P3-800 sneller als TB 1GHz ??

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Een klant bij ons wist me vandaag te vertellen dat in de Computer Totaal werd bewezen dat een P3-800 sneller was dan een TB 1Ghz. Kan iemand me vertellen hoe ze dit in godsnaam voor elkaar hebben gekregen? Ze zullen natuurlijk wel weer een een of andere benchmark hebben gedraait die zwaar op SSE leunt ofzo. Zulke prutsers zijn het daar wel....:)

(ik heb geen zin om dat blad te halen, vandaar dat ik het even hier vraag of iemand dat stukje heeft gelezen.)

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ben al lang geleden gestopt met het lezen van Computer Totaal. Snap je waarom?

Verwijderd

Als de Computer Totaal zo erg fuck is, welk blad noem je dan GOED???

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 19:54 schreef bavariaboy het volgende:
Als de Computer Totaal zo erg fuck is, welk blad noem je dan GOED???
PCM? ;)

Verwijderd

Een echte tweaker leest zijn leesvoer online >:)

• stylezzz
  • Laatst online: 21:23
Computer Technik (ook CT dus!) vind ik persoonlijk wel een aardig blad.

Computer Totaal vind ik echt een waardeloos blad. Echt van die voorgekouwde stukjes tekst wat op de absolute leek/beginnner is gericht in de computerwereld.

Geef mij maar gewoon harde feiten! Conclusies kan ik daar zelf wel uit trekken.......:)

Verwijderd

Op zeker niet sneller....

Verwijderd

Computer Totaal: meesters van het testen van software van Davilex. "Postvakje 2000 is een geweldig mailprgramma, maar mist helaas de functie om een mailtje te beantwoorden. Verder een goed pakket voor 49,95". Bah, ze testen troep en schrijven rotzooi.

C't of Engelse bladen, computer totaal is bijna even erg als PC Koop.:(

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15
van computer totaal kunnen er hier een hoop nog veel van leren.

Computer techniek is wel kewl.
maar vroeger las ik weleens computer idee (te lui om abbo op te zeggen)
nou als Computer totaal al voor beginners is, waarvoor is dat blad dan wel.

ik heb pas nog es die computer idee's doorgelezen (niet allemaal natuurlijk:P) maar wat een onzin dat _daar_ instaat is echt ongeloofelijk.
Toen dacht ik echt van:"heb ik dat ooit interresant gevonden???"

mijn mening :P

Verwijderd

Heb laatst een P3 1000 gebenchmarkt tov. TB 100 in 3DMark 2000.
De P3 was 5% langzamer

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als iemand zegt dat het in de c!t stond, hoeft dat nog niet per se zo te zijn!

• anthonov
Op dinsdag 27 februari 2001 20:00 schreef dominator het volgende:
Computer Technik (ook CT dus!) vind ik persoonlijk wel een aardig blad.
Mee eens. Het is dat ik amper duits kan lezen en dat ik het moet doen met een abonnement op de nederlandse Reader's Digest versie maar dat is nog duidelijk een klasse beter dan Computer Totaal.

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
De C!T is er ook in Nederlandstalige versie, met de grafieken en soms de tabellen in het duits.

"Commercie kills the scene" - I-f

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Misschien had de intel zo'n 815 chipsetje (of een oc'de BX) met CAS2 RAM?

Misschien hebben ze met spellen getest en dus alleen 3D getest en had de Amd een slechtere 3D kaart dan de Intel?

De titel "P3-800 sneller als TB 1 Ghz???" is een beetje ERG simpel gezegt he |:(

Dus als iemand hier de exacte specs van die 2 systemen kan/wil posten dan slaat deze topic nog ergens op...

Oh ja.
Hun wouden dat de Intel sneller is als de AMD. En de Intel kost duurder als de AMD!

(zoek de fouten) ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Hmm, ik koop regelmatig de Computer-Totaal (eigenlijk meer uit gewoonte), maar ik ben de opmerking dat een PIII800 sneller is als een Athlon 1GHz nog nooit tegengekomen (ook niet in de nieuste editie). Zoiets doms zul je zelfs niet in dat blad tegenkomen. Die klant zal 't wel niet goed hebben gelezen of verkeerd hebben begrepen.(overigens vind ik de c't ook een stuk beter)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Kijk dat wij hier zogenaamde 'Tweakers' zijn die ALLES weten van computers, wil niet zeggen dat de rest van computerend Nederland ook zoveel weet van deze apparaten.
En laat een blad als Computer Totaal nu precies dat soort mensen als doelgroep hebben.

Waarom wordt zo'n blad dan weer meteen afgezeken, bah.

