Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] NTOSKRNL.EXE ontbreekt of is beschadigt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een stom dilemma en volgens mij heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd, maar misschien en hopelijk hebben julle nog een idee.

Ik heb het volgende al gedaan:
  • boot.ini verwijderd en opnieuw aangemaakt bootcfg /rebuild
  • chkdsk /r
  • expand ntoskrnl.ex_ van de cd naar ..\system32
  • ntoskrnl.exe gekopieerd uit de driver cache naar ..\system32
  • system, default, sam, security en software gekopieerd uit een snapshot en gekopieerd naar ..\system32\config
  • Geheugen vervangen
Het is een schone installatie. Deze pc had eerst last van vage vast lopers. Toen is de pc opnieuw geinstalleerd met de restore cd's van HP. Vervolgens volledig geupdate en na 1,5 week goed draaien krijgt deze spontaan deze melding.

Iemand nog suggesties?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welk OS?

Wat als je m.b.v. een Windows-install cd je een recovery uitvoert?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:47:
Welk OS?

Helemaal vergeten. Het is een Windows XP Professional. De recovery heb ik nog niet gedaan en persoonlijk heb ik hiet niet echt goeie ervaringen mee, maar ga het gelijk ff uitvoeren.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je zou de volgende stappen kunnen proberen:
[list=1]
• Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.
• Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.
• In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.
• Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.
• Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
• You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.
• Type exit to reboot the computer.
[/list]

edit: blijft lastig lezen:)

Mocht dat niet werken is waarschijnlijk je XP erg corrupt en kan je die beter opnieuw installeren, omdat je hem pas een week geleden geinstalleerd hebt is het misschien raadzaam om even een grondige harde schijf test uit te voeren.

[ Voor 1% gewijzigd door Afvalzak op 15-04-2009 11:02 . Reden: Foutje ]

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
afvalzak schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:53:
Je zou de volgende stappen kunnen proberen:
  1. Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.
  2. Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.
  3. In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.
  4. Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.
  5. Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
  6. You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.
  7. Type exit to reboot the computer.
Mocht dat niet werken is waarschijnlijk je XP erg corrupt en kan je die beter opnieuw installeren, omdat je hem pas een week geleden geinstalleerd hebt is het misschien raadzaam om even een grondige harde schijf test uit te voeren.
Als 3e punt in mijn lijstje staat die er al tussen. Gelukkig heb ik al wat ervaring met betrekking tot deze situaties, maar nog nooit zo'n hardnekkige. Opnieuw installeren is altijd een mogelijkheid, maar zou het graag willen voorkomen.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik heb dit probleem eens opgelost door met een BartPE cd de ntoskrnl.exe van de bartpecd naar de harde schijf te kopieren. Sindsdien het probleem niet meer gehad. De BartPE cd heb ik gebouwd met dezelfde cd als waarmee ik die pc had geinstalleerd, maar dat zou niet moeten uitmaken.

Wellicht kun je dus ook een NTOSKRNL.EXE van een andere pc kopieren en dan van floppy of usb booten en deze naar je pc zetten.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Check ook de harddisk eens op fouten met (bij voorkeur) tooltje van de betreffende fabrikant.
En anders heeft HP in het BIOS volgens mij ook een optie om div. hardware te testen, waaronder de HDD + mem.

Heb namelijk wel eens meegemaakt dat de HDD aan het aftakelen bleek te zijn (bad sectors/lost clusters e.d.): windows werd eerst steeds trager/liep vast, met op een gegeven moment die NTOSKRNL.EXE melding.

Ook het systeemgeheugen zou je nog voor de zekerheid kunnen testen via dat HP bios of Memtest cd'tje.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:47:
Welk OS?

De Recovery optie staat er niet eens tussen.
Alleen ENTER voor installeren, R voor Repair Console en F3 voor opnieuw opstarten.
Iva_Bigone schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:06:
Check ook de harddisk eens op fouten met (bij voorkeur) tooltje van de betreffende fabrikant.
En anders heeft HP in het BIOS volgens mij ook een optie om div. hardware te testen, waaronder de HDD + mem.

Heb namelijk wel eens meegemaakt dat de HDD aan het aftakelen bleek te zijn (bad sectors/lost clusters e.d.): windows werd eerst steeds trager/liep vast, met op een gegeven moment die NTOSKRNL.EXE melding.

Ook het systeemgeheugen zou je nog voor de zekerheid kunnen testen via dat HP bios of Memtest cd'tje.
Ben nu bezig met de DPS test van HP.

Maar ik moet die Windows weer in de benen hebben zodat ik iig de pc weer werkend heb.
Je zou zeggen dat met een herstelpunt terugzetten en de NTOSKRNL.EXE te vervangen of van cd of de driver cache dat windows weer moet gaan draaien of in ieder geval een andere melding moet geven.

-edit-
DPS Test is geslaagd zonder fouten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

We have a winner.
Maar ik moet die Windows weer in de benen hebben zodat ik iig de pc weer werkend heb.
Je zou zeggen dat met een herstelpunt terugzetten en de NTOSKRNL.EXE te vervangen of van cd of de driver cache dat windows weer moet gaan draaien of in ieder geval een andere melding moet geven.
Expanden vanaf een zelfde-patchlevel source, desnoods met BartPE in dit geval.

ntoskrnl.exe van een RTM CD zou ik niet doen om logische redenen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:08:
[...]

We have a winner.

[...]

Expanden vanaf een zelfde-patchlevel source, desnoods met BartPE in dit geval.

ntoskrnl.exe van een RTM CD zou ik niet doen om logische redenen ;)
Een retail cd heeft de optie wel om in recovery mode te draaien. Dit zijn wel degelijk 2 verschillende dingen. Zeg dan geen Recovery mode als je Repair Console bedoeldt, althans zo denk ik dan.
Dit heeft niks te maken met jouw post.

Maar een zelfde patchlevel source te gebruiken gaat lastig worden, want het de installatie is geupdate met SP3. Maar je kunt de ntoskrnl.exe wel uit de driver cache halen, dit zou dezelfde versie moeten zijn.

Om een heel lang verhaal kort te maken, ik heb de hardeschijf en het geheugen preventief vervangen en een nieuwe installatie gedraait. Jammer van die 2 uur werk, maar inmiddels een acronis image gemaakt en als het nu nog fout gaat, dan gooi ik persoonlijk die pc het raam uit.

Want hij is dan aan vervanging toe :D
Pagina: 1