Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spam via WLM en Hotmail

Pagina: 1
Acties:

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Beste mede Tweakers.net,

Ik heb m.b.t. dit onderwerp al wat gezocht op Tweakers en een beetje op Google maar ik weet niet zo goed welke trefwoorden ik moet gebruiken, daarom was dit zoektochtje zonder resultaat.

Mijn probleem/vraag bestaat uit twee delen:

Het eerste:

Via Windows Live Messenger ontvang ik van een aantal mensen af en toe chat berichten met de volgende inhoud:
quote: chatbericht
pleaese gettt thiis verry funny ;) www.MusicGiftPlanet.net
Ik weet door navraag dat zij deze rotzooi niet zelf verzonden hebben. Bij één van deze mensen uit wiens naam dit gezonden wordt op WLM heb ik zijn computer volledig gescand op virussen en spyware, zonder resultaat.
Hopelijk weet iemandd van jullie de oorzaak van deze fake/spam berichten of hoe je het moet verhelpen.

Het tweede is het volgende:
Gedurende al een langere periode ontvang ik in mijn Hotmail inbox spam met de volgende inhoud:
quote: emailbericht
Heya,how are you doing recently?‏
Van: suzanne ************* (suzanne********@hotmail.com)
Verzonden: donderdag 9 april 2009
Aan: thomas******@hotmail.com

Heya,how are you doing recently?
I would like to introduce you a very good company which i knew.Their website is www.electronshow.com .They can offer you all kinds of electronical products which you need like laptops ,gps ,TV LCD,cell phones,ps3,MP3/4,motorcycles etc........Please take some time to have a check ,there must be somethings you 'd like to purchase .
Their contact Email: electronshow@yahoo.com.cn . MSN:electronshow@hotmail.com

Hope you have a good mood in shopping from their company !
Regards
Bij dit bericht valt me op dat ik de afzender ken, maar de geadresseerde niet. Deze spam wordt zeker niet verstuurd door de persoon zelf, dat weet ik door navraag zeker. Deze berichten ontvang ik van slechts enkele mensen die in mijn Live Messenger contacten lijst/Hotmail adressenboek staan.

Mijn vraag is hoe ik deze spam kan stoppen, het wordt behoorlijk irritant en ook de mensen die het zogenaamd versturen willen het gestopt hebben.

Alvast bedankt voor de hulp!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:27
Je hebt helaas niet echt goed gezocht. Het blijkt dat je contactpersoon zijn wachtwoord op een andere website heeft opgegeven. Daarmee wordt nu ingelogd, en flink gespammed. De link bevat ongetwijfeld malicious software obscure websites:
<U+FEFF>Dit is een abonnementsdienst. De kosten bedragen € 4.50 per item (+ sms download kosten), er zijn drie items per week. Stoppen? Stuur STOP naar 4050. Aanmelden kan
alleen als u 16 jaar of ouder bent of toestemming heeft van een ouder (of voogd). Op deze dienst zijn de Algemene en Specifieke Voorwaarden van 100REAL van toepassing. Aanmelden
voor de dienst betekent acceptatie van deze voorwaarden. 100REAL werkt volgens de Nederlandse code of conduct voor SMS diensten. Artiq Mobile B.V. Hobbemakade 73, 1071 XN Amsterda
m. KvK : 34202966. BTW: NL8129.06.780.B01. Info: 0900-5005040 (€0,35/min).
cq: laat het wachtwoord veranderen, en nergens je wachtwoord voor MSN invoeren. Maar daar is je vriend/collega/vage kennis nu veels te laat mee.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zaken als zogenaamde blockcheckers ''kijk hier wie je geblokt heeft op MSN!!!111'' helpen ook niet echt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 14-04-2009 22:04 ]

• T.Struik
DiedX schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:01:
Je hebt helaas niet echt goed gezocht. Het blijkt dat je contactpersoon zijn wachtwoord op een andere website heeft opgegeven. Daarmee wordt nu ingelogd, en flink gespammed. De link bevat ongetwijfeld malicious software obscure websites:

[...]

cq: laat het wachtwoord veranderen, en nergens je wachtwoord voor MSN invoeren. Maar daar is je vriend/collega/vage kennis nu veels te laat mee.
Wordt er dan handmatig ingelogd of zijn dit zogenaamde ''botjes''?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Uiteraard gaat dit automatisch. Datamining is erg populair en op de hand niet bij te houden.

• T.Struik
Jejking schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:04:
Uiteraard gaat dit automatisch. Datamining is erg populair en op de hand niet bij te houden.
En doelde je daarmee op mijn eerste vraag, tweede of beide? :X

Verwijderd

beide gaat automatisch.

Persoonlijk vind ik dat de msn accounts die gehacked zijn per direct verwijderd mogen worden. Ten koste van de contactlijst van de eigenaar. Dan leren ze het misschien.

Een andere (betere) oplossing is, de eigenaar van de account zijn of haar wachtwoord laten veranderen. EN de geheime vraag/antwoord ook. Problem solved.
Pagina: 1