Goedenavond,
Voor het systeem wat ik onlangs heb aangeschaft en in elkaar heb gedrukt heb ik nog geen (goede) kast. Op dit moment zit het in een Thermaltake Suprano waar ik niet tevreden over ben.
Ik heb wel research gedaan en heb wel het verstand van het een-en-ander. Het betreft de volgende hardware (met stock koeling):
AMD Phenom II 940 stock
Gigabyte MA790GP-DS4H
OCZ Platinum 1066 MHz @ 800 4-4-4-10 (koop nooit Gigabyte+OCZ als het niet in de QVL staat)
MSI 4830 stock koeling
(super paard voor OC
)
Seagate Barracuda 7.2K 500 GB
Nu zat ik te denken aan het volgende:
Coolermaster CM 690 (~70)
Scythe Kaze 3000 RPM 120mm x3 voor in de kast (~8x3)
Scythe Mugen 2 als CPU koeler (~40)
Totaal: 134 euro excl. verzendkosten
Nu heb ik in het verleden eerder fouten gemaakt, dus ben ik nogal huiverig.
Zijn er potentiele dingen of problemen die ik over het hoofd zie? Is de combinatie goed, dom, of moet ik iets veranderen, dat ik bijvoorbeeld voor ongeveer hetzelfde bedrag iets beters kan kopen?
Het budget is eigenlijk 0 euro, maar omdat het er toch moet zijn is het ongeveer 150 euro.. want boxed + oude thermaltake kast is niets waard.
Hartelijk bedankt!
Voor het systeem wat ik onlangs heb aangeschaft en in elkaar heb gedrukt heb ik nog geen (goede) kast. Op dit moment zit het in een Thermaltake Suprano waar ik niet tevreden over ben.
Ik heb wel research gedaan en heb wel het verstand van het een-en-ander. Het betreft de volgende hardware (met stock koeling):
AMD Phenom II 940 stock
Gigabyte MA790GP-DS4H
OCZ Platinum 1066 MHz @ 800 4-4-4-10 (koop nooit Gigabyte+OCZ als het niet in de QVL staat)
MSI 4830 stock koeling
Seagate Barracuda 7.2K 500 GB
Nu zat ik te denken aan het volgende:
Coolermaster CM 690 (~70)
Scythe Kaze 3000 RPM 120mm x3 voor in de kast (~8x3)
Scythe Mugen 2 als CPU koeler (~40)
Totaal: 134 euro excl. verzendkosten
Nu heb ik in het verleden eerder fouten gemaakt, dus ben ik nogal huiverig.
Zijn er potentiele dingen of problemen die ik over het hoofd zie? Is de combinatie goed, dom, of moet ik iets veranderen, dat ik bijvoorbeeld voor ongeveer hetzelfde bedrag iets beters kan kopen?
Het budget is eigenlijk 0 euro, maar omdat het er toch moet zijn is het ongeveer 150 euro.. want boxed + oude thermaltake kast is niets waard.
Hartelijk bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Red-Front op 15-04-2009 01:36 ]