Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen toegang meer tot bepaalde security sites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een raar probleem. Op de een of andere manier kan ik geen windows updates meer downloaden (XP). Ook op de site v. Mcafee kan ik niet meer komen en m'n antivirus date niet meer op.

Ik dacht meteen aan conficker, maar met de malicious malware removal tool v. microsoft kon ik niks vinden/verwijderen. Is dit een bekend probleem??

wie kan mij helpen??

Slack

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

En toch klinkt het als spyware of een virus. Post eens je HOSTS bestand en dat zal een en ander misschien duidelijk maken. C:\Windows\System32\drivers\etc en daar het extensieloze bestand HOSTS, gewoon openen in notepad. Wanneer bepaalde sites ontoegankelijk zijn is het meestal een redirect die daar zit. Dat het update- en virus-gerelateerde sites zijn bevestigt alleen maar mijn vermoeden.

[ Voor 28% gewijzigd door YellowOnline op 15-04-2009 19:28 ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Dit zou inderdaad de conficker worm kunnen zijn.

The Conficker Working Group heeft een mooie website die je kan gebruiken om te controleren of je besmet bent: Conficker Eye Chart

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Mocht het nog niet opgelost zijn, probeer het eens met ComboFix.
Laat het wel helemaal uitlopen. Er worden namelijk een aantal wijzigingen op je computer uitgevoerd.

Zoek wat je niet eerder vond