Spam via T.net? *nee*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Geen idee waar het precies thuishoort, ik probeer het maar hier. Vandaag kreeg ik op mijn gmail zowaar spam. Dat gmail adres is nochtans een "serieus" emailadres dat ik maar op een beperkt aantal sites gebruik, om precies te zijn de sites waar ik financiële transacties doe. Dat zijn dus PayPal, Amazon, eBay en Tweakers.net. Nu heb ik plots spam van Markplaats.nl, een site waar ik als Belg nog nooit geweest ben. Het is dus niet gek dat ik in eerste instantie naar de enige Nederlandse site kijk waar dit specifieke emailadres gekend is... Welke commerciële partners hebben toegang tot de klantengegevens van T.net?

Update: eBay is dus de schuldige :(

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 15-04-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:56
Marktplaats.nl is een dochter van eBay, dus ik denk dat je het in die hoek moet gaan zoeken. Ook Paypal is een bedrijf van eBay.

[ Voor 38% gewijzigd door sh4dow op 15-04-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Ik zou het persoonlijk, als ik het zo lees eerder zoeken bij eBay, Marktplaats.nl is namelijk overgenomen door eBay. Maar ik kan hier verder ook niets over zeggen omdat serverbeheer niet mijn functie is bij t.net ;)

Spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Bedoel je de NS treinkaart mail van marktplaats? Die kreeg ik ook, volgens mij via mijn eBay adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

zeef schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:35:
Bedoel je de NS treinkaart mail van marktplaats? Die kreeg ik ook, volgens mij via mijn eBay adres.
Same here, ik dacht eerst dat die kwam via een bod van marktplaats

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier ook de treinkaart mail van Marktplaats. En volgens mij ook op het adres wat ik gebruik voor eBay. Ik denk dus dat je het bij eBay moet gaan zoeken ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ja, inderdaad, de treinkaart-spam.
Beste Marktplaats-gebruiker,

Marktplaats.nl heeft een exclusieve aanbieding voor u: een dag lang onbeperkt treinen door heel Nederland voor maar € 17,95!

De kaarten voor dit actietarief zijn te koop t/m 3 mei 2009 en te gebruiken t/m 28 juni 2009. U kunt met de dagkaart op weekdagen reizen vanaf 9 uur en in het weekend de hele dag.

Lees meer

Met vriendelijke groeten,
Het team van Marktplaats.nl

PS: Er is een beperkt aantal kaarten voorradig: OP=OP.
Ach zo, ik wist niet dat eBay zich inhield met vage sites zoals marktplaats :| Sorry T.net, dat ik even jou verdacht. ;) Geef toe dat mijn denkpiste niet onlogisch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wel onlogisch, T.net stuurt geen spam ;)

Er wordt al genoeg gegenereerd in de HK :X

[ Voor 41% gewijzigd door Motrax op 15-04-2009 10:58 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

YellowOnline schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:56:
Sorry T.net, dat ik even jou verdacht. ;) Geef toe dat mijn denkpiste niet onlogisch was.
Het is juist niet logisch :)

Elke site die je noemt, behalve Amazon, heeft een Nederlandse website en dan verdenk je de enige die niks met NS of marktplaats te maken heeft.

Logische beredenering zou zijn:
1. Email van marktplaats
2. Surf naar marktplaats.nl
3. Verrek dezelfde aanbieding staat bovenin
4. Op "Over marktplaats.nl" klikken
5. "Marktplaats.nl is een eBay onderneming. Lees meer over eBay en andere eBay ondernemingen zoals PayPal, Skype, Kijiji en andere zusterbedrijven van Marktplaats.nl."

;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:16:
[...]

Het is juist niet logisch :)

Elke site die je noemt, behalve Amazon, heeft een Nederlandse website en dan verdenk je de enige die niks met NS of marktplaats te maken heeft.

Logische beredenering zou zijn:
1. Email van marktplaats
2. Surf naar marktplaats.nl
3. Verrek dezelfde aanbieding staat bovenin
4. Op "Over marktplaats.nl" klikken
5. "Marktplaats.nl is een eBay onderneming. Lees meer over eBay en andere eBay ondernemingen zoals PayPal, Skype, Kijiji en andere zusterbedrijven van Marktplaats.nl."

;)
Mijn redenering was op de .nl gestoeld. Ik kom namelijk nooit op ebay.nl of paypal.nl. Ik wist dus helemaal niet dat marktplaats.nl van ebay was, en na spam van hen naar hun site surfen is niet echt een verstandige zet :P Maar goed, mea culpa. En eBay krijgt een heel boos telefoontje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Meld je dan ook meteen dat je wel akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden en het privacy beleid, waaronder:
Marketing

Wij verkopen of verhuren je persoonlijke gegevens niet aan derden voor marketingdoelen zonder je uitdrukkelijke toestemming. Om onze diensten, inhoud en reclame te verbeteren en te personaliseren, kunnen wij gegevens die wij van jou ontvingen, combineren met gegevens die wij verkregen van andere bedrijven. Indien je geen marketingberichten wilt ontvangen van ons of niet wenst deel te nemen aan onze programma’s om reclame af te stemmen op je behoeften, kun je dit kosteloos aangeven door je voorkeuren in Mijn eBay aan te passen of de instructies in marketingberichten of reclameboodschappen te volgen.
en
[q]Wij verzamelen persoonlijke gegevens in de eerste plaats om je een veilige, vlotte, efficiënte, en aangepaste ervaring te bieden. Je gaat ermee akkoord dat wij je persoonlijke gegevens kunnen gebruiken:
[...]
• om je op de hoogte te houden van onze diensten en van de diensten van onze verbonden en geassocieerde vennootschappen, alsook van gerichte marketingcampagnes, aanpassingen van onze diensten en promotieacties op basis van je voorkeuren

;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:56:
Ach zo, ik wist niet dat eBay zich inhield met vage sites zoals marktplaats :| Sorry T.net, dat ik even jou verdacht. ;) Geef toe dat mijn denkpiste niet onlogisch was.
Er kan inderdaad niet ontkend worden dat je redenatie aan enige logica onderhevig was, maar je hebt ook echt niet verder gekeken dan je neus lang is. Jouw redenatie: marktplaats == nederland, t.net == nederlands, dus t.net == schuldig. Verder heb je niet gekeken. BtM909 verwijst al naar de privacy policy van ebay, maar het minste wat je had kunnen doen was de policy van t.net bekijken. Je redenatie is op zich niet heel gek maar in de privacy staat het volgende:
Tweakers.net zal jouw contactgegevens niet aan groepsmaatschappijen of andere derden verkopen, tenzij je daarvoor voorafgaande ondubbelzinnige toestemming hebt gegeven aan Tweakers.net.
Hier staat m.i. heel duidelijk dat waar jij t.net van beschuldigde niet kan, tenzij ze hun eigen privacy policy overtreden (dat lijkt me heel erg sterk). Logica dicteert dan dat je verder gaat kijken, waarbij de door BtM909 beschreven beredenering niet zo'n gekke zou zijn.

Ik zou zeggen, volgende keer iets langer nadenken en uitzoeken voor je met een beschuldigende vinger gaat wijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zullen we het verder hierbij laten? Waar de redenatie vanaf komt boeit niet, er werd geen beschuldiging geuit, alleen een vraag gesteld. Vragen staat vrij. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1