Touchscreen aansturen met zelfgemaakte interface

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.dentifier
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 14:30
Beste Tweaker,

Binnenkort wil ik een touchscreen in mijn kamer plaatsen.
Hierop wil ik dan graag een eigen menu creëren, zodat er gemakkelijk foto's/muziek/films op afgespeeld kunnen worden, en misschien lichte toepassingen voor domotica op gedraaid kunnen worden (amd3000+).

Omdat ik de ballen verstand heb van programmeren, maar het wel graag wil leren, wil ik jullie graag een aantal vragen voorleggen:

- Welk besturingssysteem is het beste om te gebruiken?
- Welke programmeertaal kan ik het beste leren, welke voor een leek niet al te moeilijk is om binnen niet al te lange tijd te beheersen?
- Welke taal wordt doorgaans gebruikt om commando's te creëren om domotica aan te sturen?

Bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een touchscreen is, doorgaans, gewoon een vervanging voor de muis. Met multi-touch etc. worden de mogelijkheden al iets anders (en daar zijn vaak wel SDK's voor). Maar voor de rest boeit het voor je programma niet; je ontvangt "gewoon" 'mousevents' omdat je OS de touch interface zal 'converteren' naar generieke signalen. Os en taal zijn dus ook (relatief) niet relevant.

Overigens; als je de ballen weet van programmeren, zoals je aangeeft, dan zou ik gewoon eerst eens beginnen met stap 1 ("hello world" in eender welke taal) en dan pas verder gaan kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 15-04-2009 11:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat is het probleem met gewoon Windows draaien met een Media Center applicatie (of versie van Windows)?

Verder snap ik niet helemaal wat t in PRG doet omdat je niet kunt programmeren zoals je zelf zegt. Zoek eerst eens wat er allemaal waarmee kan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:10
A fijn, een nieuwe "deze taal moet je gebruiken" "nee deze!" discussie.
Er valt echt niks over te zeggen, het is net waar je ervaring mee heb. Ik neem aan dat je wel ervaring met windows hebt dus dan ligt dat voor de hand (maar ik kan er natuurlijk naast zitten). Hier zijn legio programmeertalen en -omgevingen voor te vinden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sig69 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:01:
A fijn, een nieuwe "deze taal moet je gebruiken" "nee deze!" discussie.
En inderdaad; daar wil ik het verder dan ook bij laten nu er nog geen talen genoemd zijn :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 15-04-2009 12:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.