[Debian Lenny] Virtualbox herkent geen 'BaseDisks'

Pagina: 1
Acties:

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb volg nu op school een MCSE cursus en daarvoor heb ik bij les 1 drie images gekregen (2 server 2003 en 1 XP) die weer een link hebben naar zogeheten 'BaseDisks'. Geen idee of dit een officiële benaming is maar het is een soort van extensie naar een andere virtuele harde schijf, zie deze screenshot als voorbeeld.

Wanneer ik nou een nieuwe VM maak met als verwijzing naar 1 van deze bestaande harde schijven crasht Virtualbox.

Deze images zijn gecreëerd door Virtual PC, maar dit zou gewoon moeten werken, andere images kan ik ook gewoon mounten. Hij loopt alleen vast op deze 'BaseDisks'...

Wat heb ik al geprobeerd? Eigenlijk het basic gebeuren:
* Op Google gezocht (niks nuttigs gevonden)
* De rechten volledig open gezet (chown en chmod, volledige rechten op mijn eigen account, hielp ook niet)
* Andere Virtual PC images getest, deze werkten wel gewoon

Specs:
* Debian Lenny 64-bit 2.6.26-2-amd64
* Virtualbox 2.1.4

Wanneer dit niet normaal werkt ben ik gedoomd om te werken met Windows de komende weken en dat wil ik gewoon niet. Als iemand me een duwtje naar de juiste richting kan geven stel ik dat zeer op prijs! :)

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Hoe importeer je de Virtual Hard Disk (VHD) Image Format containers?
Lukt het misschien wel in vmware? Anders zijn de images misschien corrupt?
Dit zijn trouwens als ik het zo snel zie native microsoft formaten die je overigens gewoon moet kunnen gebruiken.
Heb je wel per .vhd een aparte bak aangemaakt in virtualbox?
Dus een dc1, een fileserv1 en een pc01.
Check anders de forums eens: hier kwam ik de eerste vermelding van .vhd tegen.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• UPPERKEES
  • Niet online
Ik import de VHD's gewoon met de Virtual Media Manager. Als eerste de BaseDisk en daarna de 'kinder' VHD's. Een andere volgorde werkt niet, dan loop hij ook vast.
Het converten is inderdaad niet nodig, het werkt gewoon standaard in Virtualbox.
Corrupt zijn ze trouwens ook niet, ik heb ze al verschijnende keren opnieuw gedownload.
Ik ga er straks nog even mee prutsen, maar ik denk dat ik maar een Windows XP versie moet gaan downloaden :'(

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 07:56
Hebben de files wel de goede rechten?

Even niets...

• UPPERKEES
  • Niet online
thijs_cramer schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:49:
Hebben de files wel de goede rechten?
Wel eerst lezen wat ik aan het begin van het topic zeg ;)

Ja ik heb ze volledige rechten gegeven, maar dat was slechts een probleempje in het begin. Die had ik al opgelost voordat ik een topic aanmaakte.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 16:30
VirtualBox 2.2 al geprobeerd? Ik kreeg mijn Ubuntu 8.04x64 ook niet aan de gang in 2.1x en nu ik 2.2 heb werkt het perfecto.
Bij mij klapte VirtualBox er ook telkens uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 17-04-2009 16:02 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Houd wel rekening mee dat ondanks de 2 beta releases, 2.2.0 nog redelijk instabiel kan zijn. Ik heb er weinig problemen mee, maar andere juist wel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• UPPERKEES
  • Niet online
Met versie 2.2 loopt hij inderdaad niet meer vast, het mounten is nu mogelijk. Maar helaas niet zoals ik het wens, de servers zijn helemaal kaal in de configuratie. Terwijl als ik deze images start op een Windows machine met Virtual Machine dan krijg ik wel de servers en een client die volledig geconfigureerd zijn voor de practica.

Dus helaas, het werkt nu wel maar blijkbaar mist er nog wel het een en ander in Virtualbox :(

In ieder geval thanks voor de suggesties!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je ook zeker dat die config disks zijn gemount aan de betreffende VM?

• UPPERKEES
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:08:
Weet je ook zeker dat die config disks zijn gemount aan de betreffende VM?
Dat vroeg ik me ook af, en volgens mij niet. Kijk bijvoorbeeld maar naar deze screenshot.

Ik krijg voor geen mogelijkheid er pc01 uit, die staat onder de XP BaseDisk. Zoals op het eerste screenshot te zien is.

Ook al selecteer ik expliciet de pc01 image dan nog klapt hij terug naar de BaseDisk.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt in je VM Settings de optie om differential disks te laten zien, zet dat aan, misschien dat je de disk dan wel kan selecteren. Als dat niet werkt, maak dan een bug report aan in de Bugtracker. Er zou namelijk volledige support moeten zijn voor VHD.

• UPPERKEES
  • Niet online
Hero Of Time schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:23:
Je hebt in je VM Settings de optie om differential disks te laten zien, zet dat aan, misschien dat je de disk dan wel kan selecteren. Als dat niet werkt, maak dan een bug report aan in de Bugtracker. Er zou namelijk volledige support moeten zijn voor VHD.
Dit werkt inderdaad prima! Die optie was me niet opgevallen, thanks! _/-\o_

(formatteert weer de Windows partitie ;))

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Move NOS --> VIRT :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1