Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb geen idee wat hier aan de hand is:
Zojuist Nieuw moederbord procssor en geheugen binnen gekregen:
Core i7 920
Gigabyte EX58-UD5
6*2GB Kingston geheugen

Verder heb ik:
HD3400 videokaart
Hele lading hardeschijven. (10 stuks)
Ik draai RAID 5 via de RocketRaid 2300
Zalman 600 Watt voeding

Nu heb ik het probleem dat de PC gewoon uitvalt als ik windows wil installeren. Gewoon poef uit en start weer op. Geen Blue-Screen. PC valt uit bij punt 2. Volgens mij het uitpakken van windows bestanden. Ik heb dus gewoon een partie kunnen kiezen nadat ik via mijn externe hardeschijf de RocketRaid Drivers heb geladen.

Heb voor de zekerheid alle hardeschijven losgekoppeld. Nu hangt alleen de Raidcontroller en 1 DVD Drive eraan. Probeer vista Business 64 bit te installeren. (Geen SP1 op disc aangezien ik geen 64 bits installatieschijf heb inclusief SP1)

Rara wat is hier aan de hand? Ik kom er iig niet uit. Vorige mobo+cpu+ram:
Asus P5E
Q6700@3.2 GHz
4*2GB Ram
Draaide op dezelfde RAID Controller.

(Vind hem zowel in PMG als het windows gedeelte passen)

Edit: Titel is beetje krom volgens mij is dit beter:
PC valt uit tijdens Windows installatie (Core i7 Raid5)

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 15-04-2009 17:21 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Al geprobeerd om met 2GB only te installeren?
(jaaa.. nasty setup bug in de RTM build).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:26:
Al geprobeerd om met 2GB only te installeren?
(jaaa.. nasty setup bug in de RTM build).
Nu je mij daar aan herrinnerd. Heb soortgelijk problemen gehad in het verleden met 4GB ram. Ga ik direct proberen. Eerst even proberen of de pc uitvalt als ik hem installeer op een losse hardeschijf.

WTF Vista pakt mijn 60GB hardeschijf niet. Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria. 8)7

Edit:
Nope helaas. Met 2GB valt de pc nog steeds uit.

Edit2: Weer met 12GB. Vista 32bit + SP1 crashed ook maar komt kwa procenten verder. 20% bij uitpakken. Zometeen Vista 64 + SP1 proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door Twazerty op 15-04-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Misschien is je raid controller gaar? Of het werkt niet lekker met je nieuwe moederbord?

En als je 1 hardeschijf op een sata poort van je moederbord aansluit? Kan je dan Vista wel installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Plakjekaas schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:15:
Misschien is je raid controller gaar? Of het werkt niet lekker met je nieuwe moederbord?

En als je 1 hardeschijf op een sata poort van je moederbord aansluit? Kan je dan Vista wel installeren?
Raid Controller is gewoon goed. Werkend overgezet. Heb zelfs de sata kabels niet eens losgehaald. Gewoon in zijn geheel schijven+controller overgezet. Probeer het nu in een ander pci-e slot. Misschien dat daar iets fout gaat. Heb wel veel schijven maar helaas geen enkele lege schijf. Wel 1 laptop schijf maar daar begint vista over te zeuren. Terwijl die groot genoeg is. Zal wel te maken hebben met de bootvolgorde. Ga ik dalijk weer proberen.Parren is zo verekte langzaam op een normale pc. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 15-04-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Mag ik vragen waarom je 12 gb geheugen hebt en een 32 bit os installeert?
Just curious

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:19:
Mag ik vragen waarom je 12 gb geheugen hebt en een 32 bit os installeert?
Just curious
Om te proberen of die wel wil installeren. Had geen 64 bit + SP1. Nu wel

Echt verschrikkelijk. Downloaden van Vista is sneller als parren/extracten en branden bij elkaar. Wat duurt de tijd toch lang als het niet fatsoenlijk werkt.

Wet van Bedrog is hier duidelijk toegeslagen. Nog 4 pc's te installeren waarvan ik de mijne nodig heb om de overige te kunnen doen. :'(

Edit: Raid Controller in ander pci-e slot. Resulteert tijdens het kopieren van de bestanden weer tot het uitvallen van de pc. Vervolgens start deze weer op.

Edit 2:
Vista 64 Sp 1 lijkt gewoon volledigte werken zonder prolemen op een losse schijf. Nu weer via raid proberen.

[ Voor 54% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik vind de zalman 600w wat mager voor zo een systeem,just my two cents ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Speedy-J schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:15:
Valt wel mee denk ik. Volgens mij ligt het maximumverbruik nu lager als met mijn vorige systeem waar ook nog een HD3870 inzat. Tijdens de installatie is de load 175 watt. Dat is inclusief 10 draaiende schijven.

