[2008] Shares zonder wachtwoord instellen

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het is misschien een domme vraag, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik ben met Server 2008 bezig en ik heb daarbij een aantal shares aangemaakt waar ik vanaf het netwerk zonder wachtwoord bij wil kunnen. Het is mijn thuisnetwerk dus een wachtwoord is dan eigenlijk niet nodig en zit enkel in de weg bij films sharen en bestanden openen.
Mijn doen is dat MediaPortal makkelijk bij de bestanden kan en Synctoy een backup kan draaien van de backup van de overige computers naar mijn Media Center. En dat kan het beste zonder wachtwoorden volgens mij.

Bij Network and Sharing center staat Password Protected Sharing uit.
Bij Advanced Sharing van de schijf properties staat bij permissions Everyone op full control.
Bij Security staat bij Everyone full control.

Wat ik er uit begrijp is dat dit voldoende zou moeten zijn om er bij te kunnen, toch vraagt Windows om een wachtwoord en username.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt geen domein (en dus domein users)? Als je dezelfde lokale accounts + passwords gebruikt, zou je in principe ook geen username/password scherm krijgen, maar er zijn wat security veranderingen doorgevoerd in de loop der jaren.

1 van de belangrijkste is wel het volgende:
On computers running Microsoft® Windows Server® 2008, Windows Vista®, Windows Server® 2003, and Windows XP operating systems, the Everyone group no longer includes anonymous users by default. This change reduces the number of network resources available by default to anonymous users and simplifies how network administrators can control access by anonymous users.
Lees hier hoe je dat weer kan enablen: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc772211.aspx

Ik kwam ook deze tegen specifiek voor Media Center functionaliteit: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732893.aspx

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb daar naar gekeken en dit geprobeerd:

Allow anonymous access by the Everyone group

The procedure in this section applies to Windows Vista.
To allow anonymous access by the Everyone group

1. Click Start, type gpedit.msc in the Start Search text box, and then press ENTER.
2. In the Local Group Policy Editor console tree, open Computer Configuration, open Windows Settings, open Security Settings, open Local Policies, and then click Security Options.
3. In the details pane, right-click Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users, and then click Properties.
4. To allow permissions that are applied to the Everyone group to apply to anonymous users, click Enabled.

Nu krijg ik de foutmelding "You do not have permission to acces \\Universe blabla" zodra ik naar de computer wil verbinden. Zodra ik naar een specifieke map ga, dus \\Universe\Backup vraagt hij nog steeds om een inlognaam en wachtwoord.

Edit:
#Click Start, type gpedit.msc in the Start Search text box, and then press ENTER.
#In the Local Group Policy Editor console tree, open Computer Configuration, open Windows Settings, open Security Settings, open Local Policies, and then click User Rights Assignment.
#In the details pane, right-click Bypass traverse checking, and then click Properties.
#Click Add User or Group.
#In the Select Users, Computers, or Groups dialog box, in the Enter the object names to select box, type Anonymous Logon.
#Click Check Names to verify that your entry is valid, and then click OK.

Dat ook geprobeerd, samen met Anonymous Logon de security en share rechten geven, lost ook niks op.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 16-04-2009 02:00 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk dan ook met welke account je media center probeert te authenticeren op die 2008 machine?

(hint: security eventlogs)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb even gezocht en ben twee dingen tegengekomen.
Een computer krijgt een authentication fail, die probeert in te loggen met Administrator. De ander probeert als Anonymous Logon in te loggen en dat lukt wel. Neem aan dat ik ergens bij saved accounts die van Administrator moet verwijderen. Zal dat gaan proberen zodra ik weer thuis ben.

Bedankt voor de tip! Leer steeds meer bij over server 2008.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zowel mijn laptop als mijn Media Center weigeren om in te loggen als Anonymous Logon, ze kiezen telkens voor Administrator. Bij mijn Media Center draai ik ook als Administrator maar op mijn laptop niet. Ik heb alle opgeslagen wachtwoorden al verwijderd maar ze vragen er telkens weer om.

Verwijderd

Volgens mij bestaat er ook een user 'Unautenticated user', geef die rechten op je share (en dus ook NTFS rechten!) en het zou geen probleem meer moeten zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:11:
Volgens mij bestaat er ook een user 'Unautenticated user', geef die rechten op je share (en dus ook NTFS rechten!) en het zou geen probleem meer moeten zijn.
unauthenticated :? nooooit van gehoord. everyone bedoel je zeker :?

anyway's

How to enable null session shares on a Windows 2000-based computer

zou ook op 2008 moeten werken (iig op 2003 daar heb ik het wel eens op gebruikt)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik bedoelde een group ipv user maar blijkt dat ik nu 2 werkgevers heb gehad die beiden zelf die groep hebben aangemaakt die bestond uit het gast account en wat IUSR accounts.

Draai eens 'net use' en kijk of daar nog een opgeslagen IPC$ verbinding bestaat.
Zoja, net use /d \\server\ipc$ en dan nog eens proberen.
Is dat niet het geval dan moet er iets heel erg fout staan aangezien de everyone groep gewoon toegang zou moeten geven aan je shares (behalve als de server in een domein hangt).

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dit zie ik als ik met mijn destkop, Uranus, inlog. Het werkt dan en hij gebruikt kennelijk de Guest account. Dat is allemaal prima. Op mijn laptop werkt het ook met de Guest account.

The domain controller attempted to validate the credentials for an account.

Authentication Package: MICROSOFT_AUTHENTICATION_PACKAGE_V1_0
Logon Account: Guest
Source Workstation: URANUS
Error Code: 0x0
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:19:
Draai eens 'net use' en kijk of daar nog een opgeslagen IPC$ verbinding bestaat.
Zoja, net use /d \\server\ipc$ en dan nog eens proberen.
Is dat niet het geval dan moet er iets heel erg fout staan aangezien de everyone groep gewoon toegang zou moeten geven aan je shares (behalve als de server in een domein hangt).
Dat heb ik gedaan, net use /delete * dus dat hij alles verwijderd hielp niks.

Maar ik heb op mijn Media Center een nieuwe account gemaakt en daar werkt het wel mee. Nu kan ik op elke pc in het huis inloggen en de shares benaderen. Geen idee waarom hij het eerst niet deed, maar nu doet hij het gelukkig wel.

Iedereen bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Pagina: 1