Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert2002
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 22:57
Hallo,

De laatste tijd als ik mijn laptop boot krijg ik geregeld een blue screen met iets van 'IRQ less or not equal'. Vervolgens reset de laptop zich en begint het hele verhaal weer van voor af aan. Soms boot de laptop wel gewoon goed. Een herinstallatie van windows xp haalde niets uit.

Ik vermoed dat de oorzaak ligt in een kapotte onboard NIC, deze verschijnt dan ook niet bij apparaatbeheer, en mijn idee is dat windows moeite heeft met deze te herkennen van dit apparaat/drivers en daardoor instabiel wordt. Nu wil ik de NIC dus uitschakelen maar mijn BIOS heeft hier geen mogelijkheden voor.

Heeft iemand een suggestie hoe ik mijn NIC toch kan uitschakelen?

Het gaat om een Acer Travelmate 660 met Windows XP Pro. Behalve een kapotte NIC is ook een van de USB-poorten stuk en moet ik tijdens het opstarten van de computer soms een lichte fysieke druk uitoefenen op het het gebied rond het toetsenbord om te voorkomen dat het boeltje vast blijft staan in een 'freeze'. Dit laatste kan zowel tijdens de BIOS- als de Windowsopstart procedure voorkomen.

mvg,
Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42
Oud topic, maar misschien toch een interessante voor anderen.
Mijn acer travelmate had exact hetzelfde probleem. Ik kwam erachter dat het probleem in het wireless netwerk zat doordat na herinstallatie, maar voor installatie van de wireless-driver, hij wel normaal bleef draaien.

Na installatie van de driver, ging hij direct weer spontaan rebooten. In veilige mode opgestart, via de device manager de kaart gedisabled. Bij de computerwinkel een pcmcia-kaartje gekocht, aangezien de mini-pci kaart die erin standaard inzit, niet meer te krijgen is.

Voor maar 13 euries heb ik weer een werkend systeem, die nog tijden mee kan als extra internet-laptop. Had inmiddels wel al een nieuwe gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 09:40
Toevallig heb ik vorige week de acer travelmate van een vriend van me moeten fixen. Nieuwe installatie van XP erop en het probleem was opgelost. Let wel op dat je de drivers van de draadloze NIC niet installeert en het apparaat uitschakeld via apparaatbeheer.

Een acer travelmate 4000 was het trouwens.