Opgeblazen moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik heb een Socket 7 MB'tje van iemand die de twee AT-power-connectoren een keer verkeerdom heeft geplaatst. Het MB doet het niet meer. Kan dit komen omdat het MB hierdoor wordt opgeblazen? Is er een zekering die ik kan vervangen?
Het is niet zeker dat het probleem hier ligt, aangezien de gast van wie ik het heb ook zijn SIMM-sockets heeft gemold (knap he). Het moederbord piept wel bij het opstarten.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-09 14:34

Nessuno

io sono nessuno

ik vind ut nog knap dat ie nog piept

normaal fikken ze gelijk helemaal weg

kort om vervangen voor je de rest (vid kaart geluid enz ) ook nog mold >:)

Na rose e cient spin

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

IK heb ook een keer een MB'tje opgeblazen, verkeerd aangesloten. Wat bleek? Vlak bij de voedingconnector zat een diode die was gesprongen, ik heb toen gewoon de pinnetjes van de diode bij elkaar gedaan zodat ze contact maken, en hij deet ut weer.....
Check maar eens met een multimeter of er een diode is die ut niet meer doet.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
connectors verkeerd om plaatsen = R.I.P.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• botoo
  • Laatst online: 09-09 19:36

botoo

💀 too old to die young

Mb dat piept ???
lijkt mij dat er iets anders is overleden

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Alle diodes had ik al doorgemeten. Ze doen het allemaal nog. Ook is er zo op het gezicht geen schade aan componenten. Het mb doet het ook niet met alleen geheugen, videokaart en processor, terwijl die combinatie op een ander mb wel werkt. Het irritante is dat ook de simm-sockets beschadigd zijn (kromme contactjes), maar ik dacht dat die nu allemaal weer recht stonden. Volgens mijn multimeter maakten ze allemaal contact.

Verwijderd

Ligt het niet aan de voeding ? Die kan ook een klap krijgen

Try 's

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hoeveel piepjes ? constant = meestal mobo klote, 3(of zo) = geloof ik videokaart, 8 is ram (dus je simmen) ehh ik kan me ook vergissen :) dan is 3 ram en 8 video....
als je ken solderen kan je die rambanken nog wel vervangen, laag wattage boutje gebruiken, desoldeer lintje erlangs leggen.

suc6

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Pagina: 1