Godver de tering. Zodra ik hem installeer op de RAID crashed die. Zet de installatie wel door op de enkele schijf :( en daarna kloon ik het zaakje wel naar de raid array. Kijken of die het dan wel normaal doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Twazerty op 15-04-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb het helemaal gehad met dit moederbord.
RocketRaid 2300. Raid 5 continu rebooten tijdens installatie
Onboard Raid 0: PC start niet door, Installatie ging goed
JMB363 Raid 0 via pci-e: PC reboot als ik even in windows ben. Installatie ging goed
Onboard enkele schijf: Geen probleem. Heeft uren gedraaid om het een en ander te backuppen.

Tussentijds nog meer vreemde dingen tegengekomen.

Valt mij iets op in de bios: CPU Fan speed valt regelmatig naar 0 RPM. Dan weer 1333RPM dan plots even 0 RPM.

CPU temperatuur normaal: 41 graden.

Gevalletje RMA? Ben met dit kloteboard al 14 uur nonstop bezig :(

In ieder geval de eerste en laatste keer dat hier Gigabyte binnenkomt.

Edit:
Er valt nog wat op. De CPU is te hoog geklokt, Cpu-z geeft 2,83GHz aan terwijl het een 2,67GHz CPU is.
Ik heb DDR 10600 gekocht maar cpu-z geeft 10700 aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Twazerty op 16-04-2009 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

In ieder geval de eerste en laatste keer dat hier Gigabyte binnenkomt.
Of je nou een Asus, Gigabyte, MSI, Foxconn, ECS, etc, koopt. Kan allemaal een keer mis gaan.
Alleen bij Asrock verwacht je het omdat die zelf toegeven dat ze rommel verkopen :+

Als dat ding stuk is gewoon RMAtje doen dan dus.

Over die overklok:
Die dynamische overklokfunctie, de zogenaamde Intel Turbo Mode Tech, van Core i7 toevallig ingeschakeld staan? Of een adaptive klok feature van je moederbord bijvoorbeeld? Heet volgens mij C.I.A. (CPU Intelligent Accelerator) op Gigabyte moederborden.

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 16-04-2009 03:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ultraman schreef op donderdag 16 april 2009 @ 03:46:
[...]
Of je nou een Asus, Gigabyte, MSI, Foxconn, ECS, etc, koopt. Kan allemaal een keer mis gaan.
Alleen bij Asrock verwacht je het omdat die zelf toegeven dat ze rommel verkopen :+

Als dat ding stuk is gewoon RMAtje doen dan dus.

Over die overklok:
Die dynamische overklokfunctie, de zogenaamde Intel Turbo Mode Tech, van Core i7 toevallig ingeschakeld staan? Of een adaptive klok feature van je moederbord bijvoorbeeld? Heet volgens mij C.I.A. (CPU Intelligent Accelerator) op Gigabyte moederborden.
Ik draai Standaard bios instellingen. Bios update heeft ook niet geholpen want nu valt de pc uit met 1 schijf. Ik haal effe al het geheugen er nog een keer uit. Misschien dat daar nog iets verkeerd zit. Vandaag zit alles tegen. Zelfs het toetsenbord van mn andere pc is er plots mee genokt.

Edit: Met 1 geheugenmodule crash mn moederbord zelf gewoon. Koeler draait niet en valt uit na een seconde of 20.

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 16-04-2009 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uitvallende meuk is niet prettig idd.
Usual suspects zijn in die gevallen moederbord en voeding, of brak ingeprikte hardware. Neem ik aan dat je dat laatste inmiddels wel uitgesloten hebt. Dus zie je kans om de voeding te wisselen voordat dat mobo RMA gaat? ;)

* Ultraman gaat eens tukken...

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 16-04-2009 04:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:15:
Moet ik me bij aansluiten, eXtreme's PSU Calculator lite geeft voor 1+ jaar 24/7 gebruik een voeding van 661 watt aan. En dat is dan nog exclusief extratjes als coolers, optische schijven en overclocking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ultraman schreef op donderdag 16 april 2009 @ 04:00:
Uitvallende meuk is niet prettig idd.
Usual suspects zijn in die gevallen moederbord en voeding, of brak ingeprikte hardware. Neem ik aan dat je dat laatste inmiddels wel uitgesloten hebt. Dus zie je kans om de voeding te wisselen voordat dat mobo RMA gaat? ;)

* Ultraman gaat eens tukken...
Voeding lijkt me gewoon goed aangezien ik het volgende heb gedaan:

1 Geheugen op de 6e plaats gezet. PC start op en kan in windows
datzelfde reepje op de eerste plaats. Moederbord lijkt te hangen. Start niet op. Nouwja half want het licht brand. Verder gebeurt er niets. Ook niet meer uit te schakelen met dat coole knopje. Blijkbaar start het moederbord gewoon op ondtdanks dat het eerste plaatsje niet werkt. Voeding heeft vanmorgen nog gewoon 100% gedraait met mn oude setup. Voeding is goed. Hoef ik niet te proberen.

