Toon posts:

Mogelijk om iPod aan te sluiten op portable dvd-speler?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens winkel zou het niet mogelijk zijn om m'n iPod Classic aan te sluiten op een portable DVD-speler met AV-ingang.
Ik zou toch hier nogeens deze vraag willen voorleggen. Is dit nou echt niet mogelijk?
Zo ja, waar moet je bij de aanschaf van een portable DVD-speler op letten? En hoe dan aan te sluiten? Is het dan ook mogelijk, bij een speler net 2 schermpjes, om op beide schermpjes beeld te krijgen?

Ik ben in het bezit van een composiet AV-kabel (sluit m'n iPod hiermee namelijk op m'n flatscreen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Als je een een composiet AV-kabel hebt voor je iPod en de dvd-speler een AV-input heeft met die pluggen, dan moet dat echt gewoon werken. En anders je iPod meenemen naar de winkel? Volgens mij praat de verkoper namelijk een beetje onzin.

(je bent overigens niet zelf in het bezit van die kabel, die kabel is in jouw bezit...)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

De meeste portable dvd-spelers die ik heb gezien hadden een av-uitgang. Zodat je dus het beeld van die speler op een tv kon laten zien. Je moet dus even goed uitzoeken of de aansluiting op de speler een ingang of een uitgang is. Jij zoekt dus een speler met een av ingang.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 15-04-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 10:54
Je bedoeld dus een portable DVD speler voor in de auto? Hoe belangrijk is het dat de DVD afspeelfunctie er is? Koop gewoon anders 2 kleine LCD schermpjes met composietingang en je bent er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Werkt perfect, het enige wat nodig is waarschijnlijk een kabeltje/verloopplug. De meeste portable dvdspelers hebben namelijk een 3,5mm jack als AV ingang. Die worden dan meestal ook geleverd met een kabel/verloopplug die de 3,5mm jack omzetten in de standaard composite kabels (rood/wit/geel). Hierna is het dus een kwestie van aansluiten eneen video afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:09:
Je bedoeld dus een portable DVD speler voor in de auto? Hoe belangrijk is het dat de DVD afspeelfunctie er is? Koop gewoon anders 2 kleine LCD schermpjes met composietingang en je bent er ook.
Op zich is de DVD afspeelfunctie niet zo belangrijk. Maar ik vraag me af of 2 losse lcd schermpjes goedkoper zijn dan zo'n set met speler. Heb je misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kenny89 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:38:
Werkt perfect, het enige wat nodig is waarschijnlijk een kabeltje/verloopplug. De meeste portable dvdspelers hebben namelijk een 3,5mm jack als AV ingang. Die worden dan meestal ook geleverd met een kabel/verloopplug die de 3,5mm jack omzetten in de standaard composite kabels (rood/wit/geel). Hierna is het dus een kwestie van aansluiten eneen video afspelen.
Heb je dan ook op BEIDE schermpjes beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Dat ligt eraan hoe dat is aangesloten met die schermpjes.

Als de ene aan de andere zit aangesloten, dan sluist hij het dus door.

Als ze allebei apart op de DVD speler zitten aangesloten dan gaat dat idee niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:11:
[...]

Heb je dan ook op BEIDE schermpjes beeld?
De meeste enkele en dubbele portable dvdspelers hebben op het basisstation (bij een dubbel scherm) een AV ingang. Hierdoor krijg je dus op beide schermen de film op je iPod te zien bijvoorbeeld. De meeste portable dvdspelers werken daarmee. Persoonlijk zou ik een Philips/Sony aanraden.
Pagina: 1