Time Capsule mount niet snel genoeg na sleep

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik had al even gezocht en zag in het Time Capsule ervaringen topic dat er iemand was die exact hetzelfde probleem heeft als ik maar er was geen oplossing; vandaar dat ik er even een apart topic voor maak.

Ik heb een ImacG2 en een 500GB Time Capsule (1st gen zonder dual-band enzoow). Alles werkt perfect maar als ik de Imac wakker maak uit sleep stand probeert Time Machine direct het backup volume te koppelen en een backup af te trappen. Omdat mijn draadloze netwerk een seconde of 10 nodig heeft om verbinding te maken en een IP adres te ontvangen faalt de poging van Time Machine en komt hij terug met de melding dat hij geen verbinding kan maken met het backup volume. Ook verschijnt er een uitroeptekentje in het icoontje in de taakbalk. Als ik dan handmatig een backup start gaat alles goed totdat ik de PC weer in slaapstand zet. :(

Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad?

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:32

The_DoubleU

Tweaker in München

Dit probleem heb ik ook.
Ik heb mijn timemachine op een NAS staan. Als ik mijn Mac uit slaap modus haal dan hoor ik ook de HD opspinnen van de NAS, maar blijkbaar niet snel genoeg want timemachine geeft dan een uitroepteken.
Mijn oplossing, gewoon negeren want een uurtje later maakt die wel weer een backup.

• Pakjebakmeel
tsja, vind het gewoon een beetje lelijk aangezien ik een apple heb en bijbehorende Time Capsule.. Zo moeilijk moet het toch niet zijn voor Apple om even een delay in te bouwen van 20 seconden voordat backups beginnen nadat ie wakker wordt uit slaapstand?!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoe lang mag de computer het IP leasen? Als dat lang genoeg is zou hij toch direct weer het juiste IP moeten toepassen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 22:08
Pakjebakmeel schreef op donderdag 16 april 2009 @ 06:49:
tsja, vind het gewoon een beetje lelijk aangezien ik een apple heb en bijbehorende Time Capsule.. Zo moeilijk moet het toch niet zijn voor Apple om even een delay in te bouwen van 20 seconden voordat backups beginnen nadat ie wakker wordt uit slaapstand?!
Volgens mij is ie er ook wel, aangezien ik er geen last van heb. (En de meesten met mij) en jij hierop een uitzondering bent ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Pakjebakmeel
Vreemd, ik heb de TimeCapsule gewoon ingesteld als 802.11n AP in 5GHz mode only. Verder alleen een WPA2 key gezet. Hij gebruikt DHCP van mn router, jullie zeggen dus dat jullie geen last hebben van dit probleem? In dit geval ga ik eens proberen om de TimeCapsule DHCP uit te laten delen ipv mijn router.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Welke gebruik je voor je wifi verbinding? de TimeCapsule of je router? Heb je die router nodig (lees, adsl modem ingebakken)? anders kan de timecapsule het werk prima overnemen! Denk dat het dan een stuk beter gaat!

• Pakjebakmeel
Jep, mn router is ADSL modem en de TimeCapsule fungeert als AP.Ik zal DHCP laten doen door de TC en dan uitzetten op de router. Let's see where this goes.. :)

• steffex
ik zou je router alleen als adsl model laten fungeren, en de TC al het werk laten doen.

• Pakjebakmeel
Hmm, kheb nou de apple een statisch IP gegeven en dan komt het netwerk snel genoeg op :)

Hoe zou jij de boel dan instellen? ADSL Modem in bridgemode en dan de Time Capsule instellen als router?

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-02 22:55
Pakjebakmeel schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:14:
Hmm, kheb nou de apple een statisch IP gegeven en dan komt het netwerk snel genoeg op :)

Hoe zou jij de boel dan instellen? ADSL Modem in bridgemode en dan de Time Capsule instellen als router?
ADSL moden gewoon laten hoe het is en je TC krijgt dan gewoon een ip adres van de modem en gebruikt dit om op internet te kunnen. De TC laat je dan gewoon een publiek ip adres delen.

• steffex
ik zou de dhcp op het modem uitzetten en de tc gewoon een static ip geven, zoals je nu hebt.
zorgen dat de afhandeling van wireless en ips geen tussenstop heeft lijkt mij het beste.

• Pakjebakmeel
Had daar even naar gezocht in die wireless config tool van Apple maar dat was een beetje onduidelijk allemaal.. Kreeg wat 1voud omschrijft wel voor elkaar maar volgens mij gebruikt ie dan NAT en dat is natuurlijk een beetje onnodig. In princiepe wil ik hem dus eigenlijk gewoon in Bridge mode zetten maar dan is DHCP server weer onbeschikbaar :S
Pagina: 1