Toon posts:

Dual Ati probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HD 4870 toxic en een HD 3850 silent in mijn pc steken. Apart werken ze allebei prima, maar eens ik ze samen opzet (omdat ik 2 schermen + een beamer wil opstellen, dus niet in crossfire maar gewoon naast elkaar) Freezed mijn pc na een tijd, maakt niet uit wat ik doe, gewoon in Vista: muis beweegt niet meer en toetsenbord werkt ook niet en je hoort de boxen stotteren of ruisen (wat ze normaal niet doen). Beamer staat op versterker met boxen die door HDMI kabel via de 3850 geluid en beeld doorgeeft. De 2 beeldschermen staan op de 4870.

Laatste drivers heb ik zo ie zo, voeding is 600 watt dat kan het ook niet zijn. koeling : alles zit in een cosmos case met 4 ventilatoren...
Ik ben gewoon ten einde raad... heeft iemand anders hier al ervaring mee gehad of weet wat er fout zit?

Grtz
Karel

Specs pc

intel Q9450 standaard geclocked.
Gigabyte X48 ds5
Crossair 8 Gb DDR2-800 geheugen
Vista 64 bit
Saphire 3850 512mb silent
Saphire 4870 1 Gb Toxic
zalman 600 watt silent voeding

Verwijderd

Topicstarter
edit : ik heb juist ontdekt als ik de 3850 in slot 1 laat steken zonder de voedings kabels er in dus zonder stroom, freezed de pc ook.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Geen conflicterende drivers? Die audiochip op de HD2/3/4-reeks kan de rest wel eens goed in de weg zitten, zeker als je nog onboard geluid hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor de snelle reactie,
Ik heb nooit iets gemerkt van conflicterende drivers in mijn computer.
Ben nu de onboard geluidsdrivers aan unistalleren, maar iets ingebouwd verwijderen is percies niet gemakkelijk. Voor ik alles van realtek heb verwijderd begint die vista dat al automatisch te herkennen en zit er een halfwerkende driver op.

Maar nu ik er de HDMI kabel nog niet in heb steken is hij nog niet vastgelopen heb daar eigenlijk nooit aan gedacht. Crossing my fingers...

Edit : Alles in orde tot nu toe, alles werkt HDMI werkt perfect via HD3850, nen dikke merci, al op veel sites gezeten met dit probleem :) gvd klote onboard audio....

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Laat me raden... Realtek HD Audio onboardchip?

Verwijderd

Topicstarter
hehe inderdaad...high end moederborden zonder ingebouwde realtek HD audio zijn moeilijker te vinden of te duur als ge zelf al een beter alternatief hebt :)

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
Een HD 3 Serie en HD 4 kan toch niet samen?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

MrDucky schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:59:
Een HD 3 Serie en HD 4 kan toch niet samen?
Je kan zonder problemen 2 totaal verschillende videokaarten in je PC steken (je kan ook een ATI kaart met een Nvidia kaart combineren).
Maar het laten draaien in Crossfire is niet mogelijk.

Verwijderd

SpikyDude schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:04:
[...]

Je kan zonder problemen 2 totaal verschillende videokaarten in je PC steken (je kan ook een ATI kaart met een Nvidia kaart combineren).
Maar het laten draaien in Crossfire is niet mogelijk.
Dat kan dus niet met Vista. Die laat maar 1 driver toe. Maar de 3 en 4 serie zitten gewoon in dezelfde driver dus dat zou moeten werken.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Heb je al gekeken of iets kan terugvinden in je event logs?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:11:
[...]

Dat kan dus niet met Vista. Die laat maar 1 driver toe. Maar de 3 en 4 serie zitten gewoon in dezelfde driver dus dat zou moeten werken.
Is dat zo? Zijn het dezelfde drivers? Dat catalyst zowel de 3000 als 4000 serie ondersteund betekend nog niet dat dezelfde driver gebruikt hoeft te worden.. Wel het controleren waard denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
2x ati gaat, maar ati en nvidia naast elkaar heb ik nog niet mee gemaakt, hebben ze mij in de winkel ook afgeraden (lees : "zedde zot ?"). Catalyst ziet mijn HD3 en HD4, zelfde soort driver want voor beide download je ook hetzelfde bestand. In mijn device setup zie ik de 2 kaarten staan, met dezelfde Driver version.

@Sigma : het is in orde :), het probleem zat hem met de audio drivers dankzij Jejking...anders nooit aan gedacht. en de logs hadden geen zin, na crash deed de pc alsof er niks was gebeurt (buiten mijn raid 1 die begint de verifiëren voor 12 uur)
Pagina: 1