Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Dit bestand per e-mail verzenden (default emailclient)

Pagina: 1
Acties:

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 11:58
Hey!

Ik loop hier tegen een probleem aan wat ik niet opgelost krijg.
Google heb ik al afgezocht maar kan niets over dit probleem vinden, als het überhaupt een probleem is.
Maar ik probeer een foto te verzenden via XP.

Hiervoor staat dan links in de explorer bij "Bestands- en maptaken" de optie "Dit bestand per e-mail verzenden". Zodra ik hierop klik vraagt hij of ik de foto wil verkleinen, wat natuurlijk ja is.
Hierna vraagt hij om een profiel te kiezen. Standaard staat er Microsoft Outlook.
Maar hierna opent hij Microsoft Exchange. Ook als ik een nieuw profiel wil aanmaken krijg ik het niet voor elkaar om Outlook Express te laten openen of te selecteren.

Waar zit deze optie om dit te veranderen zodat hij de bestanden dan verkleint en daarna opent in Outlook Express?
Op google is hier nergens iets over te vinden.

Alvast bedankt!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ShAd0w schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:19:

Hierna vraagt hij om een profiel te kiezen. Standaard staat er Microsoft Outlook.
Dat betekent dat jouw standaard mailclient dus Outlook is.
En omdat je blijkbaar geen werkend Outlook profiel hebt aangemaakt, komt je wizard om dat alsnog te doen naar voren.

Oplossing is dus: stel Outlook Express als default mailclient in.

En daarvoor zit sinds al een hele tijd een keurige Control Panel item in XP waar je dat kan regelen.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 15-04-2009 21:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 11:58
Nee standaard mailclient is Outlook Express, staat zowel in OE als in Config.scherm bij Internetopties als standaard mailclient.
Kan idd wel kloppen dat ik in het verleden een keer Outlook heb geïnstalleerd en daarna toch OE ben gaan gebruiken. Outlook stond nu niet meer op PC, heb inmiddels MS Office 2007 (thuisgebruik) op de PC staan en daar zit geen Outlook bij. Heb daarom nu toch Outlook 2003 weer op de PC geïnstalleerd en ben die gaan gebruiken als standaard mailclient.
Nu werkt alles zoals het moet, dwz ik kan nu optie "Dit bestand per e-mail verzenden" gebruiken zoals het hoort.
Bedankt voor je reactie.