Toon posts:

Veel RAM = Slechte OC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleempje :)

Ik heb een Q6600 G0 die ik pas echt stabiel krijg (lang primen dus) als ik hem op 3,6GHz 1,55volt op zen donder geef, nu vind ik dat veel te hoog en zit het me niet echt lekker.
Als ik gebruik wat ik "veilig" acht (1,45 of die richting) dan krijg ik heel snel een bluescreen zo gauw ik Prime.

Nu heb ik her en der gehoort dat als je veel RAM heb, dat je dan slecht kan klokken.
Maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien ik mijn RAM niet overklok, ik draai namelijk op 9x400FSB en een FSB->RAM van 1:1, aangezien ik 800MHz DDR2 heb moet dit dus geen probleem zijn.
Het gaat hier om 8GB (4x2GB) in Dual Channel.
Mijn moederbord is een Gigabyte GA-X48-DS5

Kan iemand mij even alles hier over vertellen?

Bij voorbaat dank!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 17:07

voz

De echte kenner

Ik lees wel vaker dat meer gevulde geheugenbankjes problemen zou geven. Mijn moederbord, weliswaar geen X48 maar een 790i ultra chipset, heeft iets meer sap nodig op de SPP/Northbridge om stabiel te lopen met 4x2GB geheugen.

Heb je al geprobeerd of je door twee geheugenbankjes leeg te laten een betere overklok krijgt? Dat lijkt me de makkelijkste stap om te kijken of je RAM je overklok tegenhoudt.

Systeemspecs
PV Installatie

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is die op 1,55 volt wel of niet stabiel?
Want volgens Intel mag je zelf tot 1,5 volt gaan en er zijn genoeg mensen die al een paar jaar met 1,6 volt draaien zonder enige problemen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:03:
Is die op 1,55 volt wel of niet stabiel?
Want volgens Intel mag je zelf tot 1,5 volt gaan en er zijn genoeg mensen die al een paar jaar met 1,6 volt draaien zonder enige problemen. ;)
op 1,55 volt is hij wel stabiel, maar ik blijf het hoog vinden :P

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:35

g0tanks

Moderator CSA
Een FSB van 9x400 en 800MHz DDR2 heeft niet een ratio van 1:2 maar een ratio van 1:1. De snelheid van je geheugen is eigenlijk 400MHz omdat het DDR is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:07:
[...]

op 1,55 volt is hij wel stabiel, maar ik blijf het hoog vinden :P
Dan lijkt het me toch vrij duidelijk.
Als je brandstof op is van de auto en hij wil niet starten kijk je toch ook niet naar de accu. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
g0tanks schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:07:
Een FSB van 9x400 en 800MHz DDR2 heeft niet een ratio van 1:2 maar een ratio van 1:1. De snelheid van je geheugen is eigenlijk 400MHz omdat het DDR is.
Klopt.
Mijn fout, zal het even aanpassen ;)

Maar dan nog zou dat geen problemen moeten geven toch?
Pagina: 1