@Barry Degeling
Idle tik ik net de 210 watt aan. Dus 661 Watt lijkt me zwaar overkill???

[ Voor 4% gewijzigd door Twazerty op 16-04-2009 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Twazerty schreef op donderdag 16 april 2009 @ 04:14:
[...]

Voeding lijkt me gewoon goed aangezien ik het volgende heb gedaan:

1 Geheugen op de 6e plaats gezet. PC start op en kan in windows
datzelfde reepje op de eerste plaats. Moederbord lijkt te hangen. Start niet op. Nouwja half want het licht brand. Verder gebeurt er niets. Ook niet meer uit te schakelen met dat coole knopje. Blijkbaar start het moederbord gewoon op ondtdanks dat het eerste plaatsje niet werkt. Voeding heeft vanmorgen nog gewoon 100% gedraait met mn oude setup. Voeding is goed. Hoef ik niet te proberen.

@Barry Degeling
Idle tik ik net de 210 watt aan. Dus 661 Watt lijkt me zwaar overkill???
Correct me if i'm wrong maar het is ook belangrijk hoe de Watts zijn verdeelt over de rails. Misschien overload je nu wel 1 rail waardoor hij volledig uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Moe_Szyslak schreef op donderdag 16 april 2009 @ 05:51:
[...]

Correct me if i'm wrong maar het is ook belangrijk hoe de Watts zijn verdeelt over de rails. Misschien overload je nu wel 1 rail waardoor hij volledig uitschakelt?
Volgens mij trok mijn vorige set meer van mijn voeding. Had er een overgeklokte Q6700 inzitten met een HD3870. Voor de rest allemaal hetzelfde.
Geheugen in bank 1 en 2 leveren gewoon veel problemen en in bank 6 minder en misschien niet. Voeding is zwaar genoeg daar ben ik heilig van overtuigd. Alles is aangesloten zoals het hoort en geen gekke constructies. Zowat alle aansluitingen in gebruik. Mobo gaat gewoon RMA.

Toen hij het nog effe deed op 1 harddisk heb ik 1 TB gebackupd naar mijn overige 7 schijven. Heeft gewoon uren gedraaid zonder problemen. Zodra ik raid gebruikte of maar 1 geheugen gaat het fout. Met geheugen in bankje 1 starte het moederbord niet eens op. Voeding no way. Gaat er bij mij niet in.

[ Voor 17% gewijzigd door Twazerty op 16-04-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Zelfde issue gehad maar dan met het installeren van Vista; de boosdoener bleek uiteindelijk mijn oude DVD-brander (NEC-2500) te zijn. Nadat ik deze had gewisselt voor een nog veel oudere Pioneer DVR-109 ging de installatie vlekkeloos. Na installatie deze oude PATA speler snel weer verwisselt voor een SATA brandertje.Ter informatie hierbij mijn config:

Antec Performance One 182
Tagan TG600-U33,600Watt
Asus P6T deluxe (V1)
Intel Core i7 920
3 x 2GB OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel
HIS HD 4870 X2 2GB (512bit) GDDR5 PCIe
LG GH22NS30 Super Multi - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA
5 x Seagate Barracuda 7200.11 - 1.5 TB - intern - 3.5" - SATA-300 in RAID op onboard controller
HP LP2475w - TFT - 24"

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik gebruik alleen sata. Pata brander was niet eens aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Nu word ik helemaal gek hier. Moederbord ingeleverd en is defect verklaard. Zojuist de nieuwe er in zitten. Tijdens vista install. Bam. Valt die weer uit. Precies op het moment dat de dvd drive snel begint te draaien. Nu getest met 1 enkel geheugen in DDR3_1. Wat the **** is hier aan de hand. 2 defecte borden achter elkaar zou wel heel erg sterk zijn.

Nu even proberen via mijn ide brander ipv mijn sata brander

Edit: Tevens geheugen timing veranderd naar 9-9-9-24(Tip van 4launch) maar dat resulteerde ook in een reboot.

Edit2: Echt exact op 4% valt die uit. Andere drive hielp dus ook al niet. WTF is hier aan de hand.

