Ik draai Debian en ben op zoek naar een soort IMAP proxy die mail vanop verschillende servers kan ophalen.
Ik heb nu 3 IMAP accounts op drie verschillende servers (mijn eigen server - Courier/Postfix/Maildrop, Kerio, Zimbra).
Ik zou nu graag een soort IMAP proxy hebben die een soort virtuele mailbox on the fly aanmaakt met de inboxen van de drie accounts. Submappen zijn niet nodig.
Zo hoef ik op verplaatsing geen drie webmails op te roepen.
Ook kan ik mijn GSM (Samsung X820) slechts instellen om 1 IMAP account periodiek te controleren.
Deze haalt enkel ongelezen mails op en ik betaal per gebruikte bandbreedte. Dus haal het liefst écht enkel ongelezen mails binnen.
Ik dacht zelf aan het volgende:
Periodiek de IMAP boxen ophalen en in een losse mailbox plaatsen.
Nadelen:
* Dubbele mails die ik weer moet verwijderen
(Ik zou een cronjob in kunnen stellen om de mails 's nachts te wissen bijvoorbeeld, maar dan loop ik oa. mails van 's avonds mis.)
* Als ik een mail op mijn computer lees, in de normale mailbox, blijft deze toch als ongelezen in de speciale mailbox staan en haalt mijn GSM die mail alsnog op.
Alle drie de mails een forward geven naar een extra adres
Voordeel:
Enkel activiteit als er effectief een mail binnenkomt, dus minder overhead
Nadelen:
Zelfde als hierboven
Ik wil dus zoiets als dit:
Bestaat hier een (linux) oplossing voor?
Ik heb nu 3 IMAP accounts op drie verschillende servers (mijn eigen server - Courier/Postfix/Maildrop, Kerio, Zimbra).
Ik zou nu graag een soort IMAP proxy hebben die een soort virtuele mailbox on the fly aanmaakt met de inboxen van de drie accounts. Submappen zijn niet nodig.
Zo hoef ik op verplaatsing geen drie webmails op te roepen.
Ook kan ik mijn GSM (Samsung X820) slechts instellen om 1 IMAP account periodiek te controleren.
Deze haalt enkel ongelezen mails op en ik betaal per gebruikte bandbreedte. Dus haal het liefst écht enkel ongelezen mails binnen.
Ik dacht zelf aan het volgende:
Periodiek de IMAP boxen ophalen en in een losse mailbox plaatsen.
Nadelen:
* Dubbele mails die ik weer moet verwijderen
(Ik zou een cronjob in kunnen stellen om de mails 's nachts te wissen bijvoorbeeld, maar dan loop ik oa. mails van 's avonds mis.)
* Als ik een mail op mijn computer lees, in de normale mailbox, blijft deze toch als ongelezen in de speciale mailbox staan en haalt mijn GSM die mail alsnog op.
Alle drie de mails een forward geven naar een extra adres
Voordeel:
Enkel activiteit als er effectief een mail binnenkomt, dus minder overhead
Nadelen:
Zelfde als hierboven
Ik wil dus zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ALS IMAP ophalen (
haal inbox op account 1
ALS mail HEEFT vlag GELEZEN
ZET vlag GELEZEN
haal inbox op account 2
haal inbox op account 3
) |
Bestaat hier een (linux) oplossing voor?