PST bestand op een NAS

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 22:30
Hoi tweakers,

Ik heb vandaag een NAS aangeschaft, een Synology DS209j. Nu heb ik hier een desktop en een laptop staan, en vroeg ik me bij deze af of de mogelijkheid bestaat dan je het pst bestand wat outlook genereert op te slaan op die NAS.
Ik heb al geprobeerd het gegevens bestand naar die NAS te verplaatsen, en dan in outlook het pad te veranderen naar het bestand wat op die NAS staat. Maar dit wilde niet echt werken. Heeft iemand van jullie een helder licht ???

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

Weet je nu nog steeds zeker dat je dat wilt?

Verwijderd

Bedoel je niet het *.ost bestand?? of heb je een archief bestand *.pst gemaakt die je wilt koppelen aan je mailbox?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 13:50

Korakal

Up up up!

Misschien is dit interessant?
meuk: Synology Disk Station Manager 2.1-0839

"De mailserver heeft altijd boven aan de wensenlijst gestaan," zegt Philip Wong, president van Synology, Inc. "De nieuwe Mail Station geeft onze zakelijke klanten precies wat ze graag willen. Een elegante webmail, SMTP, POP3 en IMAP toegang zijn direct beschikbaar na een simpele gratis software update."

Dan draai je gewoon een mini-mailserver met IMAP toegang op jouw NAS en hoef je helemaal niet meer te klooien met .pst's...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat het unsupported is wil niet zeggen dat het niet werkt. Want het werkt gewoon prima. Of het aan te raden is, dat is een tweede.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 14-04-2009 21:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Korakal schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:46:
Misschien is dit interessant?
meuk: Synology Disk Station Manager 2.1-0839

"De mailserver heeft altijd boven aan de wensenlijst gestaan," zegt Philip Wong, president van Synology, Inc. "De nieuwe Mail Station geeft onze zakelijke klanten precies wat ze graag willen. Een elegante webmail, SMTP, POP3 en IMAP toegang zijn direct beschikbaar na een simpele gratis software update."

Dan draai je gewoon een mini-mailserver met IMAP toegang op jouw NAS en hoef je helemaal niet meer te klooien met .pst's...
PST is niet alleen voor mail ;) Daarnaast is dat natuurlijk geen alternatief voor het probleem van de TS.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02
Ik zou het niet doen als je er belangrijke mails in hebt staan.
Ik had het zo ingesteld bij een vriendin van mij, maar zij had blijkbaar nogal een onstabiele wifi-verbinding.
Plots was haar pst niet meer leesbaar... corrupt gegaan door meerdere keren de verbinding te verliezen :/

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zoals de rest al zegt is het..gevaarlijk. Als de connectie minder is en een schrijf operatie verkeerd gaat dan..ben heb je kans dat je gegevens kwijt bent. En met een netwerk gebeurt dat nu eenmaal sneller dan een lokale Harde schijf.

[ Voor 80% gewijzigd door swampy op 14-04-2009 21:54 ]

There is no place like ::1

• Korakal

Korakal

Up up up!

SgtStrider schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:50:
[...]

PST is niet alleen voor mail ;) Daarnaast is dat natuurlijk geen alternatief voor het probleem van de TS.
Inderdaad, is niet alleen voor mail, maar voor het grootste deel van de thuisgebruikers is dat wel het enige of veruit het belangrijkste gebruik. Ik zie het in dat geval wél als alternatief, omdat het doel is om om twee computers toegang te krijgen tot dezelfde gegevens (e-mails, ??). En dat lukt zeker met een IMAP server.

• E-razor1984
Korakal schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:55:
[...]

Inderdaad, is niet alleen voor mail, maar voor het grootste deel van de thuisgebruikers is dat wel het enige of veruit het belangrijkste gebruik. Ik zie het in dat geval wél als alternatief, omdat het doel is om om twee computers toegang te krijgen tot dezelfde gegevens (e-mails, ??). En dat lukt zeker met een IMAP server.
Heb je dan misschien enig idee hoe je dat in kunt stellen, want het enige wat ik in mijn NAS zie is dat deze een bericht verstuurd als er iets misgaat oid

• chromeeh
  • Laatst online: 06-03 15:04

chromeeh

the Gnome

SgtStrider schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:50:
[...]

PST via lan gaat perfect (kijk naar menig bedrijfsnetwerk)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• E-razor1984
chromeeh schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:09:
[...]

Weet ik, maar die draaien dan meestal een exchange server geloof ik

Verwijderd

Bas van Heel schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:11:
[...]

