Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Geluidskaart] DD of DTS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had even een vraagje over mijn nieuwe geluidssysteem voor mijn computer:
Ik wil een Logitech g51 gaan gebruiken in combinatie met één van de 2 club3d geluidskaarten. Geeft de (€20,- duurdere) DTS versie een meerwaarde aan het geluid? De g51 heeft volgens mij geen DTS en/of DD.

Groeten van Ruben

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:29

FeaR

In GoT we trust

DTS heeft over het algemeen een hogere bitrate dan DD.
En dus is DTS over het algemeen beter.

Alleen zowel DTS als DD zijn digitale signalen Dolby Digital en Digital Theatre System. Dus om deze codecs te kunnen sturen naar een 5.1 set of receiver moet je werken met kabels welke een digitaal signaal kunnen verzenden. Bijvoorbeeld HDMI, optische of coaxiale S/PDIF.
Nu heeft de Logitech G51 alleen maar analoge inputs, dus echt DD of DTS zal je sowieso nooit halen.

Hier de analoge inputs van een G51:
Afbeeldingslocatie: http://aphnetworks.com/review/logitech_g51/006.JPG

Plus dat ik me sterk af vraag of een goedkoop setje als de Logitech G51 überhaupt wel baad zou hebben bij een digitale ingang en dus hoogwaardige digitale signalen/codecs.

Dus het verschil van €20,- is voor jou zeker niet nodig om de DTS-variant van de kaart te halen, want het verschil tussen DTS of DD hoor je toch niet op z'n G51-setje.
Sterker nog: vraag me dus af of je überhaupt iets hebt aan een DD/DTS kaartje met zo'n speaker setje. Maar het is jouw geld...

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 15-04-2009 20:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.