Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]geen gmail met IE, geen internet met Chrome en Fx

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een vreemd probleem ...

Van mijn werk heb ik een laptop. Daar staat Vista op. Opeens werkt Chrome niet meer en Fx doet het ook niet meer. IE werkt wel, alleen kan ik niet surfen naar Gmail en sommige https sites. In het verleden heeft Chrome het wel gedaan. Het probleem doet zich voor als ik via WLAN surf. Met kabel zou ik niet weten, gebruik ik zelden.

Allerlei sites heb ik al afgestruind, maar ik kan niets vinden. Help! Zelf ben ik niet thuis in Vista, ik gebruik altijd XP of Ubuntu.

Het gaat om Vista Home Premium.

[ Voor 18% gewijzigd door Eusebius op 15-04-2009 17:03 ]

==
hoi

Verwijderd

Met kabel zou ik niet weten, gebruik ik zelden.
wat is de volgende stap denk je? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 17:17 ]

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
oeh oeh , mag ik raden?!
met kabel proberen :+

Dit heb ik ook al eens een keer gehad , ik heb toen mijn drivers opnieuw geinstalleerd , eerst deinstalleren en vervolgens opnieuw installeren.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 16:20

Halfkakkende

Vandring

Je geeft aan dat het een werklaptop betreft. Wellicht even de proxy settings nalopen (mits van toepassing, uiteraard)?

MUZIEK!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eusebius schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:00:
Help! Zelf ben ik niet thuis in Vista, ik gebruik altijd XP of Ubuntu.
Nooit geweten dat Vista tot spontane verstandsverbijstering kon leiden.

Met andere woorden: ga gericht troubleshooten zoals je dat ook onder XP of Ubuntu zou doen?
Don't be helpless...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Is het geen firewall die je dwars aan het zitten is / aan het plagen dus, ze willen nog wel eens betweterig zijn.
Enne anders misschien iets in de geavanceerde opties bij je internetbrowser (IE), bij beveiliging (iets met ssl enzo).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 17:33 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na heel wat proberen (drivers weg, herstarten, herstelpunt) etc toch maar een schopje voor deze post.

Als ik het originele herstelpunt neem (lees basisinstallatie), dan is er niets aan de hand. Maar zodra ik alle updates binnenhaal, kan ik niets meer. Vreemd genoeg werkt Windows Update nog wel :? Pingen (naar google.com) werkt gewoon. IP adres wordt verkregen van router. Ipconfig /all geeft geen vreemde dingen.
Het lijkt me niet een probleem van een driver, wel van een beveilingsinstelling. Nu heb ik de firewall eraf gehaald, zoveel mogelijk standaardinstellingen hersteld, op internet gezocht (MS KB) etc. Maar ik kom er niet uit :(
O ja, ik heb nu helemaal geen internet meer, ook niet met IE.

==
hoi

Pagina: 1