• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Beste Tweakerts,

Ik ben bezig met een centrale oplsag van o.a. muziek met mijn vrienden.

Ik heb momenteel de volgende opstelling:

<ip-adres>:<apparte poort> geforward naar een Windows Webserver 2008 (poort 80).

Op de Webserver staat alleen IIS7 (standaard opties aan meer niet) + de Microsoft Web Platform Installer 2.0 beta

Hier op heb ik om te beginnen FTP7.5 aan gezet. > Dit werkt prima (alleen jammer dat Vista Explorer niet standaard FTP-Secure ondersteund :()

Om de "share" zo makkelijk mogelijk te maken voor me vrienden (en voor mezelf :+ ) heb ik me verdiept in WebDAV.

Dit heb ik via WebPI geïnstalleerd (WebDAV 7.5)

Ik kan vervolgens ook prima connecten (via Windows Authentication). > Ik krijg in Vista Explorer netjes een Network-Disk incl. het "Volume-gebruik balkje"

Echter zodra ik een groter bestand van ongeveer 25/30 mb upload gaat Explorer. Na een beetje google-en ben ik er achter gekomen dat het een policy is. Dit heb ik verhoogt in mijn web.config bestand.

Maar het probleem blijft bestaan.... Ook heb ik ietst gelezen dat iedere upload via IIS7 eerst in een TEMP map komt. Ik denk dat daar het probleem zit.

Iemand een idee om dat uit te zetten? Andere oplossingen waardoor WebDAV wél grotere bestanden kan openen?

En een heel ander vraagje: Ik heb de Bit Rate Throttling aangezet (Dit scheelt echt SUPER veel bandbreedte!!) maar dat werkt helaas niet als ik ALLEEN Windows Authentication aanzet.. Ik heb liever niet dat de hele wereld op mijn share komt.. Iemand daar een idee voor :) ? (Dit geldt ook voor httpS :S )

EDIT/UPDATE:
Vista Explorer loopt NU niet meer vast, maar blijf steeds zitten met deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.tim427.net/webdavthumb.jpg

Overigens gaat het "uploaden" wel snel maar die laaste 5 sec. niet ("verifying" volgens mij)

[ Voor 8% gewijzigd door tim427 op 14-04-2009 21:58 ]

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Niemand?

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Subtiel schopje?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je al eens naar de WebDAV Authoring Rules van IIS7 gekeken, daarmee kun je specifieke users toegang geven.

Zie ook hier:
Installing and Configuring WebDAV on IIS 7.0

Ook hier
How to Configure WebDAV Settings Using AppCmd (weer beetje onderaan)

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
shadowman12 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:52:
Heb je al eens naar de WebDAV Authoring Rules van IIS7 gekeken, daarmee kun je specifieke users toegang geven.

Zie ook hier:
Installing and Configuring WebDAV on IIS 7.0

Ook hier
How to Configure WebDAV Settings Using AppCmd (weer beetje onderaan)
Beide tuts heb ik gevolgd...

Ik heb bij Authorization Rules "Everyone" Read, Write en Source gegeven..

Het mooiste van dit alles is: Het werkt gewoon met kleine bestandjes!

MP3tje van 5 mb gaat...
Maar een MP3 van 60 mb vind hij lastig...

Je ziet in Vista dat hij eerst aan het uploaden is, snelheid alles klopt, alleen dan blijft hij de laatste 5 sec. hangen (doet hij ook bij kleinere bestanden) en dan krijg ik opeens een melding "Could not find this item" :? (zie bovenste plaatje)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
tim427 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:56:
[...]

Beide tuts heb ik gevolgd...

Ik heb bij Authorization Rules "Everyone" Read, Write en Source gegeven..

Het mooiste van dit alles is: Het werkt gewoon met kleine bestandjes!

MP3tje van 5 mb gaat...
Maar een MP3 van 60 mb vind hij lastig...

Je ziet in Vista dat hij eerst aan het uploaden is, snelheid alles klopt, alleen dan blijft hij de laatste 5 sec. hangen (doet hij ook bij kleinere bestanden) en dan krijg ik opeens een melding "Could not find this item" :? (zie bovenste plaatje)
Volgens mij is dat een bekende probleem, Request Filtering kan maximaal 28.6 (30 million bytes) bij de Maximum Content Length.
In deze thread staat hetzelfde probleem beschreven en hoe je dat kan aanpassen:
Thread: WebDav File Upload Problems

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
shadowman12 schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:08:
[...]

Volgens mij is dat een bekende probleem, Request Filtering kan maximaal 28.6 (30 million bytes) bij de Maximum Content Length.
In deze thread staat hetzelfde probleem beschreven en hoe je dat kan aanpassen:
Thread: WebDav File Upload Problems
Hmmm, ik heb dat al op : 500000000 gezet !

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.tim427.net/webdavrequestfiltering.jpg

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ok kleine update:

WebDAV werkt nu voor grote bestanden!

Ik heb de Request Filtering op 1000000000 bytes gezet.
Ik kan nu grote bestande uploaden.

Na wat onderzoek betreft het echt uploaden:

Zodra ik iets naar WebDAV sleep gaat dit eerst in stantie heel snel (onder XP en Vista). Alleen de laatste 5 sec. blijft het balkje hangen...

Wat blijkt? Hij upload pas in die "5 sec.".... Dus de progressiebar is nogal misleidend!

Ook ben ik er achter dat de Media Pack (met Bit Rate Throtling) niet goed samen werkt. Als men een MP3 bestandje via HTTP benarderd met BRT aan, gaat dat prima, alleen als ik dezelfde MP3 benader vir WebDAV gaat hij heel raar doen (Compressie over Compressie ofzo).

Tot zo ver, lijkt WebDAV nu prima te functioneren..

Zoek alleen nog een manier om de BRT-streams d.m.v. Windows Authentication te beveiligen. Dit blijkt namelijk wel te werken, alleen de "seek" functie in WMP werkt dan niet meer.. Hij is dat letterlijk een gigantische buffer aan het makne lokaal (oftewel, gewoon downloaden).. (dit in tegenstelling met BRT over normale http(s) verbinding zonde beveiliging)
Pagina: 1