Beste mede Tweakers.net,
Ik heb m.b.t. dit onderwerp al wat gezocht op Tweakers en een beetje op Google maar ik weet niet zo goed welke trefwoorden ik moet gebruiken, daarom was dit zoektochtje zonder resultaat.
Mijn probleem/vraag bestaat uit twee delen:
Het eerste:
Via Windows Live Messenger ontvang ik van een aantal mensen af en toe chat berichten met de volgende inhoud:
Hopelijk weet iemandd van jullie de oorzaak van deze fake/spam berichten of hoe je het moet verhelpen.
Het tweede is het volgende:
Gedurende al een langere periode ontvang ik in mijn Hotmail inbox spam met de volgende inhoud:
Mijn vraag is hoe ik deze spam kan stoppen, het wordt behoorlijk irritant en ook de mensen die het zogenaamd versturen willen het gestopt hebben.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb m.b.t. dit onderwerp al wat gezocht op Tweakers en een beetje op Google maar ik weet niet zo goed welke trefwoorden ik moet gebruiken, daarom was dit zoektochtje zonder resultaat.
Mijn probleem/vraag bestaat uit twee delen:
Het eerste:
Via Windows Live Messenger ontvang ik van een aantal mensen af en toe chat berichten met de volgende inhoud:
Ik weet door navraag dat zij deze rotzooi niet zelf verzonden hebben. Bij één van deze mensen uit wiens naam dit gezonden wordt op WLM heb ik zijn computer volledig gescand op virussen en spyware, zonder resultaat.quote: chatberichtpleaese gettt thiis verry funnywww.MusicGiftPlanet.net
Hopelijk weet iemandd van jullie de oorzaak van deze fake/spam berichten of hoe je het moet verhelpen.
Het tweede is het volgende:
Gedurende al een langere periode ontvang ik in mijn Hotmail inbox spam met de volgende inhoud:
Bij dit bericht valt me op dat ik de afzender ken, maar de geadresseerde niet. Deze spam wordt zeker niet verstuurd door de persoon zelf, dat weet ik door navraag zeker. Deze berichten ontvang ik van slechts enkele mensen die in mijn Live Messenger contacten lijst/Hotmail adressenboek staan.quote: emailberichtHeya,how are you doing recently?
Van: suzanne ************* (suzanne********@hotmail.com)
Verzonden: donderdag 9 april 2009
Aan: thomas******@hotmail.com
Heya,how are you doing recently?
I would like to introduce you a very good company which i knew.Their website is www.electronshow.com .They can offer you all kinds of electronical products which you need like laptops ,gps ,TV LCD,cell phones,ps3,MP3/4,motorcycles etc........Please take some time to have a check ,there must be somethings you 'd like to purchase .
Their contact Email: electronshow@yahoo.com.cn . MSN:electronshow@hotmail.com
Hope you have a good mood in shopping from their company !
Regards
Mijn vraag is hoe ik deze spam kan stoppen, het wordt behoorlijk irritant en ook de mensen die het zogenaamd versturen willen het gestopt hebben.
Alvast bedankt voor de hulp!