Toon posts:

Nieuw moederbord nodig alleen heb geen idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum lezers van tweakers.net,

MIjn moederbord heeft het begeven :| . Ik had een Asus A8N-E. Alleen deze worden niet meer gemaakt
en is heel moeilijk en duur om eraan te komen. Dus ik dacht misschien is het beter om een nieuwere versie
te kopen alleen weet niet of dat dat allemaal samen gaat met mijn pc. Dus ik zou graag van jullie willen horen
welk moederbord het beste is als vervanging van mijn kapotte.

Op mijn pc zit:
- leadtek 7800gtx extreme 256 mb
- twinmos 2bg DDR400 cl2.5 dual channel kit
- antec sonate II
- hitachi 250 GB 8Mb SATA II 25 DLA380
- Asus A8N-E ( die dus kapot is )
- Athlon64 X2 3800+ 939 box Manchester
- Creative audigy 4 BLK

Is er een ander moederbord dat ik hiervoor kan kopen zodat alles werkt zoals het hoort? Of zal ik gewoon veel geld moeten betalen voor een Asus A8N-E moederbord?

Alvast Bedankt,

Allan Beenakkers

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://tweakers.net/pricewatch/cat/475

Elk van deze zal voldoen. Al is een nieuw am2 moederbord en een goedkope am2 processor net zo duur en ga je er nog op vooruit ook.

Je hebt inderdaad ook nog geheugen nodig, was ik vergeten...

[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 15-04-2009 15:27 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Probleem bij nieuw AM2 bordje is alleen dat je ook nog nieuw geheugen nodig heb.

Je kan het best zoeken naar een 2e hands bordje

try:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/475

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 15:24 . Reden: insert link ]

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Hooglander1 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:21:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/475

Elk van deze zal voldoen. Al is een nieuw am2 moederbord en een goedkope am2 processor net zo duur en ga je er nog op vooruit ook.
Vergeet niet dat am2 ddr2 gebruikt en niet overweg kan met de ddr400 reepjes RockNRolla13 nog heeft. Kosten am2 moederbord + am2 processor + geheugen is +/- 100 euro.
Misschien een optie om in de Vraag & Aanbod te kijken naar een 2e hands 939 socket moederbord?

edit:spuitelf net telaat 8)7

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 23:39

M2M

medicijnman

de vraag is dan eigenlijk wat voor een budget je hebt, en of je tevreden bent met de huidige prestaties van je systeem. Verouderde hardware aanschaffen is in veel gevallen geen goed idee (IVM prijs, beschikbaarheid en upgrademogelijkheid), maar het is ook zonde om een compleet nieuw systeem in elkaar te zetten als je er toch geen hoge eisen aan stelt.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had de pc gebouwd puur om games te draaien en te downloaden. Dus wat is het slimst om te vervangen? En wat zou ik dan moeten vervangen? Budget voor eventueel een nieuw moederbord en processor en geheugen dat bepaal ik zelf. Alleen wat is het beste. Een duur verouder moederbord of voor iets meer
een nieuwe set die er op vooruit gaat?

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 22:13
Ik denk een nieuwe set, dan heb je je pc meteen weer geupgrade voor een paar jaar. ;)

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 12:05
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:32:
Nou ik had de pc gebouwd puur om games te draaien en te downloaden. Dus wat is het slimst om te vervangen? En wat zou ik dan moeten vervangen? Budget voor eventueel een nieuw moederbord en processor en geheugen dat bepaal ik zelf. Alleen wat is het beste. Een duur verouder moederbord of voor iets meer
een nieuwe set die er op vooruit gaat?
Het laatste.

1. Mocht er iets kapot gaan dan is het goedkoper te vervangen.
2. Je bent waarschijnlijk evenveel kwijt of net iets meer voor een nieuwe set dan dat je een veroudert moederbord gaat kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk mobo dat je moet kopen is prima uit te zoeken aan de hand van de eisen. Je weet de rest van de hardware, dus ga op zoek naar borden die daarmee overweg kunnen.

Omdat we verwachten van een tweaker dat hij zelf in staat is deze eisen op te kunnen zoeken en een mobo erbij te zoeken gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.