Ik begin mij zo langzamerhand te beseffen dat er maar 1 groep mensen is in Nederland, dat zo kortzichtig, star en zwart-wit denkend is, als de zogenaamde 'Tweakers'

- Voodoo Sux!
- Nvidia kix ass (ook al moet je meer als 1000 piek neertellen voor een videokaart)!
- AMD rulez!
- Pentium 4 is da best!
- Computer Totaal is kut!

:r

Grtzzz

• Exirion
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Het enige blad wat ik echt de moeite waard vind is de duitse editie van Computer Techniek. Maar omdat ik zo'n pokke hekel aan Duits heb lees ik de nederlandse editie. Ook een goed blad, maar iets meer achterhaald omdat het bijna letterlijk uit de oudere duitse uitgaven vertaald wordt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

backupdevice

No Risk , Full Push

Op dinsdag 27 februari 2001 20:10 schreef oppertweaker het volgende:
De P3 was 5% langzamer
Leuke processor heb jij >:)

rest trouwens ook

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• anthonov
Op dinsdag 27 februari 2001 21:46 schreef Gert-Jan het volgende:
Kijk dat wij hier zogenaamde 'Tweakers' zijn die ALLES weten van computers, wil niet zeggen dat de rest van computerend Nederland ook zoveel weet van deze apparaten.
En laat een blad als Computer Totaal nu precies dat soort mensen als doelgroep hebben.

Waarom wordt zo'n blad dan weer meteen afgezeken, bah.
Ho ho ho,
Computerbladen voor digibeten is een prima gegeven. Maar als er in staat dat een PIII800 sneller is dan een TB1GHz, dan is dat iets om tegen te ageren. Dat heeft niks met kortzichtigheid te maken. Digibeten verdienen het om beter voorgelicht te worden. Ze vertrouwen bij aankoop op bladen als de C!T en het is niet eerlijk als zij op basis van een stukje onzin een slechte koop doen.

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 22:35
Ach, in alle bladen staat wel eens iets dat niet klopt. Ik zelf lees PCM als luchtig leesvoer en Computer Techniek (CT) als ik zin heb er bij na te denken.
In de laatste CT staat een artikel over hoe je socket-A Athlons en durons kunt unlocken en dat je daarvoor een moederbord nodig hebt dat de mogelijkheid biedt de multiplyer in te stellen. Geven ze een rijtje met moederborden die dat kunnen. Staat daar de Abit KA7 tussen. Ik wens iedereen alvast succes met het stoppen van een Socket-A processor in een slot-A moederbord.

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 22:29 schreef anthonov het volgende:

[..]

Ho ho ho,
Computerbladen voor digibeten is een prima gegeven. Maar als er in staat dat een PIII800 sneller is dan een TB1GHz, dan is dat iets om tegen te ageren. Dat heeft niks met kortzichtigheid te maken. Digibeten verdienen het om beter voorgelicht te worden. Ze vertrouwen bij aankoop op bladen als de C!T en het is niet eerlijk als zij op basis van een stukje onzin een slechte koop doen.
Waar komt die onzin nou vandaan dat dat erin staat:? Ik heb thuis al een aantal jaargangen van Computer!Totaal liggen, tot en met de laatste en iedere maand weer komt tie binnen. En ik heb dat stukje er nog nergens in kunnen ontdekken.

De eerste die me kan wijzen op het nummer en de bladzijde waar het staat krijgt van mij een virtuele krat bier... :)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

tijd om even in }:O 's te denken

p3 800 haalt iets van 2.1Mkeys/s
Thunderbird 1GHz 3.5Mkeys/s

welke zal nu sneller zijn? hmmm (8>

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

staat wel in de computer idee mijn vriendin leest hem ik ook dan ;)
ging over een totale verglijking van het systeem ik zoek het wel even op was het laaste of 1 na laatste nummer

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

De P3 was 5% langzamer
Da's wel heeeel errug vet :+

• Shadeless
  • Laatst online: 28-10-2024
Worden jullie niet een keer ziek van dat gezeur???

Iemand zegt wat en iedereen neemt het aan.

Men ouders hebben een abbonement op computer totaal. EN ER STAAT ALTIJD IN DAT EEN AMD SNELLER IS DAN EEN PENTIUM. PUNT UIT.

Ze raden ook bv aan om geen pentium 4 te kopen. KOOP DAN EEN AMD ZEGGEN ZE,VEEL SNELLER EN WAAR VOOR JE GELD.

