Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb twee compositions:
1) m'n hoofd composition
2) een composition met informatie (text), die ik op de hoofd composition plaats

In de hoofd composition zit een verborgen textveld, wat ik steeds elke zoveel seconden verander. In de informatie composition laat ik 'm steeds (via een expression) naar dat textveld van m'n composition kijken, en vul daarmee het textveld. Kortgezegd: verander ik op tijdstip X verborgen textveld naar "bla", dan gaat het zichtbare textveld in de info composition ook op "bla".

Het probleem echter, als ik de info composition plaats op de hoofdtimeline op 10 seconden, en de marker zet op 10 seconden (aan het begin van de info composition dus), dat hij kijkt hoe het verborgen tekstveld was op 0 seconden op m'n hoofdcomposition, en niet realtime kijkt (op 10 secs dus) wat er in dat verborgen tekstveld staat.

Ik heb hier nou al een klooien opzitten, en ik geef het eigenlijk een beetje op. Een After Effects held hier die het weet? :(

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 15-04-2009 16:23 . Reden: Wat verduidelijkt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Ehm.. afaik ben je in je informatie comp wat uit je main aan het halen, ongeacht waar of hoe je die info comp. dan gebruikt. Frame 0 is frame 0 bij de ander.. Als je die dan in je main comp. sleept verandert dat niet, vandaar je mismatch natuurlijk. Denk niet dat je op die manier eromheen komt, beetje inherent..

Kan je niet gewoon iets simpels doen zoals je textveld alignen met je info comp (in je main)? Dan is het toch ook gefixed? Of maak als je die text voor meer nodig hebt een duplicate speciaal voor de experession en align die..

Afaik is het inserten van een comp alsof je een movie erin zet, compleet defined al.

edit:
"en niet realtime kijkt (op 10 secs dus) wat er in dat verborgen tekstveld staat."

Dat doet ie dus niet.. nesten van comps is meen ik gewoon alsof je er een anim inzet. Als je iets wil veranderen moet dat in die comp zelf. Maar je kan dus prima gewoon je nested comp alignen met je hidden textveld (zelfde startpunt) en die samen in je main goedzetten... toch?

[ Voor 22% gewijzigd door JahunP op 16-04-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Nou reden dat ik er een losse comp van wou maken was omdat ik de teksten animeer, en deze animatie steeds begint als m'n tekst verschijnt. Daarmee zou ik 'm met een Time Remap terugspoelen, of gewoon een nieuwe instantie op m'n timeline plaatsen. Maar in beide gevallen plaats ik de marker naar 0 in de video, dus screwed ie het altijd op. Ik zit er inderdaad nu over te denken om maar eens alle elementen er uit te trekken, gezien dit toch verplicht lijkt...