Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 01:41
Een hele goede dag mede tweakers,

Ik ben al paar dagen aan het klungelen om op 2 nieuwe all in one pc's van Sony om het volgende probleem op te lossen.

Wanneer ik naar bepaalde internetchatrooms gaat en daar mijn webcam aan wil zetten dan chrasht de desbetreffende browser die op dat moment in gebruik is. (dit is dus bij meerdere websites aan de hand.)

Bij Mozilla Firefox laatste versie kreeg ik de volgende melding: Firefox needs to be closed because it encounterd a problem.
Bij Internet Eplorer 7 loopt de browser wederom vast en krijg de volgende melding

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/4628/adobeflash10bocxerrorie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/5319/adobeflash10bocxerroriez.jpg

Ik heb al op internet gezocht naar een oplossing maar kan deze niet direct vinden.

De volgende dingen heb ik ondernomen:

* Flash verwijderd, geschiedenis en register afgezocht naar resterende bestanden, pc herstart. Nog een keer cleanup gedaan, weer herstarten. Flash opnieuw geïnstalleerd, wederom paar keer getest. Maar resultaat bleeft ongewijzigd. Ik heb nog op de adobe site de uninstaltool gedownload en alles wederom herhaald met betrekking verwijderen en installeren en herstarten.

* Shockwave heb ik eveneens met de uninstaltool van adobe verwijderd.

* Sony gecontacteerd, maar die hebben er geen flauwbenul van. Echte technische kennis van computers hebben ze daar niet.

Bij mijn oude pc werkte alles wel naar behoren en had toen een Logitech cam los. Deze heb ik helaas niet meer omdat ik met vol enthousiasme een all in one pc heb gekocht :(
De oude pc werkte op Vista Home Premium 32 Nederlands en deze 2 all in one pc's (VGC-LV1S) hebben de engelstalige versie van Home Premium 32 bit.

Nou resteren mij de volgende vragen:

Wie kent dit bovenstaande probleem bij de zojuist omschreven foto's ook, indien ja hoe heb je dit weten op te lossen (indien het je gelukt is?
Wat kan dit probleem nou veroorzaken?
Ligt het aan de webcam?
Moet er eventueel een bestandje aangepast worden?

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen met betrekking tot het probleem of de met desbetreffende vragen.

Alvast bedankt voor de getoonde moeite.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 01:41
Vanacht heb ik de pc maar opnieuw geïnstalleerd in hoop dat het probleem verholpen zou worden met flash en de webcam, maar alles was achteraf gezien overbodige arbeid geweest.

Ik heb 1,5 uur met Sony gebeld.
Na vele dingen proberen is dan toch nog het probleem opgelost.

Het probleem zat hem als volgt:

Er is namelijk een workaround voor het webcam probleem indien deze mocht chrashen ( error flash 10b.osx) in je internet browser.

Ga naar C:\Windows\System32, zoek daar BtwVdpCapFilter.dll op en noem deze BtwVdpCapFilter1.dll bijvoorbeeld. (Volgens de Sony helpdesk medewerker was dit een bluetooth netwerk bestandje die niet erg nodig was.

Nu werkt de webcam weer naar behoren.

Voor eventuele extra webcam ondersteuning:
Installeer ook de update voor VAIO Entertainment Platform die op de website van staat.

Dit probleem schijnt met enige regelmaat voor te komen bij Sony en er werd gezegd dat er binnenkort een patch voor zou uitkomen.

Wat betrefd voor mij kan deze topic gesloten worden

[ Voor 12% gewijzigd door aliberto op 16-04-2009 12:12 ]

Kennis begint met informatie vergaren.