Topic gesloten bij deze?? |:(|:( :r:r

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Het is veredeld poeppapier, als je starter ben no problem, moet je zelf weten, imho zonde van je geld. Denk toch dat er op internet meer info is te vinden dan in een blad, dat loopt altijd achter op de werkelijke gebeurtenissen. En waarom een blad lezen als je tweakers.net hebt. Maybe id voor Femme, tweakers.net totaal ofzo ;)

• Shadeless
  • Laatst online: 28-10-2024
Als mensen zoals jij dat blad beter zouden lezen zou je minder comentaar hebben.

Sommige mensen zoals jij denken nu eenmaal alles te weten.

Het ging hierom dat er in ct iets stond over een pentium 800 die sneller is dan thunder 1.2.

Ok welke nummer,jaargang datum weet ik welke shit. Oja bladzijde nummer scheelt me weer tijd.

Die weet natuurlijk niemand omdat dit weer een onzin topic is.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Het probleem is vaak dat die systemen niet met dezelfde kaarten worden getest. Net als laatst in de computer-idee; daar testen ze twee systemen van fl 3000,-
Systeem 1: P3-733 met Geforce2MX
Systeem 2: Tbird-900 met S3 Savage.

Ja toen kwam de P3 er beter uit in 3Dmark en dus was de P3 sneller volgens C-idee.....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Het stond in de Computer Idee en niet in de Compyuter Totaal! Die klant heeft zich vergist qua naam denk ik.
Ik heb mijn abonnenment van CID direct opgezegd toen ik dat las.

Verwijderd

waar kan ik 3d mark 2000 downloaden ?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zou 't niet weten, heb nog NOOIT van dat programma gehoord...........

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 15:32 schreef sinterklaasrulez het volgende:
waar kan ik 3d mark 2000 downloaden ?
www.madonion.com

Verwijderd

Ja een PIII 800 kan sneller zijn dan een AMD 1Ghz...gewoon andere testconfiguratie (en dat doet dat PCidee..

PIII 800
ASUS CUSL2
256 Mb
30Gb 7200 toeren IBM drive
Nvidia Gforce 2 GTS Ultra met 64 Mb

is altijd sneller dan een T-Bird 1000Mhz
met

128 Mb (redelijk)
20 Gb 5400 toeren samsux drive
Trident 9750 (1 fps in d3d~~!!!!)
etc

Verwijderd

heb net celly 633 gehaald... loopt volgens sandra sneller dan duron 600.... ik weet het ook niet meer...

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 14:18
Het maakt gewoon niks uit.
PIII en thunderb. zijn gewoon even snel.
Duron en Celeron zijn even snel.
Klaar, het kleine verschil merk je toch niet en testen zijn nooit betrouwbaar.
Zo is een Apple G4 ook zogenaamd 2x zo snel als AMD, maar dat ligt ook maar net aan de test.
En AMD goedkoper? Niet als je comp. dag en nacht aanstaat (stroomverbruik), maar in de winter is de warmte ervan weer een voordeel, dus zo kun je door blijven zeiken.
Ik koop gewoon wat mij goed lijkt. Op het moment een PIII, omdat ik al zo'n moederbord heb.

Verwijderd

Amen, shadeless.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 14:04

me1299

$ondertitel

nm

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 21:18 schreef Undertaker2 het volgende:
Misschien had de intel zo'n 815 chipsetje (of een oc'de BX) met CAS2 RAM?

Misschien hebben ze met spellen getest en dus alleen 3D getest en had de Amd een slechtere 3D kaart dan de Intel?

De titel "P3-800 sneller als TB 1 Ghz???" is een beetje ERG simpel gezegt he |:(

Dus als iemand hier de exacte specs van die 2 systemen kan/wil posten dan slaat deze topic nog ergens op...

Oh ja.
Hun wouden dat de Intel sneller is als de AMD. En de Intel kost duurder als de AMD!

(zoek de fouten) ;)
]
eum effe "OFF TOPIC"" hiero

"P4 3500 mhz 1536 MB RAM, 22" Monitor, SBLive! 16 speakers, Geforce3 512 MB QDR, 688 GB 25000 rpm U2SCSI 2 schijf, Super Ultra toetsenbord, 1800 dpi cordless ultra muis, 1000 mb/sec netwerkkaart, en het belangrijkste: Ik trek isootjes binnen met 850 k/sec!"

waat een Sjomp Machine zeit!!! BLAAT!!

Verwijderd

PIII of Tbird => het legt er aan wat je er mee gaat doen om de snelheids verschil te laten vertonen. Maar de Tbird 1Ghz is uiteraad sneller dan een PIII 800!!!! maar een PIII 1Ghz en een Tbird 1Ghz zal het verschil klein wezen, op games gebied dan wint uiteraad de Tbird en zelfs een Duron!!!

