Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Avast gedeinstalleerd geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb afgelopen weken Avast anti virus uitgeprobeerd.
Na een poos te hebben geprobeerd vind ik het niks.
Nu heb ik heb gedeinstalleerd.
Het probleem nu is dat ik geen verbinding heb met internet.
Vista zegt van wel maar internet Explorer, Firefox, outlook, Windows update doen het allemaal niet.
Nu heb ik hem opnieuw geinstalleerd en met een externe tool van avast nogmaals gedeinstalleerd.
Maar weer geen internet.
Zelfde ook nog geprobeerd in veilige modus maar niks hoor.
Wanneer ik Avast opnieuw installeer heb ik wel weer internet.
Ik heb het hele register na gelopen en daar is niks meer te vinden.
Heb via ccleaner nog even opgeruimd en gekeken wat er opstart maar daar staat ook niks tussen.
Heeft iemand enig idee?

[specs]
Windows vista home premium 64bit
avast! Home Edition versie 4.8

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:41

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:41
laat maar ik zie dat je dat al had geprobeert

Verwijderd

Topicstarter
Amok schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:44:
[...]

laat maar ik zie dat je dat al had geprobeert
idd.
Die verwijderd echt alles wat een gewone uninstal wel eens wil laten staan.
Maar dat helpt ook niet.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Bekijk volgende website eens, weet niet of het voor jou zal helpen.

http://forum.avast.com/index.php?topic=43522.0

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Topicstarter
dj_vibri schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:50:
Bekijk volgende website eens, weet niet of het voor jou zal helpen.

http://forum.avast.com/index.php?topic=43522.0
Heb even gekeken en geprobeerd maar het helpt niet.

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

en wat krijg je terug indien je bv. google wil pingen?
Misschien domme vraag, maar uit je topic start kan ik niet uit opmaken welke fout 'internet explorer e.d.' geven.... Windows vista zegt van wel --> gewoon een het netwerk icoontje of heb je reeds geprobeerd om te pingen?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 20:07
Probeer eens een winsock reset; CMD uitvoeren als administrator, netsh winsock reset intypen en rebooten.
En heb je gecontroleerd of het DNS-gerelateerd is? Controleer sowieso de lan-instellingen (automatisch IP-adres, automatisch DNS-adres)
Verder kun je systeemherstel proberen, maar dat is niet echt een oplossing want dan kan dit alsnog allemaal weer gebeuren :P

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2018 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
dj_vibri schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:41:
en wat krijg je terug indien je bv. google wil pingen?
Misschien domme vraag, maar uit je topic start kan ik niet uit opmaken welke fout 'internet explorer e.d.' geven.... Windows vista zegt van wel --> gewoon een het netwerk icoontje of heb je reeds geprobeerd om te pingen?
Als ik ping naar google krijg ik de volgende uitslag:

Pingen naar www.l.google.com [74.125.79.147] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 74.125.79.147: bytes=32 tijd=19 ms TTL=245
Antwoord van 74.125.79.147: bytes=32 tijd=18 ms TTL=245

Ping-statistieken voor 74.125.79.147:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 18ms, Maximum = 19ms, Gemiddelde = 18ms

Firefox en Explorer zeggen alle 2 dat ze geen verbinding kunnen maken.
Chillosophy schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:45:
Probeer eens een winsock reset; CMD uitvoeren als administrator, netsh winsock reset intypen en rebooten.
En heb je gecontroleerd of het DNS-gerelateerd is? Controleer sowieso de lan-instellingen (automatisch IP-adres, automatisch DNS-adres)
Verder kun je systeemherstel proberen, maar dat is niet echt een oplossing want dan kan dit alsnog allemaal weer gebeuren :P
Ik heb die reset geprobeerd maar helpt ook niks.
Alle lan instellingen zijn ook goed.
Systeemherstel maakt ook niks uit.
werkt niet.
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:52:
How about telnet?

Kan je wel telnet tweakers.net 80

doen? Installeert Avast niet ook allemaal plugins bij de genoemde appliccatie (phising filters) en doen die nu lastig?
Ik heb werkelijk waar alles van avast verwijderd.
Of er moet idd ergens nog iets staan. maar zover ik kan zien draait er niks meer van Avast.

Edit

Bij internet explorer heb je ook de keuze om verbindings problemen vast te stellen.
Wanneer ik dat doe krijgt ik de melding dat er geen verbindings problemen zijn.
Wanneer ik dan naar bijv. google wil krijg ik de melding :
De webpagina kan niet worden weergegven.

