Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Applicatie starten met reset button *

Pagina: 1
Acties:

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
Ik heb een vreemde vraag, hoop dat ik hier goed zit.

Ik heb een pc draaien als media center, en nou ben ik benieuwd of ik door het indrukken van de reset knop op de pc kan zorgen dat er een bepaald programma wordt gestart.

Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?

Ben benieuwd, thanks!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tenzij je die resetknop met een andere functie dan de reset-pinnen op je mobo gaat verbinden gaat dat niet werken nee; AFAIK is de reset-knop namelijk gewoon een hardwarematige reset en zal de software dus nooit dat 'signaal' kunnen 'vangen' en er dan dus iets mee kunnen doen.

Pin me d'r niet op vast, maar waarschijnlijk gaat 'ie recht naar de RESET pin op je CPU welke dus de CPU een reset zal geven.

Maarre... wat heb je zelf al gezocht en gevonden?

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 15-04-2009 18:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:00
Met ^^

In tegenstelling tot de powerknop kun je voor de resetknop in Windows niet (en ik denk ook andere OS'en) kiezen wat er moet gebeuren als deze wordt ingedrukt. Voor de powerknop kun je in Windows kiezen om niks te doen, in slaapstand te gaan, of uit te schakelen als deze wordt ingedrukt. Ik kan me voorstellen dat er dan ook wel een andere functie aan kan worden gebonden.

Maar reset gaat gewoon via t moederbord, anders zou je ook niet kunnen resetten als je computer vast zou zijn gelopen. De powerknop een keer indrukken doet namelijk ook niets meer als Windows compleet vastzit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FreddyFish schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:37:
Voor de powerknop kun je in Windows kiezen om niks te doen, in slaapstand te gaan, of uit te schakelen als deze wordt ingedrukt.
Tenzij je deze langer dan 4/5 seconden ingedrukt houdt, dan gaat de hardware/BIOS de regeling op zich nemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nu kan er ook evt. nog een optie zijn voor een extra knop die de computer in stand-by zet. Heb hier een computer staan die naast de aan/uit en reset-knop zo'n knopje heeft en het moederbord heeft er ook de vereiste pennetjes voor. Tegenwoordig hebben kasten dat vaak niet meer. Als je mobo die aansluiting heeft zou je de reset-knop daar mee kunnen verbinden. Of die functie af te vangen is om te doen wat jij wil is punt twee natuurlijk en waar ik het antwoord niet op weet. Maar dat wordt ook pas relevant als je mobo die aansluiting heeft.

8)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wil je speciaal iets mee kunnen opstarten, dan zijn er twee opties:
- een keyboard met extra (multimedia) toetsen die programmeerbaar zijn
- een HID interface kaart waar je extra knoppen kan toevoegen, het programmeren met een tool om programma te kunnen opstarten dat bij de knop hoort

Het makkelijkste is dus een keyboard met extra knoppen. Meestal goedkoop en het werkt zeker.

Reset knop zélf kan wel, want het is gewoon knopje, maar waarmee je verbindt op moederbord juist niet. Zeker niet op reset connectoren. Die is hardware vast verbonden.
Je moet dan de resetknop met HID interface kaart verbinden en dat kan het wel. Dan komt het goed terecht.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
Ik zal mijn vraag iets duidelijker proberen te maken.
Ik wilde reset knop gebruiken zodat de pc, die als htpc wordt gebruikt, mediaportal kan sluiten en opnieuw kan starten wanneer deze vastloopt. De pc zelf wil ik liever laten draaien, alleen het proces van mediaportal moet een zetje krijgen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En duidelijker dan de antwoorden die je al hebt kan het niet worden, ontkoppel de wiring en maak je eigen controller + aansturing er dan voor, want dat gaat niet zomaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1