Het is volgens mij zo dat enum velden alleen door mysql gebruikt worden (en dat is niet voor niets zo). Echter weet ik niet wat slim is om te doen. Als ik van een bepaald produkt heel veel titels in een database heb en deze onderscheiden zich alleen door 4 kenmerken. De produkten moeten met verschillende kenmereken gecombineerd weergegeven worden. En de produkten moeten per kenmerk worden weergegeven.
Wat kan ik dan het beste doen, voor elk kenmerk een aparte tabel maken of 1 grote tabel maken en dan de kenmerken in een enumveld zetten.
Als ik voor de 4 tabellen ga, dan kan ik ze combineren dmv unions.
Als ik voor 1 tabel ga, kan ik ze apart weergeven door te selecteren op het enum veld.
Zelf denk ik eigenlijk dat ik het beste 4 tabellen kan maken, maar ik weet het niet zeker. De tabellen kunnen overigens vrij groot worden qua hoeveelheid rows.
Wat kan ik dan het beste doen, voor elk kenmerk een aparte tabel maken of 1 grote tabel maken en dan de kenmerken in een enumveld zetten.
Als ik voor de 4 tabellen ga, dan kan ik ze combineren dmv unions.
Als ik voor 1 tabel ga, kan ik ze apart weergeven door te selecteren op het enum veld.
Zelf denk ik eigenlijk dat ik het beste 4 tabellen kan maken, maar ik weet het niet zeker. De tabellen kunnen overigens vrij groot worden qua hoeveelheid rows.