Toon posts:

RJ45 naar RJ11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraagje. Wij hebben thuis ISDN (standaard kpn 2 lijnen). Dit wordt ergens omgezet naar analoog (hebben geen ISDN telefoons namelijk). Uit het NT1 kastje heb ik een cat5 kabel naar de ISDN-kaart in m'n computer (dat is wel ISDN) met een RJ45 aansluiting.
Nu wil ik op deze lijn een een telefoon aansluiten met RJ11 aansluiting. Kan ik dan gewoon een verloopkabel zoals deze daarvoor nemen? Als dat kan, moet ik er dan een gewone analoge telefoon op aansluiten of een ISDN telefoon?

Alvast bedankt voor de hulp!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 16:08

ralpje

Deugpopje

Je kan geen analoge telefoon op een S0 bus aansluiten. Je zal dus een ISDN telefoon moeten hebben. En die slikken RJ45 stekkers :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.
Er zijn (volgens mij) ook isdn telefoons met RJ11, of is dat niet zo?

Verwijderd

Nee je kan alleen rj11 (analoge telefoon) op je basis station aansluiten. (als je die hebt)
Isdn Telefoons met rj11 bestaan naar mijn weten niet zou ook erg onlogisch zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. 1 van deze telefoons kan ik direct op het NT1 kastje aansluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 09:59 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 12:22
voor het aansluiten van een analoge telefoon op het isdn netwerk kun je een quattro fox gebruiken

deze zijn vaak voor een paar tientjes ofzo wel te vinden op marktplaats

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

shure-fan schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:47:
voor het aansluiten van een analoge telefoon op het isdn netwerk kun je een quattro fox gebruiken

deze zijn vaak voor een paar tientjes ofzo wel te vinden op marktplaats
Zoek dan wel naar quatro vox met een v, dat gaat makkelijker :D

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Quatro vox is aanwezig. Maar ik wil die ISDN lijn (zit een nummer op aangesloten) gaan gebruiken. Dus moet een ISDN telefoon kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ISDN telefoon gekocht. Helaas werkt het niet.

Kan iemand wellicht vertellen hoe dat komt?

We hebben het volgt:
isdn2 NT1 model s6. Onder het NT kastje zitten 4 openingen.
links gaat ie naar een standaard telefoonaansluiting, tweede van links gaat naar de quatrovox, de derde van links gaat naar de ISDN kaart in de computer met een CAT5 kabel (deze wil ik gebruiken voor de ISDN telefoon) de 4 van links is de stroom aasluiting. Deze wordt niet gebruikt (is dus leeg).

Wie weet wat het probleem is?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:37:
Ik heb nu een ISDN telefoon gekocht. Helaas werkt het niet.

Kan iemand wellicht vertellen hoe dat komt?

We hebben het volgt:
isdn2 NT1 model s6. Onder het NT kastje zitten 4 openingen.
links gaat ie naar een standaard telefoonaansluiting, tweede van links gaat naar de quatrovox, de derde van links gaat naar de ISDN kaart in de computer met een CAT5 kabel (deze wil ik gebruiken voor de ISDN telefoon) de 4 van links is de stroom aasluiting. Deze wordt niet gebruikt (is dus leeg).

Wie weet wat het probleem is?
Misschien moet je het msn nummer in de telefoon invoeren.Kan je wel naar buiten bellen met dat ding?Wat voor merk telefoon en type is het?En wat doet dat ding niet?Heb je kiestoon,gebruiksaanwijzing doorgelezen?
Van Links naar rechts op je NT1:
1.inkomende isdn signaal vanuit isra
2. uitgaande isdn poort
3. uitgaande isdn poort
4. Extrene stroom toevoer,Kan je gebruiken om het lampje op de NT1 te laten branden en het signaal te versterken.

Verwijderd

4. De voeding voor de NT1 loopt via een elektriciteitssnoer dat u rechtsonder in de NT1 aanbrengt. Deze hoeft u alleen aan te sluiten als u
ISDN-telefoontoestellen gaat gebruiken. Deze telefoontoestellen hebben geen eigen stroomvoorziening.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:05:
Quatro vox is aanwezig. Maar ik wil die ISDN lijn (zit een nummer op aangesloten) gaan gebruiken. Dus moet een ISDN telefoon kopen.
Neehoor. Je kunt je Quatrovox instellen dat 'ie bepaalde telefoons (van de vier die je aan kunt sluiten) over laat gaan als een bepaald nummer gebeld wordt en dat bepaalde telefoons uitgaand ook een bepaald nummer gebruiken. Zie de handleiding voor hoe je dat doet.

Een ISDN-telefoon kan dit natuurlijk zelf ook maar dat is geen vereiste als je een Quatrovox hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 18-04-2009 01:57 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de NT1 niet met stroom gevoed wordt. En dat is vereist bij een ISDN telefoon.
Ik ga vanmiddag een stroomkabel halen.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:31
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:22:
Het probleem is dat de NT1 niet met stroom gevoed wordt. En dat is vereist bij een ISDN telefoon.
Ik ga vanmiddag een stroomkabel halen.
Vaak hebben ISDN telefoons een schakelaar om ze als backup te laten draaien, bijvoorbeeld een vox 930 heeft de schakelaar zitten onder het papieren kaartje.
Je kan in de s0 bus 1 telefoontoestel opnemen die als backup kan dienen in het geval van stroomstoring.

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Topicstarter
Het is gefixt. Het lag inderdaad aan de stroom die ontbrak.
De backup zal ik eens nakijken. Altijd handig als de stroom uitvalt.
Pagina: 1