Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardware electrocuteren

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Een beetje vreemd topic misschien...

Ik heb wel eens bij een winkel gezien, dat deze als er een vage klacht is wat betreft electronica dat ze een soort apparaatje erop zetten om deze te electocuteren. zodat er bij de importeur geen gezeur is dat deze het soms wel doet en soms niet, zodat er gewoon een nieuwe voor terug komt.

Het was een soort van aansteker (elektrische onsteking), met daaruit een vertakking gemaakt met een koperdraad.
Ze zetten dan het koperdraad op een uiteinde van een printplaatje en de "aansteker" houden ze in het midden van het printplaatje, zodat hier statische electrischetijd inslaat.

Ik wil een soort van zelfde apparaatje maken, alleen heb ik geen idee hoe dit aan te pakken.
Ik heb al via google gezocht, maar kom nergens informatie tegen om dit zelf te maken.

Iemand die mij kan helpen?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.m-voorloop.nl/html/experiment29.html

en leef je uit ;)

Jouw schakeling heet trouwens "Cascade"

[ Voor 24% gewijzigd door keur0000 op 15-04-2009 12:30 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sorry, een apparaat wat ervoor zou zorgen dat je onterecht garantie kan claimen vind ik te ver gaan. Slotje.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.