Ik heb ondertussen alle netwerkapparatuur gereset.
Maar dat helpt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 14:29 . Reden: extra informatie ]

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:06:

Als ik ping naar google krijg ik de volgende uitslag:

Pingen naar www.l.google.com [74.125.79.147] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 74.125.79.147: bytes=32 tijd=18 ms TTL=245

Ping-statistieken voor 74.125.79.147:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 18ms, Maximum = 19ms, Gemiddelde = 18ms

Firefox en Explorer zeggen alle 2 dat ze geen verbinding kunnen maken.
Wonderbaarlijk maar Windows is correct dan wanneer hij zegt dat er wel degelijk een internet verbinding is :)
Kan je eens via internet explorer naar de 'about' scherm gaan en vermelden of er hier wel degelijk info. over IE7 instaat? (was het ergens op een forum tegen gekomen, weet alleen niet meer waar :) ).

Standaard staat de 'about' screen in IE 7 op volgende locatie: Naast 'tools' heb je een dubbel pijltje, vervolgens "Help" en hieronder "About Internet Explorer".

bijkomend vraagje: heb je nog andere antivirus/firewall/... software draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door dj_vibri op 15-04-2009 14:27 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
dj_vibri schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:26:
[...]

Wonderbaarlijk maar Windows is correct dan wanneer hij zegt dat er wel degelijk een internet verbinding is :)
Kan je eens via internet explorer naar de 'about' scherm gaan en vermelden of er hier wel degelijk info. over IE7 instaat? (was het ergens op een forum tegen gekomen, weet alleen niet meer waar :) ).

Standaard staat de 'about' screen in IE 7 op volgende locatie: Naast 'tools' heb je een dubbel pijltje, vervolgens "Help" en hieronder "About Internet Explorer".

bijkomend vraagje: heb je nog andere antivirus/firewall/... software draaien?
Versie 7.0.6001.18000 64bit edition
Versleutelingssterkte: 256-bits
Product-id: daar staan een aantal cijfers :P
Inclusief updates:0.

Nee verder draait er helemaal niks.

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

hmmm.... nu eerst terug verder werken en deze avond nog enkele pogingen ondernemen ;)
I'll check the topic :)

Verwijderd

Topicstarter
dj_vibri schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:35:
hmmm.... nu eerst terug verder werken en deze avond nog enkele pogingen ondernemen ;)
I'll check the topic :)
mijn dank is groot :P

Werkze

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Geen firewall rule die browsers tegenhoudt op poorten?

Firewall in zoekbalk typen en "Firewall met geavanceerde" openen, daar eens in rules kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Graviton12 op 15-04-2009 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:46:
Geen firewall rule die browsers tegenhoudt op poorten?

Firewall in zoekbalk typen en "Firewall met geavanceerde" openen, daar eens in rules kijken?
Is er toevallig een optie dat je me hier een beetje doorheen lootst? :P

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
'Start' knop, dan krijg je er net boven een zoekfunctie, type je 'firewall', dan zie je normaal gezien boven de zoek functie alles wat Vista vindt, daar klik je op 'Firewall geavanceerd'.
In het scherm wat je dan krijgt zie je rechts 'incoming' en 'outgoing' rules (regels voor binnenkomende en uitgaande), klik daar op de uitgaande, dan krijg je een lijst van alle regels die de firewall bepaalt.
Dan kan je eens kijken of er toevallig geen dingen van 'core networking' uitgeschakeld zijn bv.
Staan er nog een hele hoop maar kijk die eerst eens na of zet een printscreen van die regels.

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:24:
'Start' knop, dan krijg je er net boven een zoekfunctie, type je 'firewall', dan zie je normaal gezien boven de zoek functie alles wat Vista vindt, daar klik je op 'Firewall geavanceerd'.
In het scherm wat je dan krijgt zie je rechts 'incoming' en 'outgoing' rules (regels voor binnenkomende en uitgaande), klik daar op de uitgaande, dan krijg je een lijst van alle regels die de firewall bepaalt.
Dan kan je eens kijken of er toevallig geen dingen van 'core networking' uitgeschakeld zijn bv.
Staan er nog een hele hoop maar kijk die eerst eens na of zet een printscreen van die regels.
Alles staat ingeschakeld bij 'Core networking'

Alsnog even een paar print screentjes:
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m101/blaten/Firewall1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m101/blaten/Firewall2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m101/blaten/Firewall3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m101/blaten/Firewall4.jpg

(als je het niet kunt lezen wil ik ze ook wel even mailen.)

Verwijderd

heb je toevallig nog een proxy ingevuld bij de installatie???
In je inernet instellingen even kijken.

avast wil nog wel eens een proxy gebruiken bij het scannen van de internet pagina's...