Weet ik, maar die draaien dan meestal een exchange server geloof ik
Een gedeelde pst file over een lan is toch mogelijk, mits je niet tegelijkertijd mail gaat lezen, ik zie het probleem niet.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
Je kunt ook PST backup gebruiken. Deze plugin van MS maakt een kopie van je PST naar een andere locatie zoals bijvoorbeeld een NAS.

Je kunt ook gewoon je PST op je NAS zetten en deze openen vanuit Outlook. Mag geen probleem opleveren. Je kunt inderdaad corruptie krijgen als je verbinding wegvalt op het moment dat er geschreven word naar je PST file. meestal kun je een corrupte PST wel repareren met RepairPST (wordt standaard op je computer gezet wanneer je Outlook installeert).

Waarom wil het bij jou niet werken? Kun je de PST helemaal niet openen of krijg je meldingen dat hij al in gebruik is bijvoorbeeld?

@neo
Je mag dan ook niet tegelijk Outlook open hebben met die PST erin. Outlook locked het bestand ook al gebruik hij hem niet direct.

[ Voor 10% gewijzigd door My-life op 15-04-2009 13:15 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 16:09
Lees dat document hierboven dan toch nog maar eens door. Het worden dan ook zelden tot nooit toegepast, zeker in bedrijfsomgevingen niet.

Maar je kan het evengoed proberen. Misschien werkt het wel perfect voor de TS.

• My-life
Bij ons is het jaren zo geweest. Ik vind het ook niet wenselijk en ben nu bijna klaar met het lokaal zetten van de PST files en deze regulier te back-uppen.

Verwijderd

My-life schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:14:
Je kunt ook PST backup gebruiken. Deze plugin van MS maakt een kopie van je PST naar een andere locatie zoals bijvoorbeeld een NAS.

Je kunt ook gewoon je PST op je NAS zetten en deze openen vanuit Outlook. Mag geen probleem opleveren. Je kunt inderdaad corruptie krijgen als je verbinding wegvalt op het moment dat er geschreven word naar je PST file. meestal kun je een corrupte PST wel repareren met RepairPST (wordt standaard op je computer gezet wanneer je Outlook installeert).

Waarom wil het bij jou niet werken? Kun je de PST helemaal niet openen of krijg je meldingen dat hij al in gebruik is bijvoorbeeld?

@neo
Je mag dan ook niet tegelijk Outlook open hebben met die PST erin. Outlook locked het bestand ook al gebruik hij hem niet direct.
Dat geef ik aan in mijn reply.
Zodra outlook geopend is zoekt hij toch de pst file, anyway, ik heb begrepen dat hij soms op een laptop soms op een desktop mail leest, en de nas als opslag voor de pst file gebruikt, dat is gewoon mogelijk.
Als het niet lukt dan doet ie echt iets verkeerd, of weet hij niet hoe het werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 13:21 ]

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:49:
[...]

Dat het unsupported is wil niet zeggen dat het niet werkt. Want het werkt gewoon prima. Of het aan te raden is, dat is een tweede.
Nee, het werkt gewoon NIET prima. Vandaar dat het unsupported is.
[...]

Kijk nog maar eens dan, want menig bedrijfsnetwerk zit vol met problemen wat betreftfile server en PST bestanden |:(
Sowieso een rare uitspraak.. alle bedrijven gebruiken het..dus het is goed. Mind you; alle bedrijven gebruiken het en alle bedrijven hebben er sh*t mee. Constant corrupt, overbelaste file servers..etc etc.
Waarom denk je dat er een markt is voor producten als Enterprise Vault? Door al die PST zooi..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 13:21 ]

• My-life
Er zit ook een verschil tussen grote enterprises en bedrijven met 100 man personeel.
Je zou ook kunnen zeggen dat grote en kleine netwerken vol zitten met netwerk fouten die inderdaad weleens aan het licht komen door corrupte PST bestanden.

In een thuis situatie of klein bedrijf kun je prima een NAS aan een simpele switch hangen waar ook een client op zit welke zijn PST vanuit de NAS leest. Weinig kans op connection losses en dus op corrupte PST files.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:20:
[...]

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Behalve met oude PST's die domweg te groot waren, maar als je die lokaal had opgeslagen heb je hetzelfde probleem.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2025
[...]

[...]

