Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt eigenlijk alles. Kan je de guides opslaan zoals in Illustrator CS3 ? Zou heel erg vervelend zijn als dat niet mogelijk is...

Mvg,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat versta je onder een guide. De lijntjes die je kan trekken als je de ruler aan hebt staan?

Zo ja: wat heb je zelf geprobeerd om erachter te komen dat ze worden opgeslagen in je psd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het Adobe help bestand en google. Geen resultaat.

En ja, guides zijn die lijntjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En nogmaals, heb je het al weleens geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 15-04-2009 17:14 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Probeer het gewoon :? Wat heb je te verliezen :? Ik zie het probleem niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Guides worden standaard mee bewaard in je PSD, Tiff, JPG, etc.?

Als je altijd dezelfde nodig hebt, maak je toch een blanco PSD (template) met je juiste grid, afmetingen en guides om in te werken, waar je steeds op teruggrijpt? :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noem mij dom, maar ik weet niet wat je wil zeggen. Ik zeg net dat ik in het Help bestand van Adobe en met google heb gezocht zonder resultaat.

Dus ja: ik heb proberen te zoeken. En nee: ik heb voorlopig geen oplossing gevonden, daarom dat ik de vraag hier stel om te achterhalen of ik misschien iets over het hoofd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:18:
Noem mij dom, maar ik weet niet wat je wil zeggen. Ik zeg net dat ik in het Help bestand van Adobe en met google heb gezocht zonder resultaat.

Dus ja: ik heb proberen te zoeken. En nee: ik heb voorlopig geen oplossing gevonden, daarom dat ik de vraag hier stel om te achterhalen of ik misschien iets over het hoofd zie...
1. Open Photoshop
2. Creeer wat guides
3. Save as .psd
4. Sluit het bestand
5. Heropen het bestand
6. Zijn je guides zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik heb er dus verschillende nodig in hetzelfde .psd bestand. Dat was blijkbaar het misverstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zo dom ben ik nu ook weer niet hoor... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:19:
Ja, zo dom ben ik nu ook weer niet hoor... :D
Zijn ze zichtbaar: ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:19:
Neen, ik heb er dus verschillende nodig in hetzelfde .psd bestand. Dat was blijkbaar het misverstand...
Dat kan, alleen geen diagonale.

En zichtbaar maken doe je met CTRL-;

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende 'guide-templates' nodig in hetzelfde .psd bestand. Zodat ik verschillende guide-structruren kan maken in plaats van mij te beperken tot 1.

Ik ben een website aan het bouwen en ben mijn verschillende pagina's aan het maken in hetzelfde .psd bestand. Maar elke pagina heeft een verschillende structuur en vereist verschillende guides. Dus ik vroeg mij af of ik verschilllende guides kan inladen en weer laten verdwijnen in hetzelfde .psd bestand. Zoals Illustrator CS3 dus.

Hoop dat dit duidelijk is. Excuses voor het misverstand...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:27:
Hoop dat dit duidelijk is. Excuses voor het misverstand...
Een stuk duidelijker al ja. Als je nou voortaan een topic start op deze manier (wijd er dus een paar degelijke zinnen aan) i.p.v. een topicstart van anderhalve zin dan voorkom je deze flauwekul en zitten we niet met z'n allen langs elkaar te lullen of te raden wat je nou bedoelt en massaal onze tijd te verdoen ;)

Anyhow; bij mijn weten kan wat jij wil dan niet; ik weet wel wat van PS, maar misschien kan iemand mij corrigeren en ook nog bijschaven :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creeer verschillende actions om dit te doen, het zetten van guides op de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

en anders teken je toch zelf guides op plekken waar je ze wilt hebben met de pencil (van mijn part nog in het blauw ook)? Dan stop je ze voor elk verschillend template in een layerset... ik bedoel, zo veel extra werk is dat ook niet toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Tjeemp op 15-04-2009 18:31 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

@Tjeemp: lijntjes teken kan dan wel, maar dan snappen je tools alleen niet. En dat is (voor mij althans) het grote voordeel van de guides.

ontopic: ik heb geen idee of je guides kan saven per design. Misschien dat je iets kan doen met smart objects?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Wat is het probleem met het opslaan van 1 blanco PSD-bestand per design? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Barracuda_82 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:01:
@Tjeemp: lijntjes teken kan dan wel, maar dan snappen je tools alleen niet. En dat is (voor mij althans) het grote voordeel van de guides.
Gebruik je CS3?

Wat iig in CS4 werkt is het volgende: je lijnen op een aparte layer (en dan kan je dus meerdere designs in 1 psd bewaren ;)) en snap to layer aanzetten (staat overigens standaard aan).

Pagina: 1