Internet opties-> verbindingen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:49:
heb je toevallig nog een proxy ingevuld bij de installatie???
In je inernet instellingen even kijken.

avast wil nog wel eens een proxy gebruiken bij het scannen van de internet pagina's...

Internet opties-> verbindingen...
Staat niks

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga naar een verjaardag.
Als je nog wat post lees ik dan vanavond weer.

Verwijderd

Topicstarter
Na een iets te lange verjaardag ben ik weer paraat voor een paar oplossingen O-)

Nou heb ik voor de gein even AVG free geïnstalleerd.
Maar dat maakt dus ook geen zak uit.

Het avast forum zelf is ook erg "actief".
De laatste login van de beheerder(!!!!!!!!) was za nov 08, 2008 1:59 pm.
http://forum.avast.nl/viewforum.php?f=1
Ik heb onderhand al 3 keer contact geprobeerd te zoeken via de helpdesk.
Maar zelfs daar word niet op geantwoord.
Ik vind het rond uit belachelijk dat het bedrijf zelf niet eens reageert.
Hopelijk weten jullie nog iets.
Ik lees het morgen avond pas weer.

Edit
Ondertussen nogmaals systeem herstel geprobeerd.
Maar het helpt geen ene flikker. :(

Volgende keer als je iets wilt toevoegen binnen 24 uur, edit knop gebruiken. :)

[ Voor 81% gewijzigd door een moderator op 17-04-2009 04:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
(add moderator: Sorry :D )

Hmmz zelfs wanneer ik Avast opnieuw installeer maakt het niks meer uit.
Ik ga nu windows of opnieuw installeren of repareren.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:16:
(add moderator: Sorry :D )

Hmmz zelfs wanneer ik Avast opnieuw installeer maakt het niks meer uit.
Ik ga nu windows of opnieuw installeren of repareren.
Wat gebeurt er als je ipv een adres een ipadres intikt in je browser?

Mischien eens keer systeemherstel?

Toevallig een paar updates geinstalleerd dezelfde dag? Dit grapje namelijk eens meegemaakt , bleek er een update dwars te zitten

Verwijderd

Topicstarter
marc181982 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:20:
[...]

Wat gebeurt er als je ipv een adres een ipadres intikt in je browser?

Mischien eens keer systeemherstel?

Toevallig een paar updates geinstalleerd dezelfde dag? Dit grapje namelijk eens meegemaakt , bleek er een update dwars te zitten
Systeemherstel haalt niks uit.
Krijg meteen een bericht van Avast dat de licentie verlopen is, en dat ik een pro versie moet kopen.
Nope niks geen updates gedaan.
Dat van de ip adres ipv een gewoon www adres ga ik nu even proberen.
Dat maakt niks uit.

Ik ben net nogmaals in het register wezen kijken en toch weer een X aantal registers gevonden van Avast.
Waaronder de volgende

Naam: DeviceDesc
Type: REG_SZ
Gegevens: avast! Self Protection
Map: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY\0000

Gegevens: avast! Network Shield Support
Map: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\Root\LEGACY_ASWTDI\0000

Map: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Enum\Root\LEGACY_ASWSP\0000

Map: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Enum\Root\LEGACY_ASWTDI\0000

Map: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_ASWSPI\0000

Map: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_ASWTDII\0000

Deze zijn niet te verwijderen.
Enig idee hoe ik ze eruit krijgt?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 14:45 ]

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:31:
[...]
Ik ben net nogmaals in het register wezen kijken en toch weer een X aantal registers gevonden van Avast.
Waaronder de volgende
*knip*
Deze zijn niet te verwijderen.
Enig idee hoe ik ze eruit krijgt?
Dit doet me herinneren aan een probleem dat ik een keer had met het verwijderen van Norton versie zoveel: soortgelijke registry-entries waren niet te verwijderen, maar die waren niet de oorzaak maar meer het gevolg had ik de indruk.

Wat bleek namelijk: div. netwerkservices hadden links/dependencies naar/met reeds verwijderde Norton services/bestanden.
Via start>run>services.msc de div. services bekeken, en daar stonden nog wat Norton zaken in met een afwijkende naam (symtdi.sys o.i.d. bij in ieder geval de DHCP service, rest weet ik niet meer).
Vervolgens bleek die bestandsnaam nog tig keer in het register voor te komen. Na het verwijderen daarvan (die entries konden wel weg), werkte internet weer.

Kortom, misschien dat er nog avast services/bestanden gestart (willen) worden met een naam waar geen 'avast' in zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:31:
[...]

Dit doet me herinneren aan een probleem dat ik een keer had met het verwijderen van Norton versie zoveel: soortgelijke registry-entries waren niet te verwijderen, maar die waren niet de oorzaak maar meer het gevolg had ik de indruk.

