Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik was met MapSource 6.14.1 een kaart aan het kopiëren naar mijn Garmin GPSMAP 60CSX, toen ik een fout kreeg bij het kopiëren van de kaart. Op zich niets opmerkelijks, want MapSource dit gebeurt me wel vaker. De GPS blijft dan op het scherm weergeven dat er data gekopieerd wordt. Zelfs na het afsluiten van MapSource en het eruit halen van de USB-kabel, blijft dit op het scherm staan.

De enige optie om dit scherm weg te krijgen is het eruit halen van de batterijen, even te wachten tot het scherm uit is, de batterijen terug te stoppen en de GPS te starten.

Nu is het deze keer echter dusdanig fout gegaan, dat de GPS na ongeveer twee seconden na het starten vastloopt, waarna het scherm langzaam vervaagt (alsof het het laatste restje energie uit de batterijen gebruikt wordt) en uit gaat. Dit gebeurt echter ook met nieuwe batterijen en/of als de GPS aan de USB-kabel is aangesloten (gewoonlijk levert de USB-kabel genoeg energie om de GPS zonder batterijen te kunnen gebruiken).

Als ik echter de geheugenkaart uit de GPS haal, dan werkt de GPS naar behoren. Waarschijnlijk staan er dus fouten op de geheugenkaart die ervoor zorgen dat de GPS vastloopt. Ik heb echter geen idee hoe ik de geheugenkaart kan formatteren, aangezien de GPS mijn enige apparaat is dat gebruikt maakt van micro-SD.

Is er een manier om de geheugenkaart te formatteren in de GPS, of moet ik maar gewoon een nieuwe geheugenkaart kopen?
Niet dat die 4 euro de kosten zijn, maar ik heb hem eigenlijk nu heel hard nodig.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:21

Padvinder

doet z'n best

Kan je de MicroSD kaart niet gewoon in een kaartlezer stoppen (via een SD adapter)? Dan kan je 'm gewoon formatteren namelijk. Of je moet ff iemand anders zien te vinden die een apparaat heeft waar dat kaartje in kan.

Je kunt ook proberen om je 60CSx in USB massa opslagmodus (zie instellingen > interface > USB massa opslag) te zetten en daarna het SD kaartje erin stoppen (heb ik nooit geprobeerd, maar je zegt zelf dat je GPS het ook doet zonder batterijen, gevoed door de USB kabel)

Wellicht is updaten van Mapsource ook wel eens handig, we zijn inmiddels bij versie 6.15.6 aangekomen, zeker als je vaker last hebt van problemen met het verzenden van kaartensets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de MicroSD inmiddels laten formatteren in een fotozaak (aangezien ik zelf niet zo'n kaartlezer heb).

USB massaopslag modus werkte niet, want als je de GPS uit en weer aan doet, dan is deze weer in de gewone GPS modus.

Hoewel ik tijdens meerdere versies al zo nu en dan problemen heb ondervonden, zal ik toch eens een update overwegen.