Maar op Photo Shoppen heel mischien de PIII

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

De P3 was 5% langzamer
Hadden ze de Thunderbird ook al in 100 MHz uitvoering :?

En nog sneller als een PIII 1000 ? :)

Poehpoeh.

Typevuotje zekerz *D

}:O Ik ga nu lekker :Z:z

edit:
Sorry valt onder mierenneuk mode |:(

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ff terug naar Computer!Totaal en de reactie dat je je leesvoer online haalt: beide waar :)

Ik heb hier nl maar 1 pc voor iedereen (ouders... zucht....) en dan is de COmputer Totaal een prima alternatiefje om toch het broodnodige leesvoer binnen te krijgen :)

(later natuurlijk weer ff checken @ tweakers ;) )

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op woensdag 28 februari 2001 19:38 schreef CB het volgende:
Ja een PIII 800 kan sneller zijn dan een AMD 1Ghz...gewoon andere testconfiguratie (en dat doet dat PCidee..

PIII 800
ASUS CUSL2
256 Mb
30Gb 7200 toeren IBM drive
Nvidia Gforce 2 GTS Ultra met 64 Mb

is altijd sneller dan een T-Bird 1000Mhz
met

128 Mb (redelijk)
20 Gb 5400 toeren samsux drive
Trident 9750 (1 fps in d3d~~!!!!)
etc
was dit niet een test van kant en klare systemen? toen ik nog PCM en CT! enzo las, waren er regelmatig tests van een stuk of 11 systemen, die dan door verschillende winkels gelverd werden.... dan verschild de configuratie natuurlijk ook, omdat de prijs vastgesteld word en neit de cpu o.i.d.

en wat stond er dan precies in de CID? dat de cpu sneller was, of het geteste systeem (klein maar belangrijk verschil... :P )

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

vroeger las ik altijd Computer Totaal, maar daar ben ik lang geleden al weer mee opgehouden :). CT is het blad voor mij, als ik er eentje koop is het altijd CT (Computer Techniek dus ) Dit zal hier wel het meeste gelezen worden, het is immers het meest op ons, tweakers gericht. Wij zitten niet te wachten op die tests van computer idee, ja, dit is goedkoper, en dus beter, deze is wel ietsjes sneller, maar dat merk je toch niet. en zo verder...

Verwijderd

Ik vind Nederlandse computerbladen sowieso om te huilen. Saaie stijl van de artikels, slecht onderbouwd en vluchtig. Dan is de PC-magazine US-version naar mijn smaak beter.

Verwijderd

Is niet moeilijk.

In die test was de P3-800 uitgerust met een Geforce 2 GTS kaart, en die athlon een 32 MB TNT2 vanta... en dan 3dmark2001 draaien, en verbaasd zijn dat die P3-800 wint..

Als ze gewoon puur op de CPU zouden benchen had die Thunderbird vet gewonnnen.

Amateurblad.

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Op zaterdag 19 januari 2002 15:42 schreef qrazi het volgende:

[..]

was dit niet een test van kant en klare systemen? toen ik nog PCM en CT! enzo las, waren er regelmatig tests van een stuk of 11 systemen, die dan door verschillende winkels gelverd werden.... dan verschild de configuratie natuurlijk ook, omdat de prijs vastgesteld word en neit de cpu o.i.d.
Klopt als een bus: er was een wedstrijd wie het snelste systeem kon samenstellen voor bedrag x. Lezers mochten dan een configuratie opsturen met winkel erbij en als ie dan aan de criteria voldeed dan werd ie getest. Op zich niks mis mee natuurlijk: geeft je een leuk idee wat er allemaal te krijgen is voor dat geld.
en wat stond er dan precies in de CID? dat de cpu sneller was, of het geteste systeem (klein maar belangrijk verschil... :P )
Nou en dat was weer jammer, want als ik het me goed herinner was de letterlijke kop "733MHz verslaat 900MHz"

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 07:34 schreef erniemars het volgende:
tijd om even in }:O 's te denken

p3 800 haalt iets van 2.1Mkeys/s
Thunderbird 1GHz 3.5Mkeys/s

welke zal nu sneller zijn? hmmm (8>
waar kan je dat vinden?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Op zaterdag 19 januari 2002 16:26 schreef Techwarrior het volgende:
Is niet moeilijk.

In die test was de P3-800 uitgerust met een Geforce 2 GTS kaart, en die athlon een 32 MB TNT2 vanta... en dan 3dmark2001 draaien, en verbaasd zijn dat die P3-800 wint..

Als ze gewoon puur op de CPU zouden benchen had die Thunderbird vet gewonnnen.

Amateurblad.
Welke pagina :?

Verwijderd

ja sneller aan vervanging toe maar anders niet
Pagina: 1