Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299021

Topicstarter
Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een videokaart die past in een HP DX2400.
Ik heb absoluut geen verstand van videokaarten, maar voor de game die ik wil spelen (LOTRO) zijn de volgende kaarten recommended;

Video: 128 MB NVIDIA® GeForce® FX 6800 or ATI® Radeon® X850

Sure, nou kan ik die wel kopen, maar ik wil de game graag op Very High kunnen spelen..
nou begrijp ik van een collega dat de 6800 al relatief oud is, waardoor ik aanneem dat met bovenstaande kaart alleen Medium (zelfde als wat ik nu met mn OnBoard haal) te spelen valt..

Een HP DX2400 is een mini-tower; heb ff op internet gezocht naar een pica van het mobo en onderstaande kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-buynow.net/buy2buyupfile/20092612321746761s.jpg

Zoals je ziet heb ik niet extreem veel ruimte voor de nieuwere Nvidia's van tegenwoordig (de kaart past, alleen de koeling die dr op zit zal waarschijnlijk over mn geheugenslots heenvallen).

Mn kast heeft de volgende Dimensions (w x d x h) :
6.50 x 16.10 x 14.88 (16.51 x 40.89 x 37.79 cm) (bron: hp.com)

wat volgens mij niet heel veel ruimte bied (?)

Anyway, ik ben dus op zoek naar videokaarten die bovenstaande recomended kaart overstijgen, welke tot max 200 euro kosten en welke (het liefst) passief, maar als het niet anders kan met een eigen fan gekoeld kunnen worden en dus in mn kastje passen...

Ik hoef geen kant-en-klare antwoorden als je daar geen tijd/zin in hebt, maar een bewegwijzering door het VGA-Bos zou bijzonder prettig zijn....

Grt, KDB.

ps: ik heb een 18.5" beeldscherm, met een resolutie van (ik dacht uit mn hoofd) 1377x768; weet niet of dit relevant is, maar de Kaart moet het in elk geval wel ondersteunen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 299021 op 16-04-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Op de HP site zie ik staan dat er normale kaarten in kunnen(Hd4670 word gewoon genoemd en fullhight staat verder op). Dus voor jouw kan je af met een normale videokaart. Ik zou kijken naar een HD4670 ultimate. Let wel op, passief is leuk, maar je moet wel een goeie airflow in je kast hebben. Let op, een videokaart mag wel 100 graden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 16-04-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik neem aan dat koeling in een Mini-tower een klein probleempje (kan) gaan vormen als die kaarten boven de 100 uit gaan stijgen.. een airflow in een mini-tower is altijd al een probleem geweest en ik zie in de korte termijn ook nog geen oplossingen daartoe.. dus ik neem aan dat een actief gekoelde GPU wat dat betreft een betere optie zal zijn.. alleen zit ik dan met dat enorme koelelement dat dan weer niet in mn kast gaat passen(?) of zijn er van die HD4670 ultimate's die gekoeld worden met Fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij hebben hier 2 dx2400's staan, een 'normale' kaart kan er inderdaad gewoon in. Let wel op dat je de versie moet hebben met de voedingaansluitingen aan de zijkant, anders wordt het wel wat krap. En met zo'n beest in je kast ben je ook enorm stuk van je airflow kwijt.

Let ook op je voeding, meeste HP's die wij hier hebben relatief weinig marge op extra kaarten, zeker als je met kaarten met 100+ watt verbruik ga werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

tuurlijk wel... en anders neem je toch gewoon een "non-ultimate" ? die dingen zijn op dit moment nog snel genoeg om de meeste games op high detail te spelen... wel wil ik je dan aanraden om AA wel uit te laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

SinergyX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:34:
Wij hebben hier 2 dx2400's staan, een 'normale' kaart kan er inderdaad gewoon in. Let wel op dat je de versie moet hebben met de voedingaansluitingen aan de zijkant, anders wordt het wel wat krap. En met zo'n beest in je kast ben je ook enorm stuk van je airflow kwijt.

Let ook op je voeding, meeste HP's die wij hier hebben relatief weinig marge op extra kaarten, zeker als je met kaarten met 100+ watt verbruik ga werken.
Op beide punten heeft ie mazzel. De HD4670 heeft geen pci-e connector nodig en verbruikt daarom ook al minder dan 75 watt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn hartelijke dank voor jullie reacties!
Ik weet in elk geval een beetje welke VGA's aan mijn eisen voldoen; ik denk dat ik ga voor die Sapphire HD 4670 GDDR4 PCI-E (LiteRetail) aangezien deze active koeling heeft... dan maar wat meer fan-herrie, liever dat dan een gefrituurde kaart of erger :P

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 07:43
Anoniem: 299021 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:13:
Zoals je ziet heb ik niet extreem veel ruimte voor de nieuwere Nvidia's van tegenwoordig (de kaart past, alleen de koeling die dr op zit zal waarschijnlijk over mn geheugenslots heenvallen).
De koeling zit aan de andere kant, dus zal wss geen probleem vormen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb eens zitten meten in mn kast...
de kaart is 24 cm diep, mn mobo ook... ik heb nog wel ruimte, maar met 6cm width zal de kaart zo te zien over mn andere slots vallen.. (zie pica)
is dit vervelend?
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/5171/vga.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Anoniem: 299021 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:00:
de kaart is 24 cm diep, mn mobo ook... ik heb nog wel ruimte, maar met 6cm width zal de kaart zo te zien over mn andere slots vallen.. (zie pica)
is dit vervelend?
Alleen als je ze wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:59
Nielson schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:13:
[...]
Alleen als je ze wil gebruiken.
Ik denk dat je die connectoren op de foto aan de bovenkant wel kan gebruiken als je die eerst aansluit, en daarna pas je kaart erindouwt. Die PCI-E x1 sleuven en die PCI sleuf ga je idd niet meer kunnen gebruiken.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moah, zie op het moment geen reden om deze slots te gebruiken, zolang alle onboard blijft leven heb ik geen losse cards nodig...

als het verder geen probleem is (qua koeling e.d.) ga ik de kaart aanschaffen :)

thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 16:23

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Anoniem: 299021 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:00:
is dit vervelend?
Zoals je daar op die foto hebt aangeduid is echt onmogelijk. Dit zou namelijk overeenkomen met een 3.5 slots kaart. De meest extreme grafische kaarten nemen misschien 3 slots in maar die HD 4670 is maximaal een 2 slots kaart, dit wil zeggen dat hij maximaal één extra klein zwart slot zal blokkeren. Zoals ik zie op de foto's van de kaart denk ik zelf dat het gewoon een standaard 1 slot kaart is, het kan misschien zijn dat de ventilator iets uitsteekt waardoor dus een extra slot ingenomen wordt.

Waarschijnlijk heb je dat ene slot niet nodig (je hebt er trouwens nog ééntje vrij moest je wel zo'n slot nodig hebben) en kan je dus met een gerust hart die kaart kopen.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm, is de width dan voor de hoogte? (oftewel de kaart is 90 graden gedraaid)?, als dat zo is.. dan is het idd geen probleem :P

ik zie trouwens ook dat ik de verkeerde CM heb gebruikt... heb de dimensions van de ATI Radeon HD3650 512Mo gebruikt... my bad :P

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 299021 op 17-04-2009 21:35 ]

Pagina: 1