Gisteren had ik een avondje vrij dus ik dacht even nieuwe koelpasta aanbrengen.
Dus volgens dezelfde routine als anders te werk gegaan, maar bij het opnieuw opstarten
kwam de melding CPU INIT op de LCD Poster. Onmiddelijk dacht ik te weten wat het was,
ik was namelijk vergeten de bios te resetten naar default. Bios gereset, geen resultaat.
Inmiddels ben ik al veel frustrerende uurtjes verder zonder resultaat. Geprobeerd:
* 8-pins ATX gecontroleerd, spanning aanwezig.
* 1 stick RAM in het uiterste slot gedaan
* Videokaart verwijderd
* Toen maar weer de hele ratteplan eraf, socket gecontroleerd op verbogen pinnen. Ziet er goed uit.
* Alles weer in elkaar, koelvloeistof erop. Hetzelfde, CPU INIT
* Half uur CMOS batterij eruit, BIOS reset, CPU INIT
* M4 draadeinden voor bevestiging waterblock gecontroleerd op sluiting met frame, niet het geval.
Wie heeft er nog een suggestie voor me?
Heb al heel wat topics doorgelezen via google, dit waren de suggesties die ik gezien heb.
Dus volgens dezelfde routine als anders te werk gegaan, maar bij het opnieuw opstarten
kwam de melding CPU INIT op de LCD Poster. Onmiddelijk dacht ik te weten wat het was,
ik was namelijk vergeten de bios te resetten naar default. Bios gereset, geen resultaat.
Inmiddels ben ik al veel frustrerende uurtjes verder zonder resultaat. Geprobeerd:
* 8-pins ATX gecontroleerd, spanning aanwezig.
* 1 stick RAM in het uiterste slot gedaan
* Videokaart verwijderd
* Toen maar weer de hele ratteplan eraf, socket gecontroleerd op verbogen pinnen. Ziet er goed uit.
* Alles weer in elkaar, koelvloeistof erop. Hetzelfde, CPU INIT
* Half uur CMOS batterij eruit, BIOS reset, CPU INIT
* M4 draadeinden voor bevestiging waterblock gecontroleerd op sluiting met frame, niet het geval.
Wie heeft er nog een suggestie voor me?
Heb al heel wat topics doorgelezen via google, dit waren de suggesties die ik gezien heb.