[ Voor 27% gewijzigd door Twazerty op 21-04-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:37
Ik weet niet of je misschien nog een XP-cd'tje hebt liggen. Anders zou je XP eens kunnen installeren. Je kan ook nog een live-cd van Ubuntu gebruiken. Geldt die 4% voor zowel de 32-bits versie als de 64-bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Lars93 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:56:
Ik weet niet of je misschien nog een XP-cd'tje hebt liggen. Anders zou je XP eens kunnen installeren. Je kan ook nog een live-cd van Ubuntu gebruiken. Geldt die 4% voor zowel de 32-bits versie als de 64-bits?
Dat percentage varieert per type installatiedisc. Disc zonder SP1 valt op een ander punt uit als een zonder. Ook zit er nog verschil in bits. Wat een toeval: bestaat er nog een topic op tweakers met hetzelfde probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339461//

What the hell. Een zalman 360Watt voeding valt niet uit op exact 4% maar gaat gewoon door. Nu al op 85%. Hoe kan mijn andere 600 Watt zalman voeding nu niet goed zijn? Die snap ik effe niet. Hoe kan een voeding er voor zorgen dat je pc op exact 4% uitvalt. :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Meerdere rails die je niet gebruikt? Waardoor die ene rail overbelast raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
BlackWhizz schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:55:
Meerdere rails die je niet gebruikt? Waardoor die ene rail overbelast raakt?
Heb alle tests uitvoerd onder zware belasting dus dat wil zeggen dat ik zowat iedere aansluiting heb gebruikt. Vorige pc verbruikte ook nogal wat en nooit geen problemen mee gehad.

Allerlaatste test alleen het broodnodige aangesloten naast wat fans en een fan controller die ik niet op de 360W voeding heb zitten. Maar zoveel verbruiken 4 fans nu ook weer niet. Vergeleken met 10 draaiende schijven+HD3870(Vorige config) niets. Ik koop wel een nieuwe voeding. Gelijk een 700 of 750 watt exemplaar. Gaat misschien binnenkort toch nog een zwaar videokaartje bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik had al zo'n vermoeden dat het aan de PSU lag,meschien een defect/storing in de voeding waardoor hij niet maxmaal kan presteren.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Speedy-J schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:10:
Ik had al zo'n vermoeden dat het aan de PSU lag,meschien een defect/storing in de voeding waardoor hij niet maxmaal kan presteren.
Heb vandaag de Corsair HX620W ingebouwd en het probleem is weg. Heb nog een paar test gedaan met de oude zalman voeding. PC valt telkens exact uit op het moment dat ik de vista prestatieindex start. Zodra de cpu belast word valt het zaakje uit. Verschillende keren geprobeerd en ook verschillende keren met de Corsair. Met de corsair geen uitvallers. Maar ik blijf erbij dat de Zalman gewoon 100% is. Bouw hem maar in icm een ander type/merk moederbord en je zult zien dat dat geen problemen oplevert. Op een of andere manier wil dit type bord niet met de zalman 600W. In het topic wat ik noemde werd zelfs een nieuwe zalman 600W gebruikt?

Bouw deze zalman mooi in mijn dvd duplicator want die is gewoon goed. Vanavond een mail de deur uit naar gigabyte en zalman.

Edit: PC werkte gewoon goed met een Zalman 360W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dan lijkt hij idd niet compatible te zijn met je huidige setup ,dit komt wel vaker voor bij verschillende merken voedingen en bepaalde moederborden.
Ik heb hetzelfde gehad met een DFI moederbord en Tagan 480 watt voeding,ik eindigde met een kapot mobo en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Speedy-J schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:00:
Dan lijkt hij idd niet compatible te zijn met je huidige setup ,dit komt wel vaker voor bij verschillende merken voedingen en bepaalde moederborden.
Ik heb hetzelfde gehad met een DFI moederbord en Tagan 480 watt voeding,ik eindigde met een kapot mobo en voeding.
Wat ik niet snap is: Hoe kan een voeding niet compatible zijn?
Dat een harddisk niet werkt icm een controller snap ik. Of een videokaart niet met zijn moederbord. Deze hebben ieder software in zich en communiceren met elkaar. Maar een voeding. Domste wezen in een pc. Moederbord en voeding babbelen toch niet met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Die babbelen wel degelijk met elkaar ,een voeding heeft sense draden waar het mobo gebruik van maakt.
Als je mobo verkeerde waardes krijg toegestuurt door de voeding zal je moederbord weigeren.
Hier wat meer uitleg over de sense wire
http://www.armspower.com/...lies/daten/tech/sense.pdf

Pagina: 1