Toon posts:

Probleem met inbouwen van Ocz ReaperX DDr3 geheugen's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede got'ers,
Ik zit met een grandioos probleem en dat is ik heb laast 8 gig ( 4x 2gb ) ocz reaperX ddr3-1333 geheugen overgekocht op tweakers, dus ik krege het binnen en ik aan de slag. Wat bleek was dat op mijn Asus Striker 2 extreme maximaal 2 van deze kunnen worden geplaatst, de andere 2 passen simpelweg niet en duwen de anderen vervolgens uit fatsoen en uit de sloten. Fijn iss dat heb je zo'n duur bord wat 8 gig ddr3 ondersteund past het simpelweg niet. Enig idee wat ik hieraan kan doen ? Foto's komen asap

Mvg,

Dave

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

heatspreaders afvijlen? ik vind het raar dat het niet past.. kun je ff foto maken hoe dat komt?

[ Voor 62% gewijzigd door AlexanderB op 15-04-2009 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://thedutchbeast.hyve...&searchhyver=&__state__=1
Zoals je ziet zitten ze schots en scheef en kunnen ze er niet in worden geprikt, morgen komen er duidelijkerre foto's

http://thedutchbeast.hyve...&searchhyver=&__state__=2

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 00:12
Gelukkig maak je zo'n duidelijke foto's ... :X

Nee serieus nu, vanuit dat perspectief zie ik het niet - is er geen manier om de heatpipes te buigen dat de spreaders elkaar niet in de weg zitten ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gaat niet om de heatpipes etc maar op de koelvinnen om het geheugen, die zijn "tedik"lijkt het wel

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dit gaat gewoonweg niet passen, staat ook gewoon op de OCZ pagina
Important Note: Due to the size and orientation of the heatsink, Reaper X memory cannot be installed on motherboards that require the modules to be inserted in sockets side by side.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals ik kan beoordelen aan de wazige foto's zul je de heatspreaders gewoon van die dimmen moeten halen. Dat is de enige manier om het voor elkaar te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 16 april 2009 @ 07:42:
Zoals ik kan beoordelen aan de wazige foto's zul je de heatspreaders gewoon van die dimmen moeten halen. Dat is de enige manier om het voor elkaar te krijgen.
Maar word er dan nog wel genoeg gekoeld denk je ?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Die heatspreaders zitten er niet voor niets op. Het standaard voltage van die dimms is 1,85V waar JEDEC 1,5V voorschrijft dus je pompt er al ~24% meer voltage doorheen, als je het EPP profiel laad dan word dat zelfs 1,9V dus 27%.
Daarnaast zal je garantie vervallen als je de heatspreaders verwijdert dus dat zou ik niet doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:13:
[...]

Maar word er dan nog wel genoeg gekoeld denk je ?
Met geheugen dat dermate ver buiten de JEDECspec valt zou ik het zelf niet doen. Maar dat ligt er ook een beetje aan hoe warm het spul wordt met die heatspreader natuurlijk. Als dat gewoon koud blijft is het te doen, als die al vrij warm worden bestaat het risico dat je chips hun warmte niet af kunnen voeren en doorbranden (maar goed, de ene heatspreader werkt beter dan de andere).

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
waarom schuur je ze niet wat platter? of begrijp ik het verkeerd... (foto's zijn te onduidelijk)
Pagina: 1