Kijk nog maar eens dan, want menig bedrijfsnetwerk zit vol met problemen wat betreftfile server en PST bestanden |:(
Sowieso een rare uitspraak.. alle bedrijven gebruiken het..dus het is goed. Mind you; alle bedrijven gebruiken het en alle bedrijven hebben er sh*t mee. Constant corrupt, overbelaste file servers..etc etc.
Waarom denk je dat er een markt is voor producten als Enterprise Vault? Door al die PST zooi..
Dat is ook niet helemaal waar. Ik werk bij een internationaal bedrijf met 3000+ en toch worden hier nog PST files op het netwerk opgeslagen. Wel wordt er nu gekeken naar andere oplossingen, omdat bovengenoemd artikel ook bij ons begon te circuleren. De enige reden dat dit aan het licht kwam overigens, was de benodigde backup capaciteit incl. enorme retentie die gruwelijk uit de klauwen liep; er zijn bij mijn weten zelden tot nooit problemen met corrupte PST files geconstateerd. En wij hebben te maken met PST files van 1GB+ die dagelijks open staan naar de desktops toe.

Ik ben overigens geen ITer bij mijn bedrijf, mind you...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

[...]
Dat beweer ik ook niet....
Het blijft een hobby-bob oplossing, maar iets is beter als niets.
Zeer zeker niet bij bedrijven waar de baas geen cent wil investeren in IT. (bij m'n vorige werk mee gemaakt)

Afin de situatie van de TS is een thuis situatie en niet om een bedrijfs situatie ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja.

Zo goed dat hier op alle servers met userhomedirs extra performance monitoring wordt opgezet vanwege alle I/O load die al die PST files opleveren.

Het gaat ja. Perfect? Nee. En wee je gebeente als je caching aan hebt staan op een share.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

alt-92 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:21:
[...]

Ja.

Zo goed dat hier op alle servers met userhomedirs extra performance monitoring wordt opgezet vanwege alle I/O load die al die PST files opleveren.

Het gaat ja. Perfect? Nee. En wee je gebeente als je caching aan hebt staan op een share.
Zie m'n vorige reply ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het werkt gewoon uitstekend voor een thuis situatie. In een bedrijf met veel gebruikers is het inderdaad niet efficient.

Maar ik gebruik het hier thuis ook voor 3 mailaccounts en dat werkt prima. Ik maak wel elke nacht backups van de .pst files (net als van alle andere bestanden overigens). Voor het geval dat er een keer 1 corrupt raakt, al heb ik dat nog nooit meegemaakt in de 2 jaar dat ik het nu zo heb.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 15-04-2009 16:01 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Bas van Heel schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:52:
[...]

Heb je dan misschien enig idee hoe je dat in kunt stellen, want het enige wat ik in mijn NAS zie is dat deze een bericht verstuurd als er iets misgaat oid
Ik heb zelf geen Synology, dus ik kan je er niet doorheen begeleiden, maar op hun website zie ik dat je een soort add-on moet installeren:
http://www.synology.com/s...load.php?lang=enu#package

Hier is de handleiding:
http://download.synology....Guide/MailStation_enu.pdf

Verwijderd

DFKT schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:45:
[...]

Dat is ook niet helemaal waar. Ik werk bij een internationaal bedrijf met 3000+ en toch worden hier nog PST files op het netwerk opgeslagen. Wel wordt er nu gekeken naar andere oplossingen, omdat bovengenoemd artikel ook bij ons begon te circuleren. De enige reden dat dit aan het licht kwam overigens, was de benodigde backup capaciteit incl. enorme retentie die gruwelijk uit de klauwen liep; er zijn bij mijn weten zelden tot nooit problemen met corrupte PST files geconstateerd. En wij hebben te maken met PST files van 1GB+ die dagelijks open staan naar de desktops toe.

Ik ben overigens geen ITer bij mijn bedrijf, mind you...
Ja sorry, maar het is dus zeker wel waar. Ik werk zelf alleen maar in verschillende grote omgevingen en ondanks dat de PST problematiek niet altijd zichtbaar is, is het er zeker. Onlangs zat ik nog bij een grote telecom boer met 30K mailboxen. Allemaal de PST in de homefolder. Je wil echt niet weten wat die fileservers te verduren krijgen. En gebruikers maar klagen dat het traag is..maar nee, aan de PST's ligt het niet...dat werkt perfect. not.
Ik heb geen cijfers paraat, maar geloof me, je valt van je stoel van wat pst files met fileservers doen.

Die corruptie is wel minder geworden met Outlook 2003 moet ik zeggen..door de verbeterde pst format, maar het blijft ellende.
Pagina: 1