voor.

Verwijderd

Topicstarter
Laurens schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:33:
Vaak zitten er op een docking station zowel een DVI als D-sub aansluiting en zou je dus al 2 schermen kunnen aansluiten.
Ik heb inderdaad 2 aansluitingen, alleen blijkt het dan mijn laptop dat niet support. Ik heb een HP basic docking station en een HP 6710b notebook.

Op de door jullie voorgestelde Matrox moet dit wel werken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gezocht naar dit product, is er geen goedkopere oplossing?

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:12:
[...]

Ik heb inderdaad 2 aansluitingen, alleen blijkt het dan mijn laptop dat niet support. Ik heb een HP basic docking station en een HP 6710b notebook.

Op de door jullie voorgestelde Matrox moet dit wel werken?
Ik gebruik ook een HP docking station i.c.m. een HP Compaq NC4400 notebook. Twee schermen aansturen kan via het docking station, echter kan je dan niet het scherm van de laptop zelf gebruiken. In totaal dus 2. Als je je notebook dichtklapt, zou hij twee externe schermen moeten kunnen aansturen, de mijne althans wel.

Met de Matrox zou je 1 keer extra kunnen splitsen, maar met dat apparaat heb ik zelf geen ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Laurens op 16-04-2009 15:37 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
Waarom zet je je scherm niet open op je docking station + een extern scherm?

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:39:
Waarom zet je je scherm niet open op je docking station + een extern scherm?
Daar is op dit moment de werkplek niet naar.

Overigens die twee schermen op de docking, kan het misschien zo zijn dat dit niet werkt omdat mijn t.v. er ook op aangesloten is?

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:19:
[...]

Daar is op dit moment de werkplek niet naar.

Overigens die twee schermen op de docking, kan het misschien zo zijn dat dit niet werkt omdat mijn t.v. er ook op aangesloten is?
Dat zou goed kunnen. Je laptop (en voor zover ik weet de meeste videokaarten) kunnen maximaal 2 schermen aansturen, ook al heb je meerdere aansluitingen (d-sub, dvi en tv-out bijvoorbeeld). Dus je laptop scherm + 1 externe monitor of 2 externe monitoren of 1 TV + laptopmonitor/externe monitor. Gewoon in totaal maximaal 2 schermen op 1 videokaart voor zover ik weet.
Pagina: 1