Wat bleek namelijk: div. netwerkservices hadden links/dependencies naar/met reeds verwijderde Norton services/bestanden.
Via start>run>services.msc de div. services bekeken, en daar stonden nog wat Norton zaken in met een afwijkende naam (symtdi.sys o.i.d. bij in ieder geval de DHCP service, rest weet ik niet meer).
Vervolgens bleek die bestandsnaam nog tig keer in het register voor te komen. Na het verwijderen daarvan (die entries konden wel weg), werkte internet weer.

Kortom, misschien dat er nog avast services/bestanden gestart (willen) worden met een naam waar geen 'avast' in zit ;)
Deze registers zijn niet te verwijderen.
Ik zal eens kijken of er idd andere bestanden zijn.
Alvast bedankt!

• 3dfx
  • Niet online
FF gekeken of ik nog wat kon vinden over de problemen met services & dependencies die ik had na verwijderen van Norton, en zowaar:
http://www.bl.com/moshe/text/quiddities/norton_errors.html

In het register zouden die Avast dingen misschien ook kunnen staan bij "DependOnService" entries van de services die betrekking hebben op netwerk/internet (voor Norton waren dat DHCP en NetBT in HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\).

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:38:
FF gekeken of ik nog wat kon vinden over de problemen met services & dependencies die ik had na verwijderen van Norton, en zowaar:
http://www.bl.com/moshe/text/quiddities/norton_errors.html

In het register zouden die Avast dingen misschien ook kunnen staan bij "DependOnService" entries van de services die betrekking hebben op netwerk/internet (voor Norton waren dat DHCP en NetBT in HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\).
Ik heb even gekeken maar kan geen link leggen tussen de bestanden die ik er heb staan en avast.

Edit
Ik heb Avast weer opnieuw geinstalleerd waardoor ik weer internet heb.
Nu probeer ik hem te verwijderen met Revo Uninstaller.

Helpt ook niet

Edit 2
Weer opnieuw geïnstalleerd en nu weer internet.
Ik wacht nog even af of ik iets hoor van avast zelf na 4mailtjes.
En anders zit er niks anders op dan of er aan wennen of Vista opnieuw installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:45 . Reden: nieuwe actie ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor degene die iets kunnen met dit hijackthis log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 12:53:17, on 20-4-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18226)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O4 - HKLM\..\Run: [HDAudDeck] "C:\Program Files (x86)\VIA\VIAudioi\VDeck\VDeck.exe" -r
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O13 - Gopher Prefix:
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: ASDR - Unknown owner - C:\Windows\SysWOW64\ASDR.exe
O23 - Service: ATK Fast User Switch Service (ATKFUSService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\ATKFUSService.exe (file missing)
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 4495 bytes

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 13:00 ]

• paulhekje
  • Laatst online: 18-11 17:08
de analyse van je logfile kan hier: http://www.hijackthis.de
ziet er goed uit...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:20:
Voor degene die iets kunnen met dit hijackthis log:

End of file - 4495 bytes
Er staan geen "enge" dingen in, maar wat mij vooral opvalt is dat er bij nogal wat belangrijke zaken (die "af fabriek" door microsoft meegeleverd worden in Windows) staat "File missing"* :?

alg.exe. heeft bijv. direct met netwerk/internet te maken, zie http://www.liutilities.co...kspro/processlibrary/alg/
The alg.exe file’s absence would cause the security protocols to block communication ports, or for network administrators to consciously open numerous ports on the firewall that would create immense network vulnerability and potential threats.
*Of komt dat doordat het register van Vista anders verwerkt wordt door Hijackthis?

[ Voor 6% gewijzigd door 3dfx op 22-04-2009 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:18:
[...]

Er staan geen "enge" dingen in, maar wat mij vooral opvalt is dat er bij nogal wat belangrijke zaken (die "af fabriek" door microsoft meegeleverd worden in Windows) staat "File missing"* :?

alg.exe. heeft bijv. direct met netwerk/internet te maken, zie http://www.liutilities.co...kspro/processlibrary/alg/

[...]

*Of komt dat doordat het register van Vista anders verwerkt wordt door Hijackthis?
Ik heb geen idee of het register anders word verwerkt.
Op dit moment ben ik een back-up aan het maken van belangrijke zaken.
Ik heb van de week contact gehad met iemand van avast.
Die vroeg om het logfile van hijackthis.
Nadat ik hem die heb gemailt was het stil.
Kreeg vanochtend een mailtje terug waarin stond dat hun ook niet wisten hoe het kon.
De enige oplossing die ze hadden was Windows opnieuw installeren.
Dus dat ga ik nu dan maar doen.
Pagina: 1